عید قربان چند شنبه است؟ ۱۴۰۰ و سال ۲۰۲۱

0

عید قربان ۱۴۰۰ در عربستان چند شنبه است

دیوان عالی عربستان در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور (واس) منتشر شده،  تاکید کرد که در نتیجه عدم رویت هلال ماه نو در غروب روز، دوشنبه ۲۸ تیر ماه، نهم ذی الحجه و روز عرفه و فردای آن یعنی سه شنبه ۲۹ تیر ماه نیز دهم ذی الحجه و عید سعید قربان خواهد بود.

این در حالی است که به دلیل شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در سراسر جهان، مناسک حج تعمتع برای دومین سال پیاپی تنها با حضور شهروندان و افراد مقیم در عربستان ادا می شود جایی که در موسم حج امسال، ۶۰ هزار نفر آن هم همراه با تدابیر شدید بهداشتی شرکت می کنند.

عید قربان ۱۴۰۰ افغانستان کی و چه تاریخی است

وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرد که روز دوشنبه، بیست و هشتم سرطان با نهم ذولحجه‌ (عرفه) برابر است و به این ترتیب تا سی و یکم سرطان به مناسبت عید قربان رخصت عمومی است.

بر اساس اعلام وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان: روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ شمسی در افغانستان روز عرفه است و از روز ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ عید قربان آغاز می‌شود.

وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان اعلام کرد: از امروز تا شنبه هفته آینده به مناسبت عرفه و عید قربان، در افغانستان تعطیل رسمی است.

عیدسعید قربان نیز همانند عید فطر برای مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد، شهروندان این کشور پس از حضور گسترده در نماز عید قربان به دید و بازدید می‌پردازند و خانواده‌ها به دیدار بزرگان خود می‌روند.

عید قربان چندم برج ۴ است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ