ماجرای اربعین شیطون بلا بشیر حسینی و مژده لواسانی چیست؟

4

در چند روز گذشته صحبت‌های بشیر حسینی و مژده لواسانی مجری‌های برنامه بی‌نهایت‌شو که با تهیه‌کنندگی آستان قدس رضوی از شبکه سوم سیما پخش شد در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. بشیر حسینی روی آنتن زنده این شبکه ضمن آرزوی پایان هر چه سریع‌تر بحران کرونا، آرزوی رفتن به سفر اربعینی توپ و شیطون بلا با مژده لواسانی را می‌کند. خیلی‌ها می‌پرسند «اربعین شیطون بلا» که بشیر حسینی می‌گوید یعنی چه؟

سیدبشیر حسینی متولد ۱۵ آذر ۱۳۶۰ است، تحصیلات حوزوی را تا سطح ۲ ادامه داده، فوق‌لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات دارد. سید بشیر حسینی استاد دانشگاه و یکی از داوران مسابقه تلویزیونی عصر جدید در شهریور ۱۳۹۷ به عنوان مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه ۴ سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است. (البته گویا فقط چند ماه در این سمت بوده اند)

اساسا به کار بردن واژگانی چون «توپ» و «شیطون بلا» در کنار «اربعین» یک اتفاق عجیب است! آنهم از کسی که استاد دانشگاه است و مدیر سابق گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار !

پرسش این است معنی و کاربرد محاوره‌ای ترکیب شیطون بلا یا توپ را بلد نیستند؟ یا اینکه اربعین حسینی را درک نکرده اند؟ یا شاید ناخواسته و ندانسته سعی در جذاب بودن و شیرین سخنی داشته اند! شاید هم دوست دارند بسیار آپدیت، امروزی و همگام با جوانان به نظر آیند؟!

آیا واقعا هر نوع جذابیت و جلب توجهی و استفاده از چنین ترکیب نامانوسی جایز و موجه است؟ آنهم از آقای دکتر؟ از نویسنده کتاب های “ماه عسل مجردها”، “لایک ممنوع” و “۱۵۰ هشتگ نهضت سواد رسانه ای” ؟!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. حیدرزاده می گوید

    یارب مباد که گدا معتبر شود.

  2. مجید می گوید

    انشالله عیدی دوتایی رو زودتر بگیرین

  3. مجنون می گوید

    اون اسلامی شیطون بلا و ثروتی قارونی که دولت مردان و دورو بریا مثل این دکتر بی ادب دارن با اسلام زنجیر زنی و گریه و بی آبی و بی نونی و حقوق قانون کار زیر خط فقر برا ماهاست از نظر اونا دکتر حرف بدی نزده دیدتون رو عوض کنید مشکل حل میشه.

  4. مهدی می گوید

    اولا دوتایی؟! دوما توپ!؟ سوما شیطون بلا!؟
    یعنی چی؟! ما سواد رسانه ایمون خیلی ضعیفه آقای دکتر یکم توضیح بدن یاد بگیریم اربعین چه ربطی به شیطون بلا و خانوم لواسانی داره؟! حقا که با حسام الدین آشنا یه جا درس خوندی چه سوادی؟ چه هنری؟ یه بار دیگه ربط فوتبال با … رو برامون توضیح بده یاد بگیریم،
    شما آدم مذهبی و مثبتی هستی دلیلی نداره با این مطالب عرفی نادرست بخوای هنر ارتباطی خودت رو به اشتباه نشون بدی.
    برو اربعین ولی خانوم بچه ها وهم ببر شیطون بلا هم نرو برو زیارت ماروهم دعا کن