مورد جالب خرید جدید استقلال؛ برادرش با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده است!

0

پایگاه خبری فوتبالی- برادر خرید جدید استقلال، بازیکن پرسپولیس بوده است و با این تیم سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد.

به گزارش فوتبالی، محمد زبیر نیک‌نفس که دیروز از فولاد به استقلال پیوست، در یک خانواده کاملا فوتبالی در سنندج بزرگ شده و برادران هم فوتبالیست حرفه‌ای بوده‌اند و هستند. ضیا، زبیر، زهیر، محمد و مصطفی پنج برادر فوتبالیست در یک خانواده کاملا ورزشی و فوتبالی هستند که دو برادر سر از پرسپولیس و استقلال درآورده‌اند. البته برادران دیگر ضیا نیک‌نفس بازیکن اسبق پرسپولیس و زبیر نیک‌نفس بازیکن جدید استقلال در تیمهای حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای بازی می‌کنند. 

ضیاالدین نیک‌نفس، برادر بزرگ خرید جدید استقلال، سابقه بازی در لیگ برتر را دارد و با پیراهن پرسپولیس و صنعت نفت بازی کرده و حتی با پرسپولیس هم قهرمان لیگ برتر شده است. وقتی حبیب کاشانی، حمید استیلی را مامور آماده‌سازی پرسپولیس در فصل ۸۶-۸۷ کرد، حمید استیلی ضیا نیک‌نفس را از تیم امید پرسپولیس به تیم بزرگسالان آورد و پایان همان فصل پرسپولیس با افشین قطبی قهرمان لیگ برتر شد تا ضیا نیک‌نفس هم قهرمانی را با پیراهن پرسپولیس جشن گرفته باشد. برادر کوچک تر ضیا و زبیر یعنی زهیر، در تیم های استان کردستان و شهرهایی چون سنندج و کامیاران بازی کرده است. دو برادر دیگر در تیمهای فوتبال وفوتسال شهرستان های استان کردستان سابقه بازی دارند. 

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

البته بین همه برادران نیک نفس، ضیا و زبیر از همه کیفیت بالاتری داشتند و حتی ضیا، در سنین نوجوانی و جوانی زبیر را به تیم های پایه پرسپولیس هم برده بود. حضور زبیر نیک‌نفس در تیمهای پایه پرسپولیس البته باعث نشد او به تیم های امید و بزرگسالان منتقل شود. خود زبیر در مصاحبه‌ای که ۲۵ مرداد ۹۵ با خبرگزاری مهر داشته درباره حضورش در پرسپولیس توضیح داده و گفته است:” دو سال برای جوانان پرسپولیس با هدایت آقای عبدالله‌نژاد بازی کردم تا اینکه ضیا برای ادامه فوتبالش به صنعت نفت آبادان ملحق شد. من هم در تهران تنها شدم و این تنهایی برای خانواده رضایت‌بخش نبود، به همین خاطر به آبادان آمدم در تست تیم فوتبال صنعت نفت نوین شرکت کردم. در همان جلسه اول تست‌گیری، آلفردو کاسیمیرو، مربی وقت پرتغالی تیم بزرگسالان صنعت نفت هم حضور داشت، تمرینم را دید و ضیا را صدا کرد و گفت که برادرت را به تیم بزرگسالان بیاور و در ۱۷سالگی در حالیکه همزمان برای تیم‌های جوانان و امید صنعت نفت بازی می‌کردم در فهرست بزرگسالان این مجموعه هم بودم.”

زبیر ۴ فصل برای صنعت نفت آبادان بازی کرد، یک فصل در ذوب آهن بود و دو فصل هم برای فولادخوزستان بازی کرد. او بازیهای خوبی را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای فولاد انجام داد و با این تیم هم قهرمان جام حذفی باشگاههای کشور شد. او جزو آن دسته از بازیکنان فولاد خوزستان بود که در ضربات پنالتی به استقلال گل زد و می شود گفت از ارکان قهرمانی فولاد در جام حذفی بود. 

از نقش وریا غفوری کاپیتان سنندجی استقلال هم نباید به سادگی عبور کرد. او مقدمات حضور زبیر نیک‌نفس را در استقلال فراهم کرد و برای حضور نیک‌نفس در استقلال تلاش زیادی کرد تا هافبک دفاعی فولاد را به استقلال بیاورد. 

۱۹۸۴

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

مورد جالب خرید جدید استقلال؛ برادرش با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده است!

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ