وارث جدید پیراهن شماره ۵ پرسپولیس

0

پرسپولیس نیوز

کاپیتان فصل گذشته گل گهر که در تیم سیرجانی پیراهن شماره ۵ را به تن می کرد از مسئولان باشگاه پرسپولیس درخواست کرد در تیم جدیدش هم همین پیراهن را بپوشد.

درخواستی که گفته می شود با چراغ سبز یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز مواجه شده است.

پرسپولیس حدود ۵ دهه ای می شود که در فوتبال ایران متولد شده و در این سال ها بازیکنان بزرگی به خود دیده است. بازیکنانی که شماره پیراهن های خاصی پوشیده و به آن ابهت بیشتری بخشیده اند.

در تمام این سال ها بازیکنان بزرگ پرسپولیس با شماره های منحصر به فردشان در یاد مانده و گاهی برخی بازیکنان به شماره ها هویت داده اند. علی پروین یعنی شماره ۷، شماره ۱۷ نیز تا پیش از ظهور فرشاد پیوس مفهوم چندانی نداشت و شماره ۲ با مهدی مهدوی کیا شناخته شد.

۸ های بزرگ تاریخ پرسپولیس، از کلانی و محمدخانی تا مجبتی تا علی کریمی، ۱۶ که با انصاری فرد مشهور و با رضا مالدینی به اوج رسید، تا اعدادی عجیبی مانند شماره ۷۰ علی علیپور و ۲۷ رامین رضاییان!

شماره ۵ پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولین شماره ۵ پرسپولیس زنده یاد جعفر کاشانی بود.

مرحوم کاشانی در تاریخ قرمزپوشان، مدافعی مستحکم بود که در خط دفاعی پرسپولیس سالها عملکردی فوق العاده داشت و جام های فراوانی به ارمغان آورد.

پس از شادروان کاشانی نوبت به یک مدافع دیگر رسید تا اعتباری جدید به شماره ۵ پرسپولیس بدهد. محمد پنجعلی در دهه ۶۰ بی شک بهترین مدافع میانی فوتبال ایران و از ارکان اصلی قهرمانی های متوالی پرسپولیس در باشگاه های تهران بود. او به عنوان کاپیتان تیم ملی و منتخب قاره آسیا با پیراهن شماره ۵ خودنمایی کرد و نام خودش را به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی تاریخ فوتبال ایران به ثبت رساند.

بعد از خداحافظی محمد پنجعلی از فوتبال باز هم شماره ۵ به یک مدافع میانی دیگر رسید. لقبش افشین باتعصب بود، با سابقه بیشترین کاپیتانی در پرسپولیس و آن سبیل‌های خاص سال‌های ابتدایی! پیروانی که این روزها سرپرست تیم پرسپولیس است سال‌ها با این پیراهن برای پرسپولیس بازی کرد و…

اما در سال های اخیر یک ستاره محبوب خارجی با شماره ۵ برای پرسپولیس بازی کرد. بشار رسن که برخلاف سایر هافبک های تهاجمی به خاطر الگوی خودش نشاط اکرم (ستاره پیشین تیم ملی عراق) با شماره ۵ بازی کرد و به یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ پرسپولیس تبدیل شد.

حالا نوبت به علیرضا ابراهیمی رسیده است که شماره ۵ بپوشد. پیراهنی که در سال های گذشته بر تن بزرگانی همچون مرحوم جعفرکاشانی، محمد پنجعلی، افشین پیروانی و بشار رسن بوده و پوشیدن آن می تواند مسئولیت بزرگی برای مدافع جدید پرسپولیس داشته باشد.

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

وارث جدید پیراهن شماره ۵ پرسپولیس

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ