گزارش ویژه/ دو شباهت ویژه در همه بردهای مجیدی برابر قلعه‌نویی؛ سریع و خشن!

0

پایگاه خبری فوتبالی- چهارمین برد در چهارمین رویارویی؛ این کارنامه عملکرد فرهاد مجیدی برابر امیر قلعه‌نویی است به عنوان سرمربی است.

به گزارش فوتبالی، عصبانیت امیرقلعه نویی را همه دیدند. عصبانیتی عجیب و البته پرسروصدا که منجر به احضارش به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شد. یکی از دلایل اصلی این عصبانیت مطمئنا چهار باختن او به شاگرد سابقش است. قلعه نویی و مجیدی البته رابطه چندان خوبی با هم ندارند. واکاوی ریشه این ناراحتی، سوژه این گزارش نیست اما مطمئنا قلعه نویی نمی خواسته چهاربازی را به فرهاد مجیدی ببازد. 

هر ۴ برد مجیدی روی نیمکت استقلال دو تایش برابر سپاهان بوده و دو تای دیگر برابر گل‌گهر. دو برد در لیگ برتر رقم خورده و دو برد در جام حذفی باشگاههای کشور. استقلال در هرکدام از این چهار بازی، دو بار به گل رسیده و شاید ویژه‌ترین نکته این پیروزی‌ها، در همین زمانی است که آبی‌ها به گل رسیده‌اند. استقلال برای رسیدن به دروازه تیم امیر قلعه‌نویی، سرعت و خشونت را با هم تلفیق کرده؛ آنها در کمترین فاصله زمانی و با بیشترین شدت ممکن در سرعت بازی به گل رسیده‌اند. در هر ۴ بازی، فاصله زمانی بین دو گل استقلال زیاد نیست و بخصوص در هر دو رویارویی این فصل با گل‌گهر، کمتر از ۱۰ دقیقه است. در هر ۴ بازی هم، استقلال برای رسیدن به گل دوم، زمان زیادی را از لحظه تغییر مالکیت و تصاحب توپ تا رسیدن آن به تور، صرف نمی‌کند؛ ضدحملات کلاسیک سریع، خشن و تیر خلاص!  تیمهای قلعه نویی در چند فصل گذشته از کند بودن ضرباهنگ تیمی ضربه خورده و فرهاد مجیدی به خوبی توانسته این نقطه ضعف را شناسایی کند. البته استقلال بدون فرهاد مجیدی هم در سیرجان گل گهر را با محمودفکری شکست داد. آبی ها در سیرجان دو بر یک گل گهر را برد تا در این دو سال در مجموع ۵ بار گل گهر را برده باشد. 

* استقلال ۲- سپاهان یک/ لیگ برتر نوزدهم 

 اولین رویارویی مجیدی و قلعه‌نویی که رابطه چندان خوبی با هم نداشته و ندارند در لیگ برتر نوزدهم اتفاق افتاد. استقلال در ۱۳ دقیقه، بار خودش را بست و کار سپاهان را یکسره کرد. گل دیاباته در دقیقه ۵۲ و گل به خودی شایان مصلح در دقیقه ۶۵. گل دوم حاصل یک ضدحمله سریع بود که درنهایت با ارسال دانشگر و ضربه مدافع سپاهان وارد دروازه نیازمند شد و نسخه سپاهان پیچیده شد.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

* استقلال ۲- سپاهان صفر/ یک‌چهارم نهایی جام حذفی سال گذشته

 این بار استقلال برای فرو کردن نیش زهرآلودش در پیکره تیم قلعه‌نویی به ۱۶ دقیقه زمان نیاز داشت. گل اول را غفوری در آخرین دقیقه نیمه اول زد و گل دوم را علی کریمی در دقیقه ۶۱. صحنه گل دوم بازهم یک ضدحمله بود؛ پرتاب اوت عارف غلامی در ۶۰:۳۷ و باز شدن دروازه سپاهان در ۶۰:۴۸ یعنی گل دوم در ۱۱ ثانیه به تور دروازه نیازمند رسید تا کار سپاهان تمام شود.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

* استقلال ۲- گل‌گهر صفر/ لیگ برتر بیستم 

فرهاد مجیدی رکوردش را بهبود بخشید و یک رقمی کرد؛ زدن ۲ گل در ۷ دقیقه. گل اول در دقیقه ۱۲ روی ارسال مهدی‌پور و ضربه سر مرادمند و گل دوم با ضربه مهدی‌پور در دقیقه ۱۹. صحنه گل دوم را مرور کنیم: ریگی در ۱۷:۵۰ توپ را گرفته و مالکیت را به نفع استقلال می‌کند و دروازه در ۱۸:۱۷ باز می‌شود؛ ۲۷ ثانیه مالکیت توپ و رد و بدل شدن ۸ پاس. استقلال البته پس از این دو گل، بازی دلچسبی به نمایش نگذاشت.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

* استقلال ۲- گل‌گهر یک/ نیمه‌نهایی جام حذفی 

 همین دیروز. دو ضربه پنالتی در ۸ دقیقه؛ فاصله گل‌گهر از برتری یک صفر تا باخت ۲ یک. گل اول با ضربه پنالتی غفوری در دقیقه ۷۴ و سپس دبل کاپیتان با همان روش رسیدن به گل اول در دقیقه ۸۲. به صحنه گل دوم تا اعلام سوت پنالتی بنگریم: ۷۸:۰۳، خاقانی توپ را در یک سوم دفاعی از مالکیت گل‌گهر خارج می‌کند و ۷۸:۱۷، اعلام پنالتی می‎شود یعنی در ۱۵ ثانیه.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

* نکته ویژه 

 استقلال در نیم فصل اول هم که فرهاد مجیدی روی نیمکتش نبود، چنین رویه‌ای را برابر تیم قلعه‌نویی داشت و فاصله زمانی بین گل اول و دومش ۶ دقیقه بود: پنالتی دقیقه ۸ غفوری و گل دقیقه ۱۴ قایدی. به نظر می‌رسد تیم امیر قلعه‌نویی و کادرش در این چند فصل اخیر حداقل برابر استقلال، وقتی گل اول را می‌خورد به قدری آشفته می‌شود و به سراغ حواشی چون اعتراض به داور، اعتراض به بازیکنان درون زمین، اعتراض به سایر اعضای کادر فنی و غیره می رود و همین ماجرا باعث می شود تا قلعه نویی یادش برود تیمش را از نظر ذهنی تقویت کند و به همین دلیل خیلی زود گل دوم را هم می خورد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

۱۴۷۰

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

گزارش ویژه/ دو شباهت ویژه در همه بردهای مجیدی برابر قلعه‌نویی؛ سریع و خشن!

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ