تحلیل ، بررسی و اخبار مهم بازار بورس / شنبه ۲۵ مرداد

0

امروز شاخص کل بورس افت ۳۱۲ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۷۴،۰۵۱ واحد رسید. نمادهای فارس با ۳۸ واحد ، وپاسار با ۳۳ واحد و فولاد با ۳۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

ارزش کل معاملات در این بازار به رقم ۱۳۷.۵ میلیارد تومان رسید ، نمادهای وپارس با ۴.۳ و شخارک با ۲ میلیارد تومان داری بیشترین ارزش معاملات بودند.
در بازار فرابورس،شاخص ایفکس نزدیک به ۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹۴ واحد رسید . نمادهای جم و حسینا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. ارزش معاملات در این بازار به رقم ۵۰.۹ میلیارد تومان رسید .
بازار سرمایه همچنان در حال درجا زدن می باشد . ظاهرا همان طور که یه نیرو و محرکی نیاز داشت تا جلوی ریزش بازار گرفته شود به نیرو و محرکی جهت رشد و افزایش نقدینگی نیار دارد. چرا که هر چند شاهد ریزش بازار نیستیم ولی مدت زیادی است که در حال نوسانی بودن بازار و درجا زدن شاخص در کانال ۷۴ هزاری می باشیم . البته روز به زور که پیش می رویم اخبار و سخنان بهتری از سوی مسولین اقتصادی در مورد آینده اقتصاد و خروج از رکود به گوش می رسد. و آنچه مسلم است اولین نشانه های خروج از رکود در بازار سرمایه نمایان خواهد شد. البته لازم به ذکر است که از دید تحلیل گران تکنیکال بازار در مرحله خروج سرمایه داران خسته قرار گرفته است . پس با صبر و شکیبایی  بیشتر و عبور از این منطقه با دید بلند مدت می توان به آینده بازار امیدوار بود . بازار را برای فردا همچنان نوسانی و کم حجم پیش بینی می کنیم .
معاون اول رئیس جمهور امروز در سخنان خود اعلام کرد بخش اقتصادی نیازمند برنامه ریزی مهم تر، علمی تر و اساسی تری است، ایشان افزود: اصلی ترین مشکل در این بخش تورم بود، تورم در اقتصاد ایران یک معضل ساختاری و دراز مدت است اما در سال های اخیر به وضع نگران کننده ای رسیده بود . جهانگیری ادامه داد: تورم در سال های ۹۰ و ۹۱ با شیب تندی به سمت بالا رفت که کاهش آن نیازمند انضباط مالی، استفاده نکردن از منابع بانکی، سیستم بانکی منظم و تابع نظام مشخص پولی بود. خوشبختانه این سیاست بر خلاف تصور شعاری بودن آن، انجام شد و دستاورد خوبی هم داشت . وی خاطر نشان کرد انتظار می رفت تا پایان سال ۹۳، تورم به کمتر از ۲۵ درصد برسد اما بر اساس آمار مرکز آمار و بانک مرکزی، تورم در تیرماه سال جاری به کمتر از ۲۵ درصد رسید و تورم نقطه به نقطه آن به حدود ۱۵ درصد کاهش یافت .
همچنین در خبری دیگر شنیدیم که مشاور وزیر نفت درباره سیاست‌‌های تشویقی ایران به شرکت‌های خارجی برای از سرگیری سوآپ نفت توضیح داده است که  شرکت‌های خارجی و بخش خصوصی برای از سرگیری سوآپ نفت به دنبال تضامینی از شرکت ملی نفت ایران هستند که این عملیات را به یک باره قطع نکنند . یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت با اشاره به آغاز مذاکرات با شرکت ویتول سوئیس به‌منظور ازسرگیری سوآپ نفت، سیاست‌های جدید تشویقی برای احیای سوآپ نفت توسط شرکت‌های بخش خصوصی و خارجی را تشریح کرد . محمود آستانه درباره مهمترین برنامه‌های ایران به منظور از سرگیری سوآپ نفت کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: هم اکنون مذاکرات با ۴ تا ۵ شرکت بین المللی به منظور از سرگیری سوآپ نفت آغاز شده است .
در حوزه داخلی، روز چهار شنبه قرار است جلسه استیضاح وزیر علوم برگزار شود . امیدواریم که این جلسه از سر خیر خواهی برای مردم باشد و انتقام گیری جناحی مطرح نباشد!
همچنین  قرار است رئیس جمهور در هفتمین سفر استانی خود روز چهارشنبه هفته جاری، برای انجام سفری دو روزه به استان اردبیل می‌رود .
در حوزه خارجی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان و رایزنی درباره همکاری‌های ایران و آژانس امشب وارد تهران می‌شود . وی قرار است فردا (یکشنبه) با حسن روحانی رئیس جمهور و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کند .
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان درباره زمان و مکان دور آتی مذاکرات دو جانبه میان ایران و کشورهای ۱+۵ ، گفت: دیدارهای دو جانبه بین ایران و اعضای ۱+۵ در حال تنظیم است . سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان درباره زمان و مکان دور آتی مذاکرات دو جانبه میان ایران و کشورهای ۱+۵ ، گفت: دیدارهای دو جانبه بین ایران و اعضای ۱+۵ در حال تنظیم است . وی افزود:پیشنهاداتی در مورد سطح و زمان و مکان وجود دارد که طرفین در حال بررسی این پیشنهادات هستند . عراقچی در پاسخ به این سئوال که آیا این دیدارها در هفته آینده صورت خواهد گرفت، گفت: هفته آینده دیدار نخواهد بود . بر اساس این گزارش پیش از این از سوی سید عباس عراقچی اعلام شده بود که دور آتی مذاکرات ایران و ۱+۵ در سطح کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار خواهد شد . نشست ایران و ۱+۵ در نیویورک اولین دور رسمی مذاکرات در مدت توافق ۴ ماهه خواهد بود .
در همین ارتباط ، وزیر امور خارجه گفت: اگر در مذاکرات ایران و ۱+۵ به توافق کلی در موضوعات مختلف برسیم، باز هم نیاز به زمان است تا جزییات مذاکرات نیز انجام شود، بنابراین بعید می دانم زودتر از مهلت چهارماهه در مذاکرات به نتیجه قطعی برسیم .«محمد جواد ظریف» در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد قبل از اتمام مهلت چهار ماهه در مذاکرات هسته ای به نتیجه قطعی رسید، گفت: اگر توافق کلی در موضوعات مختلف مذاکرات هسته ای صورت بگیرد، باز هم نیاز به زمان وجود دارد تا جزئیات مذاکرات انجام شود . وی با بیان این که مذاکرات هسته ای در مجموع رو به پیشرفت است، ادامه داد: از ابتدا اعتقاد داشته و داریم که اگر اراده قوی از سوی غربی ها وجود داشته باشد، مذاکرات هسته ای خیلی زود به نتیجه می رسد
در مورد ناآرامی های عراق، شنیدیم که سرکرده داعش از عراق گریخته است، به نقل از سومریه نیوز، «سعید مموزینی» یکی از مسئولان حزب «دموکرات» کردستان عراق گفت که البغدادی چند روز پیش از ترس بمباران مراکز داعش توسط هواپیماهای آمریکایی از شهر «موصل» در عراق به سوریه فرار کرد . مموزینی افزود که رهبر داعش با همراهی ۳۰ خودروی نظامی از نوع «همر» از موصل فرار کرده و به سوریه رفت. فلزات اساسی، دلار و سکه
در بازار های جهانی قیمت مس ، آلومنیوم ، سرب و روی هر کدام به ترتیب به قیمت ۶۸۵۲ دلار،۱۹۸۰ دلار، ۲۱۹۴ دلار و ۲۲۶۰ دلار برای هر تن رسید. دلار در محدوده ۳۱۲۰ تومان و سکه به قیمت ۹۵۰ هزار تومان رسید.
در گروه پالایشگاهی، براساس تکلیف دولت، کیفی سازی محصولات پالایشگاهها طبق استانداردهای یورو ۴ و ۵ باید تا سال ٩۵ محقق شود و با امضای قراردادی میان پالایش و پخش و شرکتهای پالایشی، کیفیت محصولات تولیدی ارتقا می یابد . مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت : انتظار می رود پالایشگران خصوصی هرچه سریعتر طرحهای توسعه کیفی و کمی پالایشگاهی را به سرانجام رسانند . عباس کاظمی با اشاره به پیگیریهای مداوم شرکت ملی پالایش و پخش در اجرای هرچه سریعتر طرحهای پالاشگاهی، افزود: هیئت دولت به پالایشگاههای نفتی که به بخش بخصوصی واگذار شده، فرصت داده است تا محصولات خود را تا سال ١٣٩۵ به استانداردهای روز دنیا ارتقا دهند و پس از آن مهلت ارفاقی وجود نخواهد داشت . وی در همین رابطه به طرح افزایش کیفیت پالایشگاه بندرعباس اشاره کرد و گفت : امیدواریم با بهره برداری از این طرح تا پایان امسال به نفتگاز و بنزین مطابق با استاندارد یورو ۴ دست یابیم . کاظمی درباره پروژه پالایشگاه اصفهان نیز گفت: نفتگاز و نفت سفید تولیدی این شرکت هم اکنون دارای کیفیت مطلوبی است و انتظار می رود در سال جاری بنزین آن نیز با استاندارد یورو ۴ تولید شود . او با اشاره به پالایشگاه شیراز که تاکنون از اجرای طرحهای توسعه ای بی نصیب مانده بود، گفت: قرار است طرح بهبود کیفیت بنزین این پالایشگاه اجرا شود و هم اکنون کارشناسان در حال کار روی این پروژه مهم هستند . مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور همچنین از امضای قرارداد فروش نفت خام به پالایشگاهها و دریافت محصولات آنها از امسال خبر داد .
در این گروه شنیدیم که قرار است فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی راه اندازی شود، حسن بویری درباره آخرین وضعیت طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، گفت: با اتمام عملیات حفاری ۲۲ حلقه چاه تولیدی بخش اول طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تحویل شرکت ملی نفت شده است . مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با اشاره به نصب دریایی سکوهای دریایی این فاز مشترک گازی در خلیج فارس، تصریح کرد: هم اکنون عملیات پیش راه‌اندازی و راه اندازی مطابق با برنامه زمان بندی در حال انجام است . این مقام مسئول با اشاره به مشارکت بیش از ۶۰۰ نفر از کارشناسان و متخصصان ایرانی به منظور راه اندازی و آغاز بهره برداری از سکوهای دریایی فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، اظهار داشت: عملیات راه اندازی نهایی این دو سکوی دریایی به صورت شبانه روزی در حال انجام است
همچنین، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ایران قصد دارد بدون توجه به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد خود، توسعه میدان عظیم گازی پارس جنوبی را در طی ۳ سال آینده به اتمام برساند و تلاش هایش برای جلب نظر شرکت های نفتی آمریکایی و اروپایی از طریق قراردادهای سرمایه گذاری را مجددا برنامه ریزی کند .علی کاردور افزود: ایران به عنوان دارنده بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان، انتظار دارد بتواند تولید گاز خود در میدانی را که در خلیج فارس با قطر شریک است افزایش دهد، هرچند که موانع ناشی از تحریم، دسترسی آن را به سرمایه و فن آوری مورد نیاز محدود سازد .
درگروه ساختمانی ، وساخت طی اطلاعیه ای اعلام نموده است که قصد دارد تعداد ۵۸,۲۰۷,۹۲۶ سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین و تعداد ۵۸,۲۰۷,۹۲۶ حق تقدم خود را از طریق بلوکی ( مدیریتی ) در فرابورس عرض نماید . ضمنا در صورت فروش سهام مزبور ، سود پیش بینی هر سهم در پایان سال مالی منتهی به ۹۳/۰۶/۳۱ حدودا ۱۴۰ ریال افزایش می یابد . لذا تحقق سود مزبور منوط به فروش سهام شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین می باشد. این خبر توانست برای مدتی تاثیر مثبت بر روند معاملات این گروه داشته باشد و بعضی از سهم های گروه از جمله ثتران را سبز رنگ کند ولی در پایان عرضه ها در این گروه افزایش یافت و اکثر نمادها را قرمز رنگ کرد.
ثاژن طی اطلاعیه ای در خصوص خرید املاک جدید اعلام نموده است که شرکت از بدو تاسیس تاکنون فاقد دفتر مالکیتی بوده است و نیاز شرکت بر اساس تصمیم هیئت مدیره با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت در تاریخ ۹۳/۰۵/۲۰ اقدام به خرید ۵ واحد آپارتمان به عنوان دفتر مرکزی نموده است لذا در راستای شفافیت در ارائه به موقع اطلاعات به سهامداران توضیحاتی به شرح ذیل ارائه نموده است :
۱-       شرکت در تاریخ ۹۳/۰۵/۲۰ نسبت به خرید ۵ واحد آپارتمان به متراژ ۷۰۰ متر مربع جمعا به مبلغ ۷۵,۸۸۶,۳۰۰,۰۰۰ ریال طبق نظر کارشناس رسمی اقدام نموده است .
۲-       منابع مالی خرید بنابه توافق هیئت مدیره و سهامداران عمده از محل آورده نقدی سهامداران عمده می باشد که از محل فروش املاک و پروژه ها در سال آتی مالی تسویه گردد .
۳-       خرید دارایی فوق الذکر در پیش بینی درآمد سال مالی منتهی به ۹۳/۰۶/۳۱ اثر و تغییری نخواهد داشت .
در گروه پتروشیمی ، در خبری مهم شنیدیم که سوئیس تعلیق تحریم پتروشیمی ایران را تمدید کرده است. به نقل از رویترز، در پی توافق ایران و شش قدرت جهانی برای تمدید مذاکرات هسته‌ای سوئیس اعلام کرد که تعلیق تحریمهای ایران در زمینه تجارت فلزات گرانبها و فرآورده های پتروشیمی را تا ۱۲ دسامبر تمدید می‌کند . کابینه دولت سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد در زمینه تحریمهای ایران از اتحادیه اروپا تبعیت می‌کند که در ۲۱ ژوئیه توافق کرد تعلیق تحریمهای ایران را تا ۲۴ نوامبر تمدید کند.
پترول، در جدیدترین گزارش ۶ ماهه سود هر سهم خود را مبلغ ۲۹۶ ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی بدون تغییر بوده است . همچنین هزینه های عمومی و اداری شرکت حدود ۱۵ درصد و هزینه های مالی معادل ۵۰ درصد نسبت به پیش بینی قبلی با کاهش همراه بوده است .
در این گروه وپترو به دنبال وساخت تبدیل به صف خرید گفته می شود تقسیمی وپترو در مجمع ۱۵ ریال خواهد بود، همچنین شنیده شده خبرهای زیادی از زیر مجموعه های این شرکت در مجمع اعلام خواهد شد، ممکن است در مورد افزایش سرمایه شرکت نیز صحبت هایی بشود . . تاپیکو و پارسان متعادل بودند .شکربن و شفارس با صف خرید به کار خود خاتمه دادند.
در گروه خودرویی و قطعه ساز، انتشار گزارش ۳ ماهه خمهر باعث اقبال سهامداران به این سهم شد خمهر در جدیدترین پیش بینی ۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۱۲۵ ریال پیش بینی نموده است که نسبت به گزارش قبلی بدون تعدیل بوده است همچنین شرکت در سه ماهه خود ۴۱ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده است و توانست ۳۳ درصد از پیش بینی هایش را محقق کند .شرکت اعلام نموده است که مبلغ فروش بر اساس سهم این شرکت از برنامه تولید ایران خودرو لحاظ گردیده است لذا تحقق EPS پیش بینی سال ۱۳۹۳منوط به تحقق برنامه تولید شرکت ایران خودرو می باشد.این سهم امروز به قیمت ۲۴۴ تومان رسید.
همچنین لازم به ذکر است که افزایش سرمایه خپارس در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.
در خبری مربوط به این گروه شنیدیم که ، واردات دو و نیم برابری خودرو در ۴ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این روزها باعث تشدید نگرانی‌هایی از سوی برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو شده است. هر چند مسوولان شرکت‌های خودروساز در ظاهر هیچ‌گاه واکنش منفی به کاهش تعرفه یا رشد واردات از خود نشان نداده‌اند، اما این روزها آنچه منجر به تشدید نگرانی آنها شده انتقاد جدی دولت به عملکرد خودروسازان در کیفیت و کمیت تولید است. تکدرخاطر حسن روحانی، رئیس‌جمهور از خودروسازان یا انتقاد سخنگوی هیات دولت از روند قیمت‌گذاری با توجه به کیفیت خودروهای تولیدی به اعتقاد برخی از کارشناسان نشانه‌های خوبی برای ادامه تولید در شرکت‌های خودروسازان نیست .
در پایان لازم به ذکر است،، شیوا، رییس شورای رقابت اظهار کرده است که  در حال حاضر هیچ کشمکشی در خصوص قیمت گذاری خودرو وجود ندارد. بطوریکه شورای رقابت که وظیفه نرخ گذاری خودرو را دارد، این نرخ را تعیین کرده است. بنابراین با توجه به نرخ های تعیین شده توسط شورای رقابت هیچگونه ابهامی در این خصوص وجود ندارد و من از اصحاب رسانه تقاضا دارم دیگر پیگیر قیمت خودرو نباشند و صنعت دیگری را برای خبرسازی انتخاب کنند.
در گروه تجهیزاتی امروز مپنا و بمپنا با اقبال خوبی همراه نشدند . فاراک و فاذر نیز روند معاملات متعادلی داشتند.
در این گروه ،هوشنگ فلاحتیان درباره آخرین وضعیت توسعه تجارت برق ایران با کشورهای همسایه، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورهای همسایه که دارای مرز خشکی بوده، صادرات و تبادل برق دارد . معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه به منظور توسعه مبادلات برقی با جمهوری آذربایجان پیشرفت احداث یک خط انتقال جدید برق به ۹۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: این خط جدید از ظرفیت انتقال ۴۰۰ کیلوولت انرژی الکتریکی برخوردار است . این مقام مسئول همچنین از ساخت یک خط جدید انتقال برق بین ایران و ارمنستان خبر داد و افزود: ساخت این خط جدید انتقال برق در مرحله تامین منابع مالی قرار دارد . فلاحتیان با اشاره به انجام مذاکراتی با کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس به منظور صادرات برق، بیان کرد: با برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مذاکراتی شده و قرار است یک خط انتقال برق زیر دریایی بین ایران و کشورهای عربی در بستر خلیج فارس ساخته شود .
در گروه فولادی،فلزی و معدنی، اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن اصفهان و احتمال اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی آن از محل بهره برداری از طرح توسعه خطوط نورد ریل از جمله مهمترین موضوعاتی است که پیرامون این مجموعه مطرح می گردد . در همین راستا، مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: اقدامات لازم جهت اجرای برنامه افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه “ذوب” از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در حال پیگیری است و اکنون نیز در مرحله انتخاب کارشناس دادگستری بسر می برد. از همین رو، پیش بینی می شود این برنامه طی سال جاری اجرایی شود . مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان به اقدامات شرکت جهت انتقال از بازار دوم بورس به بازار اول اشاره کرد و گفت: این مجموعه در حالی پس از پوشش زیان انباشته درخواست خود را به سازمان بورس مبنی بر انتقال نماد معاملاتی سهام آن از بازار دوم بورس به بازار اول ارسال کرده که “ذوب” از تمامی شرایط لازم جهت انجام معامله در تابلوی اصلی بورس همچون میزان سرمایه و تعداد سهام شناور برخوردار است
شرکت سرمایه گذاری توکا در گزارش عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۹۳/۰۳/۳۱ به ازای هر سهم ۶۷۴ ریال سود محقق نموده است که نسبت آخرین پیش بینی شرکت با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است سود حاصل از سرمایه گذاری شرکت نیز نسبت به آخرین گزارش منتشر شده به میزان  ۵ درصد افزایش یافته است .
در این گروه، فباهنر و فولای با اقبال خوبی همراه شدند .
در گروه دارویی رئیس سازمان غذا و دارو از احتمال افزایش قیمت دارو در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: البته باید مراقب فشار بر مردم و بیمه‌گر باشیم و نباید از تولیدکنندگان غفلت کنیم . نیمه اول امسال افزایش قیمت نداشتیم اما سیاست ما این است که تولید داخل با توجه به تورم ضربه نخورد بنابراین قیمت‌ها برای نیمه دوم سال اصلاح می‌شود.
اکثر نمادهای این گروه را قرمز رنگ نظاره کردیم.همچنین گفته می شود گزارشات ۶ ماهه دارویی ها بهتر از گزارشات ۳ ماهه آنها است.
در گروه غذایی و لبنی، رئیس سازمان غذا و دارو در مورد روغن پالم گفت :روغن پالم یک روغن خوراکی است که مصرف اندک آن صدمه‌ای به بدن وارد نمی‌کند اما مصرف زیاد این روغن است که به بدن انسان صدمه می‌رساند. سیاست کلی وزارت بهداشت نیز کاهش مصرف روغن پالم در کشور است .  رئیس سازمان غذا و دارو به مردم اطمینان داد که لبنیات موجود در بازار از سلامت کافی برخوردار هستند و به مردم بار دیگر توصیه کرد مصرف لبنیات و شیر را متوقف نکنند .
غبهنوش در جدیدترین پیش بینی ۹۳ سود هر سهم خود را به مبلغ ۱۳۴۰ ریال پیش بینی نموده است که نسبت به گزارش قبلی بدون تعدیل بوده است همچنین شرکت در سه ماهه خود ۳۵۰ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده است و ۲۶ درصد از پیش بینی هایش را پوشش داده است .همچنین شرکت اعلام نموده است که در نظر دارد در سال مالی ۹۳ ،  سرمایه خود را از مبلغ ۱۶۴۶۰۸ میلیون ریال تا مبلغ ۲۴۰۰۰۰ میلیون ریال به میزان ۷۵۳۹۲ میلیون ریال(معادل ۷۵۳۹۲ هزار سهم یکهزار ریالی) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.
در گروه حمل و نقلی ، حسینا در جدیدترین گزارش پیش بینی ۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۳۴۴۹ ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی با افزایش ۹ ریالی همراه بوده است شرکت در دوره سه ماهه منتهی به ۹۳/۰۳/۳۱ موفق به پوشش ۲۶ درصدی ( ۸۹۵ ریال سود به ازای هر سهم ) شده است .از مقایسه اطلاعات فعلی پیش بینی عملکرد سال مالی ۹۳ شرکت نسبت به آخرین اطلاعات منتشره مشخص می گردد که تنها تغییرات مربوط به افزایش ۴ درصدی درآمد ارائه خدمات و جزئیات مبالغ درآمد و هزینه ای قراردادها می باشد .حسینا امروز در قیمت ۴۰۵۰ تومان بازگشایی شد و با افزایش تقاضا همراه شد.
سایر نمادها :
سمگا در جدیدترین پیش بینی ۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۴۰۸ ریال پیش بینی نموده است که نسبت به گزارش قبلی بدون تعدیل بوده است همچنین شرکت در ۶ ماهه خود ۳ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و توانست ۱ درصد از پیش بینی هایش را محقق کند. سود حاصل از سرمایه گذاریها بابت سود سهام بانک گردشگری مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۹/۰۱/۱۳۹۳ بر مبنای هر سهم ۱۵۰ ریال می باشد. و خالص هزینه های متفرقه از بابت درآمد حاصل از اجاره ساختمان مرکزی شرکت می باشد .ضمنا شرکت اعلام کرده است که افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به ۸۰۰ میلیارد ریال تا قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۹۳ به ثبت خواهد رسید.
نتوس در جدیدترین پیش بینی ۹۳ زیان هر سهم خود را مبلغ ۵۰ ریال پیش بینی نموده است که نسبت به گزارش قبلی بدون تعدیل بوده است همچنین شرکت در سه ماهه خود ۲۰ ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشت و ۴۰ درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد .ضمنا شرکت اعلام نموده است: قیمت پایین تر نرخ فروش سال جاری نسبت به پارسال به این دلیل است که موارد مربوط به فروش پارچه های استوک و درجه دار موجود در انبار از گذشته بوده است که در طی روند سال این مورد خود به خود با نرخهای جدید تصحیح می گردد.خالص درامدهای متفرقه بدلیل ما به ازای فروش نقدی ۷ دستگاه خودرو پیکان وانت جمعا به مبلغ ۸۶۶،۱۰۰،۰۰۰ ریال که از بابت مطالبات از شرکت مهرکام پارس دریافت شده می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ