فیلم سام و نرگس محصول چه سالی است؟

اولین فیلم محمدرضا گلزار

0

سام و نرگس فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ایرج قادری و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۷۹ است. این فیلم اولین بازی محمدرضا گلزار به حساب می‌آید.

خلاصه داستان سام و نرگس

سام (محمدرضا گلزار) و عَبِد با هم رفقای صمیمی هستند. با گذشت زمان سام به نرگس، خواهر عبد علاقه‌مند می‌شود. عبد که قهرمان ورزشی می‌شود از سام چاقویی را به عنوان هدیه دریافت می‌کند و وقتی با چاقو ژست می‌گیرد ابی عکاس از او عکس می‌گیرد. بعد از مدتی مشخص می‌شود که ابی عکاس هم به نرگس علاقه‌مند شده، به همین دلیل برای انتقام از سام ماجرای علاقه‌مندی او را به نرگس، برای عبد تعریف می‌کند. عبد عصبانی به دیدار سام می‌رود؛ و آن جا به جای سام، خود را با چاقو مجروح می‌کند که منجر به فوت او می‌شود. سام در این میان قاتل شناخته می‌شود و حکم اعدام او صادر می‌شود. اما روز عروسی ابی و نرگس، با دیدن عکس عبد، واقعیت مشخص شده و پدر نرگس روز اعدام سام، او را می‌بخشد.

معرفی فیلم و سریال محمد نشاط کیست لیدا جوادی کیست فیلم محمدرضا گلزار فیلم سام و نرگس توحید اصلان زاده بیوگرافی نوشین حسین خانی بیوگرافی محمود کاکاوند بیوگرافی بیتا توکلی بازیگران سام و نرگس اخبار فیلم و سریال آیدا مطلبی کیست

بازیگران سام و نرگس

کارگردان ایرج قادری
تهیه‌کننده مرتضی شایسته
نویسنده ایرج قادری
بازیگران محمدرضا گلزار
نوشین حسین‌خانی
محمود کاکاوند
اسماعیل شنگله
اکرم محمدی
پوراندخت مهیمن
لیدا جوادی
امید امیدفرد
هادی مهدی‌کیا
محمد حق‌دل
توحید اصلان‌زاده
بیتا توکلی
آیدا مطلبی
مجید مشیری
موسیقی بابک بیات
فیلم‌بردار فرج‌الله حیدری
تدوین‌گر حسن ایوبی
مدت زمان ۱۰۰ دقیقه

گلزار تصویر نخستین قرار داد فیلم سینمایی اش را منتشر کرد

گلزار در سال ۱۳۷۹ برای نخستین بار در فیلم سام و نرگس ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد.

گلزار در صفحه اینستاگرامش تصویری از اولین  قرارداد سینمایی اش ،  که کارگردان آن مرحوم ایرج قادری و تهیه کنندگی آن را محمد نشاط برعهده داشت ، منتشر کرد.

این قرارداد در تاریخ بیست وسوم مرداد سال  هفتاد و نه منعقد شده است  و در آن عنوان شد که محمدرضا گلزار طبق این قرارداد تا پایان فیلمبرداری سام و نرگس باید در اختیار پروژه باشد.

نکته قابل توجه در این تصویر این است که نام اصلی فیلم سام و نرگس، سام  و بلقیس بوده که بعدا تغییر پیداکرده است.

گلزار نوشت:

“اولین قرار داد سینمایی .ایرج قادری روحت شاد .”

معرفی فیلم و سریال محمد نشاط کیست لیدا جوادی کیست فیلم محمدرضا گلزار فیلم سام و نرگس توحید اصلان زاده بیوگرافی نوشین حسین خانی بیوگرافی محمود کاکاوند بیوگرافی بیتا توکلی بازیگران سام و نرگس اخبار فیلم و سریال آیدا مطلبی کیست

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ