یارانه تیر ۱۴۰۰ امشب کی واریز میشود؟ چقدر است؟

0

یارانه تیر ۱۴۰۰ امشب ساعت چند واریز میشود؟

یارانه نقدی تیر ۱۴۰۰ امشب یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ راس ساعت ۲۴ واریز خواهد شد.

یارانه تیر ماه ۱۴۰۰ چقدر است

اولین یارانه‌ای که هر ماه واریز می‌شود، یارانه معیشتی بنزین است. این یارانه که شامل ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور می‌شود، از آذر ۹۸ و بعد از افزایش قیمت بنزین واریز آن شروع شد.

یارانه معیشتی بنزین معمولا ۱۰‌ام هر ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود. مبلغ آن بسته به تعداد افراد خانواده متفاوت است. خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

البته باید توجه داشت که این واریزی برای خانوارهایی که مشمول مرحله دوم وام یک میلیونی کرونا شده‌اند، کمتر است. مرحله دوم وام یک میلیونی به ۷ میلیون خانوار پرداخت شد و قرار شد این وام که سود ۴ درصد دارد، در ۳۰ قسط ۳۵ هزار تومانی از حساب یارانه بگیران معیشتی بنزین کسر شود.

تا کنون ۶ قسط آن کسر شده و در تیر ماه قسط هفتم آن کم خواهد شد. بنابراین یک خانواده ۴ نفره که وام دوم یک میلیونی کرونا را دریافت کرده فعلا ۱۳۷ تومان یارانه بنزین دریافت می‌کند.

یارانه نقدی باز ۲۰‌ام واریز می‌شود؟

واریزی بعدی اما قدمت بیشتری دارد و بیش از یک دهه از واریز آن می‌گذرد، این واریزی یارانه نقدی است که مبلغ آن همچنان روی ۴۵۵۰۰ تومان به ازای هر فرد ثابت مانده است.

این یارانه به ۷۸ میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت و معمولا بامداد ۲۰‌ام هرماه به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود.

اما چندی است که همه خانواده‌ها این یارانه را به طور کامل دریافت نمی‌کنند. در واقع ۲۱ میلیون خانواری که در مرحله اول وام یک میلیونی کرونا را دریافت کرده‌اند، درست یک سال است که اقساط وام از مبلغ یارانه نقدی آنها کسر می‌شود و ۱۸ امین قسط آن از یارانه واریزی تیرماه کسر می‌شود.

بر این اساس یک خانواده ۴ نفره که وام اول کرونا را دریافت کرده‌اند، به جای ۱۸۲ هزار تومان، ۱۴۷ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ