پرسش و پاسخ‌هایی درباره فایل صوتی جنجالی پرز؛ هیچ کس بزرگ‌تر از رئال مادرید نیست!

0

رئال مادرید نیوز : فایل های صوتی لو رفته فلورنتینو پرز که فعلا چهار تا از آن با صحبت های تندش علیه رائول، کاسیاس، کوئنت رائو، په په، مورینیو، دل بوسکه و … منتشر شده موجی از شوک را به راه انداخته است. تا کنون خیلی از هواداران سوالاتی در مورد این فایل صوتی دارند که حتی المقدور سوال ها و پاسخ آنها را بررسی می کنیم.:

* آیا این فایل های صوتی صحت دارند؟
همان طور که پرز در بیانیه خود تائید کرده است همه این فایل های صوتی با صدای خود او ضبط شده اند هر چند که به صورت تقطیع شده است و کامل نیستند. در مورد صحت این فایل های صوتی کوچکترین تردیدی وجود ندارد.

* این فایل های صوتی چگونه و توسط چه کسی ضبط و  منتشر شده است؟
خوزه لوئیز آبیان خبرنگار باتجربه اسپانیایی است که مدتی در حوزه رئال مادرید فعالیت می کرده است. او یکی از عوامل افشای اسناد علیه رامون کالدرون (مدیر اسبق رئال بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹) و برکناری وی بوده است. آبیان رابطه نزدیکی با پرز داشته است و در طول چندین و چند گفتگو با وی این صحبت ها را ضبط کرده است. آبیان در طول سالهای اخیر بارها سعی کرده که این فایل های صوتی را بفروشد و وقتی ناکام می ماند در سال ۲۰۱۵ این صحبت ها را در کتابی به نام “یورش به رئال مادرید” پیاده می کند. این کتاب نادیده گرفته می شود اما حالا و در سال ۲۰۲۱ سایت الکونفیدنسیال که سایتی با زمینه های اخبار سیاسی است، این فایل صوتی را می خرد و شروع به پخش آن می کند.

* چرا فلورنتینو پرز با چنین لحن عجیبی در مورد اسطوره های رئال مادرید صحبت می کند؟
آن طور که آلفردو رلانیو مدیر مسئول نشریه آس گفته است، ارائه چنین صحبت هایی در میان پرز در میان نزدیکانش (خبرنگاران ورزشی حوزه رئال مادرید، تاجران، سیاستمداران و حتی مدعوین به VIP ورزشگاه برنابئو) کاملا عادی است. در حقیقت پرز عادت دارد که همیشه چنین حرفهایی را بزند و به همین خاطر است که صحبت های ضبط شده مربوط به چندین مکالمه مختلف در سالهای مختلف بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ بوده است. آبیان در این مدت رابطه نزدیکی با پرز داشته و سعی کرده که این مکالمه های عجیب را ضبط کند و آن را بفروشد. در واقع شنیدن این صحبت ها برای خیلی ها نه تنها غیرعادی نیست بلکه به آن کاملا عادت داشتند. پرز عادت داشته تا برای خوشمزه بازی جلوی دیگران شروع به توهین های زشت و نفرت انگیز به اسطوره های باشگاه کند. پس بر خلاف این که برخی مدعی هستند که این حرفها از سر عصبانیت و به ناگهان زده شده داستان چیز دیگری است. لحن پرز در این صحبت ها نه تنها عصبانی نیست بلکه برای خنده و شوخی و برای این که برای دور و بری هایش استنداپ کمدی ایجاد کند این حرفها را می زند و این صحبت ها نه یک یا دو بار بلکه ده ها بار زده شده و فقط در برخی از دفعات این صحبت ها توسط یک خبرنگار ثبت و ضبط شده است.

* چرا این صحبت ها با ۱۵ سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است؟
در این موضوع باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. یکی این که انتشار صحبت های خصوصی ممکن است که بار حقوقی سنگینی داشته باشد. پرز رسما اعلام کرده است که از الکونفیدنسیال و آبیان شکایت می کند و حالا هر دوی آنها باید در دادگاه هایی طولانی ثابت کنند که آیا حق انتشار چنین صحبت هایی را داشته اند یا نه. طبیعتا رسانه های دیگر نمی خواستند که وارد چنین جنگ حقوقی بزرگی شوند. الکونفیدنسیال حالا ریسک بزرگی کرده است. از طرفی فراموش نکنیم که پرز یک شخصیت پرنفوذ در کشور اسپانیا به شمار می رود که قراردادهای عمرانی بزرگی را با شرکت های بزرگ دولتی و غیردولتی بسته است. او دوستان زیادی در دولت اسپانیا دارد و طبیعتا جنگ با او شاید جنگ با دولت اسپانیا باشد و به همین خاطر است که انتشار چنین صحبت هایی بسیار ریسکی و خطرناک بوده است.پرز معتقد است که یوفا پشت پرده انتشار این صحبت ها بوده است چرا که این صحبت ها درست دو ماه پس از پرونده جنجالی سوپرلیگ منتشر شده است. پرز با مطرح کردن بحث سوپرلیگ جنگ بزرگی را با یوفا به راه انداخت که البته همچنان جنگ های حقوقی در این زمینه ادامه دارد. مدیر رئال مدعی است که یوفا با لو رفتن این صحبت ها می خواهد او را به خاطر ماجرای سوپرلیگ تحت فشار بگذارند هر چند که نمی دانیم چرا باید او صحبت هایی را انجام داده باشد که ضبط ان ممکن است او را این قدر به دردسر بیاندازد. از قدیم گفته اند که تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد!

رسانه های اسپانیا به صحبت های جنجالی فلورنتینو پرز چه واکنشی داشتند؟
الکونفیدنسیال هرگز رسانه ضد فلورنتینو پرز نبوده است. این سایت معمولا اخبار پشت پرده دست اول را منتشر می کند. به طور مثال چند سال پیش همین رسانه از توافق فلورنتینو پرز با دولت ایران برای فعالیت های عمرانی شرکت وی در ایران در دوران بعد از برجام خبر داده بود. مارکا محتویات فایل های صوتی را منتشر کرده است در حالی که بسیاری از رسانه ها سکوت کرده اند. به طور مثال آس فقط دو بخش اول افشاگری را منتشر کرده و در مورد بخش های بعدی سکوت کرده است. آس تا سه سال پیش یکی از منتقدین جدی پرز بود اما تغییرات شدید در تیم مدیریتی این نشریه باعث شد تا آنها به پرز نزدیک شوند و حالا سکوت عجیبشان در مورد فایل های صوتی ثابت می کند که دستشان با پرز توی یک کاسه است. جوزپ پدررول و برنامه معروفش ال چیرینگیتو که در سالهای اخیر به یکی از جریان ساز ترین رسانه ها در حوزه رئال مادرید تبدیل شده اند هم در مورد این ماجرا کاملا سکوت کرده اند. آنها نه در توئیتر و نه در برنامه خود کوچکترین اشاره ای به این اتفاق شگفت انگیز نداشتند. به نظر می رسد که دستور پرز به این رسانه های تابع خود این است که در مورد این ماجرا سکوت کنند و با بایکوت خبری کاری کنند که صداها شنیده نشود اما حجم این افشاگری ها به حدی است که رسانه های بزرگ جهان نظیر اکیپ، دیلی میل، سان و …با جزئیات آن را دنبال می کنند و به نظر می رسد که در عصر رسانه، بایکوت خبری تنها باعث رسوایی رسانه ای می شود که «سانسور» می کند چرا که اخبار سریع تر از چیزی که دیکتاتورهایی مثل پرز تصورش را می کنند، منتقل می شود. به هر صورت صرفنظر از هر اتفاقی «ال چیرینگیتو» و «آس» روسیاه اصلی این ماجرا خواهند بود. عجیب این که این دو رسانه اخبار شکایت پرز را منتشر می کنند اما خبری از پوشش دادن جزئیات فایل های صوتی نیست!

* چرا این فایل های صوتی با وجود تاخیر ۱۵ ساله در زمینه انتشارشان اهمیت بالایی دارند؟
درست است که هر فردی در خلوت خود ممکن است که نظراتی داشته باشد که با وجهه عمومی خود متفاوت باشد. مثلا ممکن است که فردی در خلوتش تمایلات همجنسگرایانه داشته باشد اما نخواهد آن را علنی کند. اما وقتی این نظرات جنبه عمومی پیدا می کنند و در تصمیم های یک فرد تاثیرگذار می شوند، اهمیت بیشتری دارند به خصوص اگر آن فرد سمت و مسئولیت مهمی داشته باشد. به طور مثال اگر رئیس جمهور آمریکا در خلوت خود صحبت های نژادپرستانه ای انجام بدهد و این صحبت ها منتشر شود، او چاره ای جز استعفا نخواهد داشت. فلورنتینو پرز نیز از این قاعده مستثنی نیست. او مدیری باشگاهی با صدها میلیون هوادار در سرتاسر دنیاست و باید افکاری مناسب و همسو با هواداران را داشته باشد. ایا فردی که رونالدو را «دیوانه»، کاسیاس را «سگ دست آموز»، رائول را «عامل نابودی باشگاه»، دل بوسکه را «عجیب الخلقه» و … می نامد، لیاقت مدیریت رئال مادرید را دارد؟ پاسخ بدون شک منفی است. مشکل اصلی هم همین جاست که پرز در تمامی تصمیم های ورزشی رئال مادرید دخالت می کند. او به آنچلوتی دستور می دهد که بیل را در ترکیب قرار بدهد و وقتی مربی ایتالیایی از این تصمیم تمرد می کند، اخراج می شود تا جای خود را به بنیتز بدهد! این نمونه ای از خروارها تصمیم های ورزشی غلط فردی است که با ایده های فوتبالی عجیب خود رئال مادرید را به قهقرا برده است.سوال اصلی این است که آیا فردی با این تفکرات سمی و اشتباه لیاقت این را دارد که روی صندلی رئال مادرید بنشیند؟ پاسخ این سوال خیلی از معماها را حل می کند.

*آیا امکان استعفا یا برکناری پرز پس از افشای فایل صوتی وجود دارد؟
پرز در دوره اولش با تصمیم های ورزشی وحشتناک رئال مادرید قدرتمندی که در پنج سال سه بار قهرمان اروپا شده بود را نابود کرد. رئال بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ شرایط وحشتناکی داشت. پرز در دوره دومش خوش شانس بود که مربیان بهتری را نسبت به دوره اولش انتخاب کرد. آنچلوتی و زیدان جلوی فاجعه را تا کنون گرفته اند اما رئال مادرید مثل بمب ساعتی است و اگر امباپه خریده نشود و رئال فصل بعد نتیجه نگیرد، پرز با این حجم از تصمیم های جنجالی جایی برای ماندن در رئال ندارد. شکست ۴۸ ساعته پروژه سوپرلیگ به خاطر نحوه ارائه فاجعه بار و مغرورانه، نامه استعفای تند زیدان، افشاگری راموس در مورد تمدید نشدن قراردادش به بهانه منقضی شدن مدت آن و حالا فایل های صوتی جنجالی صندلی او را لرزان کرده و اگر رئال مادرید فصل بعد نتیجه نگیرد، احتمال دارد که فشارها در برنابئو شدت بگیرد و هواداران با تکان دادن دستمال های سفید روی سکوها اعتراضشان را نشان بدهند و پرز نیز ناگزیر به استعفا شود.

*اگر پرز این قدر شیطان است، چرا رائول، کاسیاس و … الان در رئال مادرید هستند؟
فراموش نکنیم که پرز برای این که هواداران و خبرنگاران حامی این اسطوره ها را نزدیک به خود نگه دارد و حمایت آنها را پشت خود نگه دارد مجبور است که به آنها باج سبیل بدهد. از یاد نبریم که پرز یک سیاستمدار قهار است که ترجیح می دهد دشمنانش را نزدیک به خود نگه دارد تا این که آنها را از خود دور کند تا به منتقدانش تبدیل شوند چرا که هر سیاستمدار دیگری همین کار را انجام می دهد. فراموش نکنیم که زیدان که این گونه بی محابا به پرز حمله کرد، یکی از نزدیک ترین ها به وی بود و سالها طول کشید تا شخصیت واقعی او و فشار رسانه ای که از طریق رسانه های حامی به خبرنگاران می آورد را بشناسد و شاید رائول و کاسیاس هم تا الان حقیقت را نمی دانستند. اگر رائول و کاسیاس تا کنون واکنشی به این ماجرا نداشته اند به این خاطر است که از کل دنیا رئالی تر هستند و نمی خواهند باشگاه محبوبشان را خراب کنند همان طور که دل بوسکه به عنوان مردی که ۳۶ سال از عمرش را در رئال مادرید سپری کرده، سالهاست که در مورد رفتار زشت پرز با خودش سکوت کرده است و حرفی نمی زند. شاید هر دو حالا به خاطر صلاح رئال مادرید سکوت کنند و حرفی نزنند اما نه تنها این دو بلکه کل فوتبالدوستان دنیا با لو رفتن این فایل صوتی به شخصیت پلید پرز پی برده اند و فهمیده اند که او چه شخص ریاکار و دورویی است.

* آیا به بهانه شعار «دشمن دشمن من، دوست من است»، سکوت در مورد ماجرای فایل های صوتی جایز است؟
یکی از بهانه های سکوت نزدیکان پرز در مورد ماجرای فایل های صوتی این است که نمی خواهند آب به آسیاب دشمن بریزند و با تخریب پرز به دشمنان رئال مادرید نظیر چفرین، تباس و … فرصت بدهند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. اما حقیقت این است که فلورنتینو پرز اکنون همچون طاعونی است که به جان رئال مادرید افتاده است و هر چقدر بیشتر در رئال بماند، این طاعون همه گیرتر می شود. او به بهانه پروژه بازسازی برنابئو (که بسیاری از کارشناسان معتقدند که ساخت یک استادیوم جدید به جای آن می توانست مقرون به صرفه تر باشد اما پروز برای عظیم تر نشان دادن پروژه به سراغش رفته) در سالهای اخیر رئال مادرید را به شدت از نظر ورزشی تضعیف کرده است. از سویی پروژه سوپرلیگ پروژه ای عظیم با حمایت بانک آمریکایی «جی پی مورگان» است که قطعا رفتن پرز هم خللی در آن ایجاد نمی کند چرا که هم مدیر بعدی رئال مادرید و هم مدیران یوونتوس و بارسا با جدیت پیگیر آن خواهند بود. اگر بحث حمایت از تیم باشد، بارسایی ها هم باید تا حالا از بارتومئو یکی از ناکام ترین مدیرانشان حمایت می کردند در حالی که آنها به پا خاستند و دندان لق را چال کردند تا لاپورتا به عنوان مدیری کارآمدتر کار را دست بگیرد. قطعا در اسپانیا قحط الرجال نیست. پرز سالهاست که با تغییر اساسنامه باشگاه کاری کرده تا هیچ کسی جز خودش نتواند مدیر رئال شود در حالی که قطعا افراد زیادی هستند که می توانند با ارائه برنامه هایی مدون و مناسب جای پرز را بگیرند و باشگاه را به سمت توسعه سوق بدهند همان طور که در سالهای اخیر بسیاری از باشگاه های اروپایی با مدیریتی مناسب رشد کرده اند. شاید رفتن پرز چند ماهی را بی ثباتی ایجاد کند اما قطعا قرار نیست که با رفتنش رئال مادرید نابود شود چرا که همان طور که در ماجرای فراری دادن اسطوره ها بارها از دهان نزدیکان پرز شنیدیم، «هیچ کس بزرگ تر از رئال مادرید نیست.»

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

پرسش و پاسخ‌هایی درباره فایل صوتی جنجالی پرز؛ هیچ کس بزرگ‌تر از رئال مادرید نیست!

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ