“آزادی‌های یواشکی” زنان و دختران در متروی تهران! + عکس

16

موج “آزادی های یواشکی” که توسط مسیح علی نژاد خبرنگار ضد انقلاب به راه افتاد، در ابتدای راه با تصاویر آرشیوی شبکه های اجتماعی مخاطبان –خصوصا فیس بوک های آنها- که بدون اجازه از پروفایل آنها خارج می شد، توانست جانی بگیرد و در چند روز اول خود، کمی برای مخاطبان ضد انقلاب خارج نشین و معاندان داخلی آن، جذاب باشد.

رفته رفته پس از گذشت روزها از آغاز این کمیپن کم رمق توسط علی نژاد، عمق دزدی تصاویر از آرشیو خصوصی اعضای ایرانی عضو فیس بوک هر روز آشکار تر می شد و تنها برخی ایرانی ها کم شمار داخل کشور با این طرح “ضد دین” همکاری نمودند و در برخی نقاط کم آمد و شد و یا دور از انظار عمومی اقدام به عکس برداری از خود به صورت بی حجاب دست زده و آن را برای این کمپین ارسال کرده و یا در روشی دیگر با ایجاد اکانت “جعلی” فیس بوک، آن را بر روی صفحه خود بارگذاری می کردند و پس از آن لینک را برای این صفحه ارسال می نمودند.

زنان بی حجاب زن زیبا دختر زیبا

اما وجه مشترک تصاویر ارسالی واقعی که برای کمپین “آزادی های یواشکی” فرستاده می شد این بود که زنان بی حجاب این کمپین با توجه به احتمال اینکه این اقدام غیرقانونی آنها مورد رصد دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی کشور قرار می گیرد، از خود در حالی که پشت به دوربین بودند و روسری به سر نداشتند،تصویر تهیه کرده وعکس تهیه شده را برای این صفحه و بانیان آن ارسال می نمودند.

اینکه در قسمتی از جنگل های شمال کشور تصویری بی حجاب گرفته شود و با اینکه در جاده ای سرسبز عکس زنی بدون روسری تهیه و برای این صفحه خوراک ایجاد کند شاید چندان مهم نباشد، زیرا نظارت همگانی آن هم در این سطح واقعا غیر ممکن بوده و هر ناظر عاقلی به این حکم رای می دهد که بررسی جز به جز خاک کشور کاری سنگین و خارج از عهده هر حکومتی است ولی تصویر برداری از زن بی حجابی که قصدش تهیه عکس برای این صفحه بوده در محیط های ایزوله و شدیدا تحت کنترل، جای هیچ گونه توجیهی ندارد.

زنان بی حجاب زن زیبا دختر زیبا
زنان بی حجاب زن زیبا دختر زیبادوربین مدار بسته بالای سر مسافران به خوبی پیداست. این دوربین ها در داخل هر واگن و ایستگاه ها در فواصل منظم نصب شده است.

چند سالی است که خیابان های اصلی شهر تهران تماما مجهز به دوربین های مدار بسته شده که سیستم یکپارچه امنیتی- نظارتی دوربین های مدار بسته، توانسته است بسیاری از جرم های انجام شده توسط مجرمین را در سطح شهر تهران به خوبی رصد نموده و مورد پیگرد قضایی انجام دهد. اما دوربین های مدار بسته داخل مترو تهران و حوالی بخش بیرونی ایستگاه قطار شهری، بسیار زیاد بوده و در فواصل منظم داخل محوطه ایستگاه ها به خوبی این دوربین ها قابل مشاهده هستند.

دوربین های داخل واگن های مترو نیز -اگر نمایشی نباشد- با توجه به عبور و مرور مسافران در فواصل منظم در سقف این قطار ها نصب شده است و دیگر توجیهی برای رصد نشدن فعالیت مجرمانه ای در این محوطه فوق العاده تحت کنترل و امن! نباید وجود داشته باشد، ولی به فاصله چند روز پس از راه اندازی کمپین “آزادی های یواشکی” شاهد این هستیم که به راحتی برخی افراد با بی حجاب شدن در داخل ایستگاه ها و واگن های متروی تهران – به سبک گفته شده در بالا که مورد استفاده در این کمیپن بوده- اقدام به تصویر برداری از خود در مقابل دوربین های پرتعداد حراست متروی تهران نموده و در کمال آرامش آن را در فضای مجازی منتشر می کنند.

زنان بی حجاب زن زیبا دختر زیبا
نمونه تصاویر ارسالی برای کمپین “آزادی های یواشکی” در سایه غفلت مسئولین مترو

زنان بی حجاب زن زیبا دختر زیبا
نمونه تصاویر ارسالی برای کمپین “آزادی های یواشکی” در سایه غفلت مسئولین مترو

قطعا مسئولین تصدی این شبکه یکپارچه امنیتی باید نظارت خوبی بر روی هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه در داخل ایستگاه ها، حواشی ایستگاه ها و خصوصا داخل واگن ها داشته باشند. ردیف بودجه این ارگان برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه فراهم آورده شده است که متاسفانه تا کنون چندان برخورد مورد انتظاری با این طیف نشده است.

این رویداد ان هم در متروی تهران که باید شدید ترین اقدامات نظارتی را داشته باشد، قطعا دهن کجی به نظام به حساب می آید و با نگاه خوش بینانه غفلت مسئولین مترو در امر خطیر مسئولیت خود در این حیطه بوده است.

زنان بی حجاب زن زیبا دختر زیبا

گفتنی است چندی پیش تعداد بسیاری از کارگران یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت بهرهبرداری متروی تهران به دلیل دریافت نکردن حقوق و مزایای خود در مقابل دفتر مرکزی این شرکت تجمع کرده بودند که مسئولین مترو با اقداماتی ضربتی با این افراد برخورد نامناسبی صورت داده بودند .
این واقعه منجر به واکنش شدید سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شده بود.
زنان بی حجاب زن زیبا دختر زیبا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 16 )
  1. Milad می گوید

    به نظر مى آید که افرادى که سنگ اسلام را به سینه میزنند سوره مبارکه بقره آیات الکرسی را مطالعه نکرده اند( لا إکراه فی الدین …) را مطالعه ننموه اند یا براى ریشه کنى اسلام تصمیم دارند با خود اسلام مردم رانسبت به اسلام إجبارى و من درآوردى شان بد بین کرده و فقط جوانان را به دین وإسلام بد بین مى کنند

    1. باران می گوید

      این که شما گفتی اکراه در انتخاب دینه. و ضمنا بقیشو بخونید که فرموده: راه هدایت و ضلالت بر همه کس روشن گردید….

    2. ابراهیم می گوید

      شما لطف کن رو هوا حرف نزن و به تفسیر همین ایه ای که گفتی مراجعه کن تا خودت جواب خودتو پیدا کنی

    3. احمد می گوید

      خوشم میاد امثال شما فقط همین یه آیه رو بلید.کسی نگفت همه باید تو ایران مسلمان باشن بلکه طبق قانونی که مردم رای ۹۸ درصدی به اون دادند همه باید طبق اون عمل کنند.بخاطر همینه که حتی اقلیت های مذهبی هم باید حجاب(که یک قانون است)را رعایت کنند و طبق آیه قرآن حالا هر دینی که میخوان داشته باشند اصن کافر هم باشند باید قانون رو رعایت کنند مثل بقیه ی قوانین.

  2. باران می گوید

    آزادی واقعی نباید از دیگران سلب آزادی و آرامش کنه. یکی تو ایالت تگزاس آمریکا دوست داره سلاح حمل کنه وعشقش کشید ۷-۸ نفرو بکشه! این که نشد آزادی! حالا ضرر اون جسمیه این اجتماعی و روحی. آزادی اینه که تلفنهات شنود نشه وقتی داری با همسرت خصوصی صحبت میکنی! اینه که هر کس در کمال آرامش روانی و روحی در جامعه قدم بزنه. نه اینکه هر روز نگران باشه همسرش از دستش بره(چه زن چه مرد)

    حتی همین کشورهای به اصطلاح آزاد هم به مفید بودن حجاب پی بردن و در بسیاری دانشگاههاشون لاک زدن وپوشیدن لباسهای تنگ وحتی در بعضی پوشیدن شلوار لی برای خانمها ممنوعه حالا اسلام میخواد این جو عقلانی وسالم در کل جامعه پیاده بشه. چطور کسی به اینکه چراغ قرمز تو خیابون هست ایراد نمیگیره؟ همه احکام اسلام مثل همین بخاطر برقراری نظم وامنیت واخلاق در جامعه س.

    لطفا هم قرآن رو از خودتون تفسیر نکنید که حجاب آزاد باید باشه تو جامعه. هر کس تو یک زمینه تخصصی داره متخصصین دینی هم از هزاران سال پیش تشخیص دادن که باید اینگونه باشه نه الان آقای نوری همدانی گفته باشه که شما باهاش مخالفید!

  3. اوا می گوید

    … توروتون خجالت بکشیدواقعاکه

  4. آزاده می گوید

    اگر بی حجابی تمدن است حیوانات از ما متمدن ترند

  5. رضا1234 می گوید

    فقط برای اینده جامعه ام متاسفم همین

  6. امیر با غیرت می گوید

    میم خداییش خیلی زشته . علاوه بر این که گناه هست چیز دیگه ای هم هست که الان میگم. میدونین که بعضی از پسرای ایران تا یه دختر مو باز میبینن یا میگن ..حشه است یا انقدر بهش گیر میدن تا باهاش دوست بشه و… . الان ها نه ثواب کسی میشناسه نه گناه . به خدا دارن ایران رو خراب میکنن ایران فقط ایران قدیم. نکنید این کار هارو

  7. دکتر می گوید

    حالا با دین اسلام و حجاب واجب که اصل قضیه است کاری ندارم.
    ولی آجی لوتی گریت کجا رفته؟؟ جواب امام زمانتو چی میخوای بدی؟؟

  8. شاهین نجفی می گوید

    زن عروسک نیس ک ما بخواهیم اونو بپوشونیم.خودش حق انتخاب دارد.

    1. احمد می گوید

      همه حق انتخاب دارن منتهی در چارچوب قانون انوم قانونی که براش انقلاب کردیم و چقدر شهید دادیم و مردم ۹۸ به اون رای موافق دادن.

      1. Jamshid می گوید

        در جواب شما اینکه هم زنان بی حجاب, و هم زنان با حجاب به جمهوری اسلامی رای دادن و در سال ۵۹ حجاب اجباری شد, بعدشم شک نکن چیزی که اجباری بشه رو به خراب شدن میره, حجاب اجباری شد ولی روز به روز بدتر شد و الان وضعیت رو میبینیم که چی شده

  9. مرکالی می گوید

    فقط همین روبلدید

  10. ali می گوید

    قراره مسیح خانم صفحه ک..دادنهای یواشکی زنان رو هم راه اندازی کنه که با استقبل پرشوری مواجه خواهد شد….

  11. امین می گوید

    یه دلیل عقلانی بیار که حجاب چیزه بدیه