لاشا تالاخادزه کیست؟ اهل کجاست؟ +عکس اینستاگرام

0

بیوگرافی و رکوردهای لاشا تالاخادزاده قویترین وزنه بردار جهان

لاشا تالاخادزه به انگلیسی Lasha Talakhadze متولد ۲ اکتبر ۱۹۹۳ وزنه‌بردار فوق سنگین گرجستان و دارندهٔ مدال طلای المپیک تابستانی ۲۰۱۶، چهار مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان در چهار دورهٔ پیاپی و قهرمان پنج بارهٔ اروپا در دستهٔ فوق سنگین می‌باشد (دستهٔ ۱۰۵+ کیلوگرم تا سال ۲۰۱۸ و دستهٔ ۱۰۹+ کیلوگرم پس از سازماندهی مجدد دسته‌های وزنی در سال ۲۰۱۸ توسط فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری). وی سه بار برندهٔ جایزهٔ وزنه‌بردار مرد سال جهان شده و رکورد دار حال حاضر جهان در هر دو حرکت یک‌ضرب (۲۲۳ کیلوگرم) و دوضرب (۲۶۴ کیلوگرم) می‌باشد. به دلیل موفقیت متداوم او در رقابت‌ها و شکستن چند بارهٔ رکوردهای جهانی، بسیاری او را بزرگترین وزنه‌بردار دستهٔ فوق‌سنگین در تمام ادوار می‌دانند.

رکورد وزنه‌برداری جهان در المپیک ۲۰۲۰ شکست

لاشا تالاخادزده هیولای گرجستانی در حرکت اول ۲۰۸، در حرکت دوم ۲۱۵ و در حرکت سوم ۲۲۳ کیلوگرم را به ثبت رساند!

این وزنه سنگین‌ترین وزنه‌ای است که در تاریخ رشته وزنه‌برداری طی حرکت یک ضرب به ثبت رسیده است.

قویترین وزنه بردار جهان سنگین ترین وزنه بلند شده رکورد لاشا تالاخادزه بیوگرافی لاشا تالاخادزه Lasha Talakhadzeآدرس اینستاگرام

@talakhadzelasha_official

رکوردهای جهانی لاشا تالاخادزاده

وی در طول فعالیت حرفه‌ای خود تاکنون ۲۰ رکورد رسمی جهانی بزرگسالان را ثبت کرده‌است.

یک‌ضرب

وزنهٔ ۲۱۷ کیلوگرمی که وی در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۱۷ و قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به ثبت رسانده پنجمین وزنهٔ سنگینی می‌باشد که در رقابت‌های یک‌ضرب مهار شده‌است، آن چهار وزنهٔ سنگین‌تر نیز توسط خود وی مهار شده‌است، وزنه‌های ۲۱۸ کیلوگرمی که در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ و ۲۲۰ کیلوگرمی که در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و ۲۲۲ کیلوگرمی که در قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ توسط تالاخادزه مهار شده‌اند، همگی بالاترین و سنگین‌ترین وزنه‌های به ثبت رسیدهٔ یک‌ضرب در تمامی زمان‌ها هستند.

قویترین وزنه بردار جهان سنگین ترین وزنه بلند شده رکورد لاشا تالاخادزه بیوگرافی لاشا تالاخادزه Lasha Talakhadze

مجموع

تالاخادزه در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ رکورد مجموع ۴۸۵ کیلوگرم را به ثبت رساند که بالاترین حدنصاب ثبت شده در تمامی زمان‌ها صرف نظر از دسته‌های وزنی قدیمی می‌باشد. رکورد ۴۸۴ کیلوگرمی که او در قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به ثبت رساند، ۶ کیلوگرم از سومین رکورد ثبت شده بیشتر است. سومین رکورد سنگین جهان ۴۷۸ کیلوگرم می‌باشد که توسط خود تالاخادزه در قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ مهار شده‌است، چهارمین رکورد سنگین مجموع جهان (۴۷۷ کیلوگرم) نیز توسط تالاخادزه در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ به ثبت رسید.

جوایز

در سال ۲۰۱۶، با توجه به عملکرد وی در المپیک تابستانی ۲۰۱۶، نشان عالی ریاست‌جمهوری گرجستان از سوی گیورگی مارگولاشویلی رئیس‌جمهور، به تالاخادزه اهدا شد.  در سال‌های ۲۰۱۷  و ۲۰۱۸،  کمیتهٔ ملی المپیک گرجستان وی را ورزشکار سال نامید و جایزهٔ این عنوان را به وی اهدا کرد. در سال ۲۰۱۷، وی از سوی فدراسیون بین‌المللی به عنوان وزنه‌بردار مرد سال جهان انتخاب شد.  در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز وی از سوی IWF به عنوان بهترین وزنه‌بردار مرد سال جهان نامیده شد.

دوپینگ لاشا تالاخادزاده

در سال ۲۰۱۳ به سبب مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ به خاطر استفاده از داروی تقویت کنندهٔ استانوزولول، وی به مدت دو سال از شرکت در رقابت‌های ورزشی محروم شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ