نرگس محمدی به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد

0

دستگاه قضایی در حکمی که آن را شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران صادر کرده، نرگس محمدی با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه مبارزه با اعدام»، «تحصن در دفتر زندان» مربوط به دی‌ماه ۹۸ در اعتراض به کشتار مردم، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» برای پایان دادن به تحصن اعتراضی، «تخریب شیشه‌ها» و «افترا نسبت به اتهام شکنجه‌گری و ایراد ضرب و جرح» به تحمل ۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس و پرداخت ۲ فقره جزای نقدی محکوم کرده است.

به گزارش روزنامه اعتماد، این حکم که ۲۹ اردیبهشت‌ماه به نرگس محمدی ابلاغ شده، بابت تحصنی است که اواخر آذرماه ۹۸ به همراه برخی از دیگران زندانیان انجام داد. او که اردیبهشت ۹۴ برای تحمل ۱۰سال حبس در زندان اوین به‌سر می‌برد، به‌دلیل آن تحصن به زندان زنجان منتقل شد . مدت باقیمانده دوران محکومیت نرگس محمدی در همان زندان زنجان گذشت و او نهایتا مهرماه ۹۹ از زندان زنجان آزاد شد اما مدتی بعد با پرونده‌ای جدید روبرو شد که شاکیاش، چنانچه در برخی رسانه‌ها اعلام شده، ضابط قضایی، وزارت اطلاعات و البته غلامرضا ضیایی، رییس زندان اوین بودند و این اتهامات بهمن‌ماه ۹۸ در زندان زنجان به نرگس محمدی تفهیم شد.

توجه : بازنشر مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه ها در ساتین به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بوده و مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ