تاریخچه دیدارهای حذفی سرخابی ها؛ بهترین گلزن دربی‌های حذفی و حضور یک خارجی

0

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار روز پنجشنبه استقلال و پرسپولیس دربی شماره ۹۶ تاریخ دو تیم و پنجمین دیدار دو تیم در جام حذفی است که تاکنون هر تیم توانسته دو بازی را با برد به پایان برساند.

به گزارش فوتبالی، دیدار نود و ششم تیم‌های استقلال و پرسپولیس یا همان دربی تهران، دیداری در جام حذفی ایران است؛ و این پنجمین بار است که دو تیم در جام حذفی به مصاف هم می‌روند. در چهار دیدار حذفی گذشته، هر کدام از این تیم‌ها ۲ بار پیروز شده و ۲ بار هم شکست خورده‌اند.

تعیین سرنوشت فقط یک بازی در ۹۰ دقیقه

تنها یکی از این چهار دیدار در ۹۰ دقیقه به پایان رسیده که پرسپولیس برنده آن بوده است. یکی از دیدارها نیز در ۱۲۰ دقیقه به پایان رسیده که استقلال توانست پرسپولیس را شکست دهد. ۲ دیدار نیز به ضربات پنالتی کشیده شد که سهم هر دو تیم یک برد بوده است.

بهترین نتیجه از آن استقلال است

تنها یک بازی از ۴ بازی گذشته دو تیم در ۹۰ دقیقه معمول بدون گل سپری شده است و در پر گل ترین دربی حذفی دو تیم نیز ۴ گل در ۹۰ دقیقه به ثمر رسید. بهترین نتیجه‌ای که یکی از دو تیم در دیدارهای حذفی به دست آورده‌ پیروزی ۳ بر صفر برای استقلال بوده است. بهترین برد پرسپولیس هم با برتری ۲ بر یک بوده است.

بهترین گلزن دربیهای حذفی

بهترین گلزن دربی‌های حذفی تهران، مجتبی جباری از استقلال با ۲ گل است و به جز او هیچ بازیکنی از دو تیم در دربی‌های حذفی نتوانسته بیشتر از یک بار گلزنی کند. جباری که هر دو گل را در یک بازی به ثمر رساند، تنها بازیکنی است که در یک دربی حذفی موفق به دبل شده است.

دربی قبلی چند چند شد دربی فوتبال چیست دربی استقلال و پرسپولیس تاریخچه تمام دربی های پایتخت تاریخچه استقلال و پرسپولیس بازی استقلال و پرسپولیس کی است اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها) آمار دربی آمار بازی استقلال و پرسپولیس آخرین برد استقلال در دربی

استقلال تهاجمی تر از پرسپولیس

در دربی‌های حذفی استقلال ۶ و پرسپولیس ۴ بار (به جز ضربات پنالتی) به گل رسیده اند. در ضربات پنالتی نیز استقلال ۶ و پرسپولیس ۵ بار توپ را وارد دروازه ها کرده اند.

سریعترین و دیرترین گل دربی‌های حذفی را آبی ها به ثمر رسانده‌اند. زودترین گل را مهدی قایدی در دقیقه ۴ و دیرترین گل را در ۹۰ دقیقه محمد دانشگر در دقیقه ۳+۹۰ و دیر هنگام ترین گل در ۱۲۰ دقیقه را اسماعیل شریفات در دقیقه ۱۰۶ به ثمر رسانده است.

دربی‌های شماره ۳۱ در سال ۶۷، شماره ۴۷ در سال ۸۷، شماره ۷۴ در سال ۹۰ و شماره ۹۳ در سال ۹۹ دربی‌های جام حذفی ایران بوده‌اند و دربی شماره ۹۶ در سال ۱۴۰۰، پنجمین دربی حذفی است.

بیشترین تقابل در یک چهارم نهایی

۲ دربی از ۴ دربی گذشته حذفی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بوده و این سومین دربی است که در این مرحله انجام می‌شود. یک بار این مسابقه در مرحله نیمه نهایی و یک بار نیز در فینال انجام شده است.

پرسپولیس در هر دو باری که در دربی‌های حذفی استقلال را شکست داده قهرمان جام حذفی شده و استقلال یک بار بعد از شکست دادن پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد و یک بار دیگر به فینال مسابقات رسید و در فینال شکست خورد.

فقط یک داور خارجی قاضی دربی حذفی بوده است

هیچ کدام از دربی‌های حذفی قبلی جنجالی و با حاشیه نبوده و هیچ کارت قرمزی از جیب داوران خارج نشده است. ۴ دربی حذفی قبلی توسط ۳ داور ایرانی و یک داور خارجی قضاوت شده است. هادی دزفولی، هدایت ممبینی و پیام حیدری داوران ایرانی هستند که قضاوت دربی‌های حذفی را انجام داده‌اند؛ و محمد کوسا از کشور سوریه تنها داور خارجی است که در یک دربی حذفی سوت زده است.

 

۶۶۴۱

دربی قبلی چند چند شد دربی فوتبال چیست دربی استقلال و پرسپولیس تاریخچه تمام دربی های پایتخت تاریخچه استقلال و پرسپولیس بازی استقلال و پرسپولیس کی است اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها) آمار دربی آمار بازی استقلال و پرسپولیس آخرین برد استقلال در دربی

تاریخچه دیدارهای حذفی سرخابی‌‍ها؛ بهترین گلزن دربی‌های حذفی و حضور یک خارجی

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ