خواص منحصر به‌ فرد نعناع ؛ سلامت ذهن ، پوست و مو

0

نعناع گیاهی خوش‌ عطر است که با فواید فراوان خود برای سلامتی جسم، ذهن، پوست و مو می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

این گیاه حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی مثل نیاسین، فولات، کلسیم، مس و آهن است. اگر می‌خواهید رشد موهای شما بیش‌تر شود، دهان خوشبویی داشته باشید و استرس شما کاهش پیدا کند، نعناع را به روش‌ های مختلف در رژیم غذایی خود جای دهید.

مشکلات معده کاهش استرس فرمول ضد التهابی ضد التهاب گیاهی قوی سلامت نیوز راهکار کاهش استرس و اضطراب درمان گیاهی بوی بد دهان درمان بوی بد دهان در صورت داشتن تنگی نفس چه کنیم داروهای ضد التهاب خواص نعناع خواص روغن نعناع خواص دمنوش نعناع ترفند هایی برای از بین بردن بوی بد دهان افزایش رشد مو

تنگی تنفس را رفع می‌ کند

از نعناع برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌شود. این گیاه باکتری‌ ها و ویروس‌ ها‌ی ایجاد کننده‌ آنفولانزا را از بین می‌برد و درد بدن را برطرف می‌کند. علاوه‌بر این سرفه و تنگی نفس را درمان می‌کند.

بوی بد دهان را از بین می‌ برد

از نعناع در محصولات بهداشت دهان و دندان مثل فلوراید، اسپری دهان و دهان‌ شویه استفاده می‌شود. حتی از این گیاه به‌عنوان طعم‌ دهنده در آبنبات‌ ها و آدامس‌ ها استفاده می‌شود. می‌توانید با استفاده از این گیاه به روش‌های مختلف، بوی بد دهان خود را از بین ببرید.

ضد درد و ضد التهاب

خواص ضددرد و ضدالتهابی نعناع ممکن است درد عضلانی و آرتریت را تسکین دهد. چند قطره روغن نعناع را برای چند دقیقه روی نواحی مدنظر ماساژ دهید. جالب است بدانید، این گیاه درد قاعدگی را تسکین می‌دهد. برای درمان درد قاعدگی، دو تا سه بار در روز دمنوش نعناع بنوشید.

در کاهش استرس ، عدم تعادل روانی و اضطراب مفید است

نعناع حاوی ویژگی‌ های درمانی است و به کاهش استرس، اضطراب و عدم تعادل روانی کمک می‌کند. برای بهره‌گیری از این خاصیت نعناع، باید روغن نعناع را داخل دستگاه دیفیوزر (اسانس‌سوز) بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه در معرض آن باشید.

مشکلات معده کاهش استرس فرمول ضد التهابی ضد التهاب گیاهی قوی سلامت نیوز راهکار کاهش استرس و اضطراب درمان گیاهی بوی بد دهان درمان بوی بد دهان در صورت داشتن تنگی نفس چه کنیم داروهای ضد التهاب خواص نعناع خواص روغن نعناع خواص دمنوش نعناع ترفند هایی برای از بین بردن بوی بد دهان افزایش رشد مو

حالت تهوع را درمان می‌ کند

حالت تهوع، ممکن است برای همه ما در شرایط مختلف رخ دهد. جالب است بدانید، استنشاق روغن نعناع، حالت تهوع را بهبود می‌بخشد. همچنین نوشیدن چای نعناع حال شما را بهتر می‌کند.

از مشکلات معده پیشگیری می‌ کند

نعناع به خواص خود در تسکین علائم سندرم روده‌ تحریک‌ پذیر مثل سوء هاضمه و اسپاسم روده‌ بزرگ شناخته می‌شود. این گیاه، توانایی ریلکس کردن عضلات را دارد.

خواص ضد درد دارد

منتول موجود در نعناع روی گیرنده‌ های حساس موجود در پوست، دهان و گلو اثر می‌گذارد. این موضوع باعث می‌شود با استنشاق، خوردن یا استفاده‌ موضعی از آن، یک حس خنک را تجربه ‌کنید.

چربی پوست را از بین می‌ برد

قرن‌هاست که از برگ‌ های نعناع برای درمان چربی پوست استفاده می‌شود. منتول موجود در این گیاه، ترشح چربی از غدد سبوم را کاهش می‌دهد. این موضوع به‌طور طبیعی چربی اضافی پوست را برطرف می‌کند.

رشد‌ مو را افزایش می‌ دهد

ماساژ دادن روغن نعناع روی پوست سر به متعادل کردن سطح PH آن کمک می‌کند. این موضوع در خنثی کردن اثرات تولید چربی بیش‌ از حد مفید است‌ و از این طریق چربی مو را کاهش می‌دهد. این مساله فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد. در نتیجه رشد مو را زیاد می‌کند.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ