جزئیات محدودیت ها در تعطیلات سراسری مرداد ۱۴۰۰

0

محدودیت های کرونایی بین شهری و بین استانی در تعطیلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تعطیلات کرونایی از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد در کشور اعمال خواهد شد.

تعطیلات کرونایی از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد در کشور اعمال خواهد شد.بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از دوشنبه ۲۵ مرداد الی شنبه ۳۰ مرداد تعطیلی سراسری در کشور اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از فردا ساعت ۱۲ ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و تا صبح شنبه آتی ادامه خواهد یافت. همچنین همه ادارات از دوشنبه تا شنبه آتی تعطیل هستند.

رئیسی در خصوص مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور امروز برگزار شد، افزود: همه مجورهای تردد که قبلا صادر شده ، لغو است.

وی افزود: بر این اساس فقط خودروهای ضروری امکان تردد در جاده ها را خواهند داشت.

معاون امور بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنین از روز دوشنبه تا پایان روز کاری شنبه آتی همه ادارات بجز بخش های ضروری تعطیل خواهند بود.

جزئیات محدودیت های کرونایی از ۲۴ تا ۳۰ مرداد

دکتر علیرضا رییسی درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز با حضور رییس جمهوری برگزاری شد، گفت: امروز تصمیمات مهمی گرفته و توصیه های بسیار مهمی هم انجام شد. اولا مروری بر روند بیماری در سطح دنیا داشتیم به ویژه در زمینه کرونای دلتا که سراسر دنیا را دارد می گیرد و آمریکا، انگلیس، روسیه و… هم علی رغم اینکه میزان قابل توجهی واکسیناسیون انجام داده اند اما بیماری در آن ها در حال افزایش است که نشان دهنده مهاجم بودن این ویروس است بنابراین ما ضمن اینکه باید به دنبال انجام سریع واکسیناسیون باشیم و سرعت واکسیناسیون را بالا بریم، حتما نیاز است که رعایت پروتکل های ضدکرونایی را جدی تر کنیم.

وی با اشاره به لزوم تشدید محدودیت های کرونایی برای کنترل بیماری در کشور گفت: یکی از تصمیماتی که امروز در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته و بر آن تاکید شد، این بود که باید عزم همگانی و جدی با همکاری همه مردم وجود داشته باشد و ترددها را به شدت در سراسر کشور کاهش دهیم. در این راستا نیاز است که اقناع‌سازی و توجیه انجام شود.

عزاداری محرم در فضاهای سربسته و دسته روی؛ ممنوع

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم، اظهارکرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتما پروتکل ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضاهای سربسته و دسته روی ها ممنوع شود اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل ها می تواند انجام شود.

رییسی ادامه داد: طی چند روز اخیر برخی از بزرگان و مداحان در پی فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند که با رعایت شدید پروتکل ها عزاداری ها را برگزار کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ