اشرفی در سریال گاندو کیست و الان کجاست؟

1

عبدالرسول اشرفی واقعی در گاندو ۲ کیست

پخش فصل دوم سریال گاندو از نیمه گذشته و هنوز ادامه دارد، اگر فصل اول این سریال به موضوع جاسوسی برای آمریکایی‌ متمرکز بود، سری دوم به جاسوسی و نفوذ برای بریتانیا متمرکز است و نشان می دهد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران چگونه نقشه‌های ماموران “ام‌آی‌۶” را شناسایی و خنثی می‌کنند.

داستان با انتقال فردی که آن سوی مرزها دستگیر شده و به نوعی یادآور روح‌الله زم است، آغاز می‌شود و “محمد” قهرمان داستان، برای پرونده جاسوسی که به اختلاف شیعه و سنی دامن می‌زند به یکی از شهرهای مرزی می‌رود و در این پیگیری‌ها، سرنخ‌های جدیدی از ارتباط مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران با قدرت‌های خارجی و بطور مشخص با بریتانیا بدست می‌آید. در ادامه داستان با شخصیت‌هایی مثل ابراهیم شریف، موسی پور، هادی صابونچی، عبدالرسول اشرفی و بهادر کریمی آشنا می‌شویم که مستقیم یا غیرمستقیم در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور دارند و به عنوان جاسوس اطلاعات محرمانه اقتصادی و سیاسی ایران را به طرف‌های خارجی می‌دهند.

در فضای مجازی شخصیت واقعی اشرفی را عبدالرسول دری اصفهانی معرفی می کنند.

عبدالرسول دری اصفهانی در بهمن ماه سال ۱۳۹۴، در سالن اجلاس سران، نشان درجه ۳ خدمت را از حسن روحانی دریافت می کند. ۶ ماه بعد یعنی در تیر ماه سال ۱۳۹۵ به اتهام ارتباط با سرویس های جاسوسی دستگیر می شود. قوه قضاییه، دیوان عالی کشور، سازمان اطلاعات سپاه و مجلس، با وجود انکار دولت و وزیر اطلاعات وقت (محمود علوی) ، جاسوس بودن وی را تایید کردند.

عبدالرسول دری اصفهانی شخصیت های گاندو در واقعیت سوابق عبدالرسول دری اصفهانی سریال گاندو فصل دوم جاسوس سریال گاندو اسامی جاسوسان

عبدالرسول دری اصفهانی الان کجاست

بر اساس حکم شعبه سوم دادسرای پولی و بانکی ایران، ایشان به جرم خروج غیر قانونی ارز بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان با ثبت شرکت صوری در دوبی و پوشش واردات دارو، از اول مرداد ۱۳۹۵ در بازداشت می رود. در آخرین دادگاهش به ۶۰ ماه زندان محکوم شد.

دری اصفهانی به عنوان عضو کمیته مالی تیم مذاکره کننده هسته ای، از طرف بانک مرکزی به عنوان کارشناس مسائل مالی و روابط بانکی معرفی می شود. پس از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی، توسط رئیس جمهور به عضویت ستاد پیگیری برجام منصوب می گردد.

چهارمین نهاد قانونی کشور در ۲۳ اردیبهشت ماه سال نود و هفت، جاسوسی دری اصفهانی را تایید کرد. او را شاه مهره دو تابعیتی ها لقب دادند و سریال گاندو ۲ که سریال نوروزی شبکه ۳ سیما بود، درباره اش ساخته شد. یکی از جنجالی ترین سریال های سال های اخیر که گویا پایه مشاجرات دولت و رسانه ملی در نوروز ۱۴۰۰ شمسی نیز شد و گفته شده که بخش هایی از آن سانسور شده است.

دری اصفهانی از محکومین متهم به جاسوسی در تیم مذاکره کننده هسته ای در دوران مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ بود. او در راس کمیته مالی و بانکی فعالیت داشته که طبق گزارش تحقیق مجلس، پذیرش اجرای FATF را به عنوان پیش شرط امضا برجام و در منگنه قراردادن نظام، از نتایج آن بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. س ه می گوید

    یک نفر میاد سرنوشت یک ملت و یک کشور را بخطر می‌اندازد تصورش هم سخت هدف قرار دان هشتاد میلیون نفر انوقت ۶۰ ماه زندان !!! معلومه به ماه گفتید دهن پر کن با‌شه ان کسی که این حکم را داده از خود جاسوس خیانتکارتر و جنایتکار تره شکی درش نیست