استقلال، سهمیه آسیایی پرسپولیس را قطعی می‌کند؟

0

پایگاه خبری فوتبالی- در صورتی که آلومینیوم اراک موفق به پیروزی مقابل استقلال نشود، کسب سهمیه لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ برای پرسپولیس قطعی خواهد شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی ۳-۱ برابر گل‌گهر ۵۴ امتیازی شدند تا جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت کنند و به سمت پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر بروند. اما نکته جالب‌تر این است که تا حد زیادی گرفتن سهمیه آسیایی نیز برای قرمزها قطعی شده و شاید حتی همین امروز این موضوع مسجل شود.

 باتوجه به اینکه تا پایان لیگ ۱۵ امتیاز دیگر باقی مانده، اگر آلومینیوم موفق به پیروزی مقابل استقلال نشود، اختلاف تیم‌های سوم به بعد با صدر جدول به حداقل ۱۶ امتیاز خواهد رسید که به معنی این خواهد بود که پرسپولیس حتی در صورت باخت در ۵ بازی آینده، جزو سه تیم اول جدول خواهد بود و در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ حضور خواهد داشت.

 سرخپوشان پایتخت از سال ۲۰۱۷ به صورت مداوم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته‌اند و با ۲ صعود به فینال و یک صعود به نیمه نهایی، بهترین نتایج تاریخ تیمهای ایرانی در ACL را ثبت کرده‌اند و حالا فرصت این را دارند که برای ششمین سال متوالی در لیگ قهرمانان حاضر شوند.

همچنین پیروزی روز گذشته پرسپولیس، شانس تراکتور برای قهرمانی را از دست داد و حالا حتی اگر پرسپولیس و سپاهان و استقلال در بازی‌های باقی مانده بازنده شوند، بازهم تیم سرخپوش تبریزی فرصت رسیدن به جام قهرمانی را نخواهد داشت.

 تیم آلومینیوم اراک در حالی میزبان استقلال خواهد بود که پیروزی این تیم، شانس شاگردان علیرضا منصوریان برای قرارگیری در بین سه تیم اول را افزایش می‌دهد و البته شانس قهرمانی را حداقل روی کاغذ حفظ می‌کند.

 نکته جالب اینکه اگر قهرمان جام حذفی از بین سه تیم اول لیگ باشد، پرسپولیس همین حالا در فاصله ۵ هفته تا پایان نیز گرفتن سهمیه اش قطعی شده است.

۴۱۵۴

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

استقلال، سهمیه آسیایی پرسپولیس را قطعی می‌کند؟

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ