برای مقابله با استرس میوه و سبزیجات بخورید

0

محققان استرالیایی به‌تازگی دریافتند مصرف روزانه میوه‌ ها و سبزیجات به کاهش استرس مزمن و پیامد های آن بر سلامت بدن کمک می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات برای سلامت بدن بسیار مفید هستند و توصیه به ۵ سهم در رژیم روزانه می‌شود که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم خواهد بود تا زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، التهابی و… کاهش پیدا کند.

نکات تغذیه ای مقابله با استرس متخصص تغذیه کاهش نگرانی و استرس سلامت نیوز راههای غلبه بر استرس و نگرانی راه های جلوگیری از ترس و استرس درمان استرس با طب سنتی خواص میوه ها خواص سبزیجات حفظ سلامت بدن تغذیه سالم بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن بهترین متخصص تغذیه اضطراب و استرسمحققان استرالیایی به‌ تازگی دریافته اند که مصرف میوه‌ ها و سبزیجات فراوان در مقابله با استرس نقش دارد. برای تایید این مسئله، وضعیت تغذیه ۸۶۰۰ فرد ۲۵ تا ۹۱ ساله را بررسی کردند و متوجه شدند سطح استرس در افرادی که روزانه حداقل ۴۷۰ گرم میوه و سبزی می‌خورند حدود ۱۰ درصد کمتر از کسانی است که نیمی از این مقدار در روز مصرف می‌کنند.

در واقع، تغذیه تاثیر جدی بر سلامت روان دارد و گنجاندن مقدار بیشتری میوه‌ و سبزیجات در رژیم غذایی در پیشگیری از پیامدهای استرس مزمن آن مانند افسردگی و بیماری ‌های قلبی-عروقی موثر است. برای دریافت این تاثیرات، کافی است همراه وعده‌های غذایی از انواع سبزیجات خام، بخارپز و پوره استفاده کرد و علاوه بر میوه‌ها، سبزیجاتی مانند کرفس، هویج، کاهو، گوجه‌فرنگی و… را با کمی خلاقیت برای میان‌وعده آماده کرد.

منبع : سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ