کریم باقری چگونه به تیم ملی رفت؟/ مشورت اسکوچیچ با سرمربی محبوب پرسپولیسی‌ها

0

پرسپولیس نیوز – اولین بار سال ۱۳۹۵ بود که دراگان اسکوچیچ درمورد پیشنهاد باشگاه استقلال به خودش و مشورت با برانکو در این رابطه گفت: برانکو ایوانکوویچ از دوستان بسیار خوب من است. ما باهم در همه موضوعات و امور مشورت می‌کنیم.

هرچند این مرتبه کریم باقری پس از تماس شخص رئیس فدراسیون و تماس با مسئولان باشگاه به پیشنهاد حضور درکنار تیم ملی پاسخ مثبت داد اما…

اولین بار اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بود که دراگان اسکوچیچ برای تکمیل کادر فنی تیم ملی کریم باقری را به‌عنوان دستیار ایرانی‌اش انتخاب کرد. تصمیمی که گفته شد سرمربی تیم ملی در مورد آن با برانکو ایوانکوویچ هم مشورت کرده است. از این جهت که برانکو چهار سال پیاپی در پرسپولیس باقری را در کنار خود داشت و همواره از او به‌عنوان یک دستیار عالی یاد کرده است.

البته این تنها موردی نبوده که دراگان اسکوچیچ با هموطن خود مشورت کرده است؛ شجاع خلیل‌زاده از آن دسته بازیکنانی بود که طی چند سال اخیر علی رغم تلاش و کیفیتی که از خود نشان می‌داد شانس حضور در تیم ملی ایران را پیدا نمی‌کرد. خلیل زاده که ارتباط بسیار خوبی با سرمربی اسبق باشگاه پرسپولیس یعنی برانکو ایوانکوویچ داشت بعد از نشستن دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی کشورمان حالا نه تنها به پای ثابت لیست تیم ملی تبدیل شده بلکه از مهره‌های اصلی نیز محسوب می‌شود. ارتباط نزدیک دراگان اسکوچیچ و برانکو و در کنار آن دعوت شدن خلیل‌زاده به تیم‌ملی این فرضیه را در اذهان اهالی فوتبال ایجاد کرده است که مدافع سابق پرسپولیس پوشیدن پیراهن تیم ملی را مدیون توصیه‌های فوتبالی برانکو به اسکوچیچ است.

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

برانکو در مصاحبه اختصاصی با پرسپولیس نیوز در این رابطه گفته بود: «من اسم بازیکن خاصی را نمی‌آورم و حرفه‌ای هم نیست حرفی بزنم. سرمربی تیم ملی ایران آقای اسکوچیچ نفرات مورد نظرش را انتخاب می‌کند و اگر لازم باشد از خیلی‌ها مشورت می‌گیرد که شاید یکی هم من باشم. اگر لازم بوده به دراگان اسکوچیچ مشورت دادم اما در نهایت این خود سرمربی تیم ملی ایران است که تصمیم می‌گیرد.»

البته رد پای برانکو را شاید بتوان دربرخی تصمیمات دیگر سرمربی کنونی تیم ملی نیز جستجو کرد؛ اگر شجاع خلیل زاده که در دوره کارلوس کی روش و مارک ویلموتس به رغم توانایی‌های بسیار دعوت نمی‌شد و حالا مهره فیکس تیم ملی شده است را در نظر داشته باشیم باید به برخی نفرات دیگر هم اشاره کرد که به شکلی عجیب از قلم افتاده اند. رامین رضاییان یکی از این نام‌هاست. مدافعی که مورد غضب برانکو بود اما تا پیش از حضور دراگان اسکوچیچ همواره یک پای ثابت تیم ملی بود و حالا مدت‌هاست دعوت نمی‌شود.

البته به صراحت نمی‌توان گفت عدم دعوت رامین رضاییان به مشورت با برانکو برمی‌گردد یا نه اما حتم بدانید انتخاب کریم باقری با نظر مثبت سرمربی سابق پرسپولیس همراه بوده است.

بیشتر بخوانید:

  • شام آخر تیم ملی بدون حضور خبرنگاران/ مقصر وزیر ورزش بود!

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

کریم باقری چگونه به تیم ملی رفت؟/ مشورت اسکوچیچ با سرمربی محبوب پرسپولیسی‌ها

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ