رونمایی از طرح ملی بازار هوشمند آهن آلات (بها)

0

« محمد صادق مفتح » در مراسم رونمایی از طرح ملی بازار هوشمند آهن آلات (بها)، با اشاره به اینکه امروزه فراهم کردن سرویس های الکترونیکی مورد نیاز برای تسهیل فضای کسب و کار بنگاههای اقتصادی امری اجتناب ناپذیر است تصریح کرد: در حال حاضر پرداختن به اصل تجارت الکترونیک در کشور  به یک ضرورت در کشور تبدیل شده است چرا که برای توسعه اقتصاد و گسترش ارتباط جهانی ناگزیر به این امر هستیم.

وی با بیان اینکه پرداختن به موضوع تجارت کالاهایی که بیشترین عمومیت را در مصرف دارند نیازمند توجه خاص است افزود: کالاهایی مثل آهن از این دسته اند چرا که ما در صنعت فولاد با یک بازار ۳۰ هزار میلیارد تومانی در سال مواجه ایم که دراین زمینه علاوه بر توسعه کیفی بازار نیازمند به روز کردن و استفاده از فناوریهای جدید دراین صنعت هستیم تا بتوانیم هزینه های مبادله را کاهش دهیم.

به گفته مفتح؛‌ کشور زمانی با تولید ۲ میلیون تن فولاد روبرو بوده این در حالست که امروزه ما در آستانه رسیدن به ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد هستیم از این رو باید در زمینه بازار فولاد به توسعه بیشتر فکر کنیم.

وی در ادامه راه اندازی این طرح را نقطه عطفی در ارتقای جایگاه تجارت الکترونیک ذکر کرد و گفت:  این سامانه می تواند سهم مناسبی را در بازار به خود اختصاص دهد .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: در مراحل بعدی، اجرای این طرح در حوزه صنعت پتروشیمی و دارو نیز جزء برنامه هایی که باید دنبال شود چرا که به کاهش قیمت تمام شده  کالاها برای مصرف کننده منجر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد؛‌ با انجام این طرح، تولیدکننده ارتباط مستقیمی با مصرف کنندگان نهایی پیدا و بتواند در بستری امن وارزان نسبت به تامین کالای مورد نیاز خود اقدام کند.

مفتح در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از بانک پاسارگاد به دلیل باز کردن چتر حمایتی و عقد تفاهم نامه با وزارتخانه پیرامون اجرای این طرح افزود: تلاش می کنیم  تا در فضایی بدون نگرانی به انجام معاملات بپردازیم و فرایند نقل و انتقالات را به راحتی و با شفافیت کامل در این سیستم شاهد باشیم.

معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ارگ بتوانیم فولاد، پتروشیمی و دارو را مجهز به ابزار تجارت الکترونیک بکنیم می توانیم در غرب آسیا مقام اول را از آن خود سازیم.

وی اقداماتی از این دست را در توسعه تجارت الکترونیک کشور و ایجاد بازاری شفاف و روشن و  با معاملات قابل نظارت موثر دانست و آن را در موفقیت این طرح برای شناسایی و  جا انداختن در بازار موثر خواند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ