واکنش گل محمدی به جذب ستاره استقلال/ پول داشتیم نوراللهی می‌ماند/ ۳ ستاره اصلی را از دست دادیم/ مجبوریم سراغ کم‌نشان‌ها برویم

0

پرسپولیس نیوز

یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین امروز (شنبه) پرسپولیس گفت: اولین تمرین ماست که شما رسانه‌ها هستید و امیدوارم سال خوبی برای شما و ما باشد.‌ بعد از قهرمانی اولین مصاحبه را انجام می‌دهم؛ این قهرمانی خیلی سخت و با زحمت مدیریت، کادرفنی و بچه‌ها به دست آمد.

وی افزود: بچه‌ها، هواداران و همه کسانی که بودند حماسه آفریدند تا پنجمین قهرمانی را جشن بگیریم. این خیلی کار بزرگی بود و به قول یکی از بچه‌ها شاید ما هنوز گرمیم و نمی‌دانیم چه کار کردیم، اما بعداً متوجه می‌شویم که چه کار ارزشمندی انجام دادیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تبریک مجدد به هواداران گفت: برای این قهرمانی زحمت کشیده شد، خون ریختیم، شکستگی و در رفتگی داشتیم، اما با عشق و علاقه‌ای که این بازیکنان به پرسپولیس و رنگ قرمز داشتند، یک حماسه خوب را خلق کردند. از همه تشکر می‌کنم و بازیکنان نشان دادند به لحاظ روحی و شخصیتی بزرگ هستند. با تمام کمبودهایی که داشتیم، مقابل تیم‌هایی که هزینه زیاد کرده بودند و تا بن دندان مسلح بودند که قهرمان شوند به قهرمانی رسیدیم.

گل‌محمدی عنوان کرد: از ۲۵ مرداد تمرینات را ناقص شروع کردیم و ۶-۵ بازیکن تمدیدی داشتیم. تا الان فقط وحید امیری و مهدی شیری تمدید کردند، احمد نوراللهی از ما جدا شد و برای او آرزوی موفقیت داریم و تکلیف امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا هم تا فردا مشخص می‌شود.

وی درباره جذب دو بازیکن جدید اظهار داشت: ما ابراهیمی و دهقانی را گرفتیم، اما هنوز کامل نشده‌ایم. تا بخواهیم به تیم کامل برسیم چند روزی نیاز به زمان داریم. کار خیلی سختی در پیش است، چون استقلال تاجیکستان در کوران مسابقات خودشان است، اما ما هنوز موفق به کامل کردن تیم‌مان نشدیم. می‌دانم خیلی سوال درباره احمد نوراللهی و ورودی‌های جدید دارید، اما عمده مشکل مالی است که به دلیل شکایت‌هایی که شده بود، بدهی زیادی داشتیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد کاهش کیفیت تیم با جدایی ستارگان سرخپوش عنوان کرد: همه تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا خودشان را تقویت می‌کنند. نمی‌خواهم از کلمه بحران مالی استفاده کنم، اما این موضوع گریبانگیر ماست و می‌توانستیم این بازیکنان را با پیشنهاد خوب نگه داریم. دو مهره ثابت تیم ملی یعنی کنعانی‌زادگان و نوراللهی را از دست دادیم و مغانلو هم بازیکنی کلیدی بود.

«سه مهره اصلی خود را از دست دادیم، اما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم.» گل‌محمدی ضمن بیان این جمله گفت: مجبوریم به سراغ بازیکنانی برویم که کم‌نشان‌تر هستند. این ستاره‌های تیم ملی هم که از جمع ما جدا شدند، قبلاً شاید شهرت و نشان الان را نداشتند و باید به بازیکنان فعلی کار کنیم. باید بیشتر زحمت بکشیم. دست گذاشتن روی مهره‌ها و ستاره‌های کلیدی پول می‌خواهد که ما نداریم. چنین مشکلاتی در باشگاه پرسپولیس وجود دارد.

وی درخصوص بیانیه باشگاه پرسپولیس مبنی بر توافق با نوراللهی تصریح کرد: اگر پول داشتیم، احمد در تیم ما می‌ماند، اما حداقل کاری که باید انجام می‌دادیم این بود که قراردادش را تسویه می‌کردیم. نوراللهی تیم را دوست داشت و می‌خواست بماند. این بازیکن هفت، هشت سال در پرسپولیس زحمت کشید و هفت، هشت جام آورد. نمی‌توانیم بازیکن بدون قرارداد را به ماندن مجاب کنیم و او حق دارد برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.

سرمربی پرسپولیس با تمجید از هافبک تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: نوراللهی در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشت و نمی‌توانیم از او خرده بگیریم. حق او بود که به آینده‌اش فکر کند، لژیونر شود و مشکل مالی نداشته باشد. نوراللهی بازیکن آزاد بود و برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. دعای ما پشت احمد است و او زحمات زیادی برای پرسپولیس کشید. باید به دنبال جایگزین باشیم تا بازیکنان جدید هم همان راه را ادامه و همان کار را انجام دهند.

سرمربی پرسپولیس گفت: با توجه به مبالغ بالای بازیکنان، جذب بازیکن جدید خیلی سخت شده است. تیمی که در اختیار داریم تیم خوبی است و فقط باید این تیم را حفظ کنیم و بازیکنانی را هم که جدا شدند برای آنها جایگزین داشته باشیم. بیشتر مشکلات ما، به دلیل بحران مالی است که در باشگاه وجود دارد. مدیرعامل باشگاه در مصاحبه‌ای گفت که بحران مالی ما در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. با سختی زیاد کار می‌کنیم تا بتوانیم برای هواداران شادی بیاوریم.

گل‌محمدی در خصوص عدم تسویه حساب باشگاه با کادرفنی و بازیکنان تصریح کرد: این مشکلات متاسفانه وجود دارد. صحبت‌هایی هم که از طرف مدیریت شده این بوده که تا یک ماه آینده با بازیکنان تسویه شود. بازیکنان ما هرچه در توان داشتند انجام دادند و شایسته رفتار مالی بهتر بودند ولی مشکلات وجود دارد و امیدوارم روزی این مشکلات برطرف شود.

وی در خصوص جذب آبشک و همچنین شایعه قرار گرفتن مسعود ریگی در لیست پرسپولیس عنوان کرد: من درباره اسامی خیلی صحبت نمی‌کنم. یک لیست ۸-۹ نفره را به باشگاه دادم. یکی دو نفر از این لیست را جذب کردیم و با سایر نفرات لیست هم در حال صحبت هستیم. برای باشگاهی که بحران مالی دارد جذب بازیکن خیلی سخت است ولی تلاش می‌کنیم  بازیکنان خوبی بگیریم و تیم خوبی را ببندیم. فردا اتفاقات خوبی برای پرسپولیس می‌افتد و این قول را به هواداران می‌دهیم. نگران هستیم و بحث‌های مالی دست ما را برای بستن قرارداد خوب با بازیکنان خوب بسته است ولی مطمئن باشید که تیم خوبی را جمع و جور می‌کنیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که به جذب بازیکن خارجی هم فکر کرده است؟ گفت: وقتی اسم بازیکن و مربی خارجی می‌آید تن و بدن ما می‌لرزد و یاد بدهی‌ها و وضعیتی که درگیر آن هستیم، می‌افتیم. منظور من از مربی خارجی برانکو یا کالدرون نیستند و کلا این حرف را می‌زنم. همه ما می‌دانیم که برانکو چقدر برای تیم ما زحمت کشید. هنوز که چیزی که اعلام نکردند و اگر هم ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برداشته شود فکر می‌کنم باشگاه‌ها نباید پرونده باز داشته باشند که باشگاه ما در این زمینه پرونده دارد و شرایط مالی هم اجازه نمی‌دهد که به بازیکن خارجی فکر کنیم.

وی در واکنش به این موضوع که در طول فصل از پرسپولیس به عنوان تیم حکومتی یاد می‌کردند ولی درحال حاضر تیم‌های دیگر با پیشنهادهای بالا بازیکنان این تیم را وسوسه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر تیمی حکومتی است باید پول داشته باشد، وقتی پول نداریم قطعا حکومتی هم نیستیم. از این بابت خوشحالیم که تیم‌ها درباره ما این‌طور فکر می‌کنند و بهانه‌ای می‌شود تا کمتر کار کنند. من از این دیدگاه رقیبان‌مان استقبال می‌کنم چون باعث می‌شود دوباره قهرمان شویم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که بازیکنانی که جذب شدند از لیست اولیه کادرفنی با پرسپولیس قرارداد بسته‌اند؟ گفت: لیستی که به باشگاه داده شد، مدنظر ما بود و هم لژیونر و هم بازیکن داخلی در آن لیست بودند. از این لیست فعلا دو بازیکن به خدمت گرفتیم و اگر هم نتوانستیم بازیکنان دیگر را جذب کنیم شفاهی درباره لیست بعدی‌مان صحبت می‌کنیم تا بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم.

گل‌محمدی در واکنش به این موضوع  که ابراهیم شکوری با وجود بحران مالی اهداف باشگاه را قهرمانی در آسیا و ششمین قهرمانی لیگ عنوان کرده و آیا با این مشکلات امکان دستیابی به این موفقیت‌ها وجود دارد؟ گفت: نفس شکوری از جای گرم بلند می‌شود. در هر صورت ما همیشه برای بهترین‌ها می‌جنگیم. وقتی در پرسپولیس کار می‌کنید باید کمبودها را فراموش کنید. این کاری است که بازیکنان بلد هستند انجام دهند. راه دیگری نداریم و باید همیشه به قهرمانی فکر کنیم. این در خون بچه‌هاست. هر چقدر هم مشکل وجود داشته باشد باید برای قهرمانی بجنگیم.

وی در مورد فصل نقل و انتقالات و بازیکنان مدنظرش و همچنین برنامه پیش‌روی پرسپولیس، گفت: نقل و انتقالات همیشه دوران سختی برای مربیان است. همیشه هم در این دوران حرف و حدیث زیاد است، نمی‌شود به همه اینها جواب بدهیم. با توجه به بضاعت‌مان، خیلی از بازیکنانی که به تیم ما می‌آیند به عشق پرسپولیس می‌آیند. واقعا هم در مورد مسائل مالی کوتاه آمدند و از آنها تشکر می‌کنم. در مورد برنامه پیش‌رو هم ما شنبه یک بازی دوستانه با تیم ملی دانشجویان داریم. بعد هم دو بازی تدارکاتی دیگر با تراکتور خواهیم داشت . سعی می‌کنیم با بازی تدارکاتی خوب به مصاف استقلال تاجیکستان برویم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که تداخل اردوی تیم ملی با تمرینات پرسپولیس کار این تیم را برای لیگ قهرمانان سخت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: قطعا سخت می‌کند. ۲۳ شهریور باید با استقلال تاجیکستان بازی کنیم، تیمی که در کوران مسابقات است. دو بازی تدارکاتی که با تراکتور در نظر گرفته‌ایم دقیقا در فیفادی است و بازیکنان ملی‌پوشمان را در اختیار نداریم و این شرایط کارمان را خیلی سخت می‌کند. با توجه به اضافه شدن نفرات جدید نیاز به هماهنگی بیشتری داریم و متاسفانه این مشکل را داریم و دلیل آن را هم نمی‌دانم چرا AFC این زمان را برای لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرده است،

وی ادامه داد: این برنامه خیلی عجیب است و فکر می‌کنم این برنامه‌ریزی ایراد دارد و کار برای همه تیم‌ها سخت است، بویژه تیم ما که حدود ۲۰ روز از مسابقات دور بوده است. چند روز است که کارمان را شروع کردیم و اگر درست بگویم بدون بازی تدارکاتی به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رویم. فکر می‌کنم ۴-۵ بازیکن ما به تیم ملی دعوت شوند و این شرایط کار را برای تمرینات ما سخت می‌کند چه برسد به اینکه بازی تدارکاتی بخواهیم برگزار کنیم. امیدوارم که با هماهنگی و آمادگی بالا به لیگ قهرمانان آسیا برویم و ان‌شاءالله از این مرحله به خوبی بگذریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه سمیعی گفته جذب بازیکنان جدید با نظر گل‌محمدی صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر به نظر من باشد که تیم ملی را در پرسپولیس جمع می‌کنم. ما براساس شرایط باشگاه تصمیم می‌گیریم و همین الان با مدیرعامل باشگاه صحبت می‌کردم، ان‌شاءالله تا فردا و پس فردا خبرهای خوب می‌رسد. وضعیت مالی باشگاه خوب نیست و بازیکنان ابتدا به عشق پیراهن به پرسپولیس می‌آیند. ان‌شاءالله تا آخرشب هم اتفاقات خوبی می‌افتد.

گل‌محمدی درباره اینکه در پرسپولیس با چند مدیر کار کرده و مشکلات مالی همیشه در این تیم وجود داشته و آیا سمیعی قولی برای رفع این مشکلات داده است؟ عنوان کرد: برای پرسپولیس نباید این اتفاقات بیفتد. در چند سال گذشته ۲ بار فینال آسیا را تجربه کردیم. سال گذشته نزدیک ۳ میلیون دلار درآمدزایی کردیم و سالی هم که تیم با برانکو به فینال رفت هم همین اتفاق افتاد. با توجه به برند بزرگی که باشگاه دارد نباید این اتفاقات بیفتد. تصمیم‌گیری‌های بد و انتخاب نشدن اسپانسر و گروه اقتصادی قوی سبب شد از این برند که در آسیا و جهان بزرگ است استفاده نشود. همچنین قراردادهای سنگینی که با خارجی‌ها بسته شده و پرداخت نشده باعث شده مشکلات روی هم انباشته شود و مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت بازیکنان جوان پرسپولیس (حسین‌پور، احسان حسینی و امیر روستایی) که در نیم‌فصل دو سال گذشته از این تیم جدا شدند، گفت: قرارداد حسینی دو ساله است‌ و تکلیف سه بازیکن دیگر هم این هفته مشخص می‌شود. احتمال اینکه قرضی به تیم دیگر بروند وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ