شخصیت واقعی رحمانی در گاندو کیست و الان کجاست

5

غلامرضا رحمانی در واقعیت کیست و الان کجاست

فیلمی از بیان دلیل آزادی غلامرضا رحمانی بعد از دستگیری و عدم مطرح شدن اتهامات امنیتی او در سریال گاندو در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.غلامرضا رحمانی در سریال گاندو کسی است که می‌تواند پست‌های کلیدی در بانک مرکزی و وزارت‌های دیگر را تعیین کند.

برخی گمانه زنی ها از شباهت های او برادر رئیس جمهور سابق خبر می دهد و برخی نیز او را پسر عموی رئیس جمهور سابق می دانند.

دانلود

غلامرضا رحمانی به دلیل فساد اقتصادی محکوم به حبس شده است.

شخصیت رحمانی در گاندو ، مشاور وزیر امور خارجه ایران و از اعضاء سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بود. او همچنین سفیر فرهنگی ایران در سازمان ملل بوده‌است. او در اغلب جلسات هیئت دولت یازدهم شرکت کرده بود.

دادگاه در سال ۱۳۹۸ او را به پنج سال زندان محکوم کرد و پرونده وی در خصوص تخلف در تحصیل دوره دکتری در دانشگاه شهید بهشتی اردیبهشت ماه ۹۹ از مجلس به قوه قضائیه فرستاده شده بود.

صبح روز ۲۶ تیر ۱۳۹۶ وی به منظور تکمیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حضور یافت اما به خاطر نامناسب بودن حال عمومی توسط آمبولانس از دادسرا به بیمارستان منتقل شد. سپس عصر همان روز با تودیع وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

تنها یک روز پس از بازداشت، رحمانی با تودیع وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی که گفته می‌شود توسط وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین شد، از زندان بیرون آمد و تقریباً یک سال و هفت ماه بعد، یعنی ۲۸ بهمن ۹۷، سخنگوی قوه قضائیه از صدور کیفرخواست پرونده او خبر داد و گفت که دادگاه رسیدگی به اتهامات او اسفند ماه برگزار می‌شود.

سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ خبر داد که حکم پرونده رحمانی صادر شده‌است. در ۹ مهر ۱۳۹۸ سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد رحمانی به اتهام اخذ رشوه به ۵ سال حبس قطعی و رد مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان محکوم شده‌است. در رای نهایی دادگاه تجدیدنظر، حکم هفت سال حبس رحمانی به پنج سال تقلیل یافته‌است.

منبع : شما نیوز

بازنشر مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه ها در ساتین به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بوده و مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. امین می گوید

    چرا مسولین دزد رو که میگیرن اعدام نمیکنن یا حبس سنگین تا عبرتی بشه برا بقیه کارکنان دولت. بیت المال رو بالا کشیون.. کارشون باعث ضربه به نظام اقتصادی کشور شده. بعد کلا ۵سال.یه بدبخت هم به جرم دزدی ازصندوق صداقت به یکی دوسال زندان محکوم میشه. کاشک عدالت برا همه یکسان بود. ای رحمانی من دیدم اعدامم کمش بود

  2. کیوان می گوید

    ۵سال حبس ارزش یه عمر توی رفاه بودنو داره خب همه میرن اختلاس میکنن دیگه ..بیچاره مردم ک سر کارن

  3. ثارالله می گوید

    مسول فاسد رو باید به دار اویخت تا درس عبرت بشه برای دیگر مسولین چنین مسولینی فقط می خواهند ضربه به میهن و انقلاب ما بزنند و هدف دیگر اینها می خواهند کشور رو به نابودی بکشن ولی کور خوندن با خودشون فکر نکردن این همان ملتی است که هشت سال بدون هیچ با دشمن جنگید بدون هیچ از میهن و مرز ناموس و انقلابشون محافظت کردن اینها همان ملتی هستن که با چهل سال تحریم بازم از ارمانهای خود و رهبری و انقلاب خودشون دست نکشیدن اینا باید خجالت رهبر بزرگوار و انقلاب و خون شهدا واقعا باید خجالت بکشن از این ملت بزرگ رهبر عزیز ما فقط کافی هست حکم بده اینا باید ببینن ما فقط منتظر یه اشاره از رهبر عزیزمون هستیم اون وقت باید تماشا کنن چه بسرشون میدیم جانم فدایت آقا سید بزرگوار رهبر عزیز انقلاب رهبرانقلابی رهبر جانباز و ایثارگر اسلام

    1. ایران می گوید

      خون شهدا اصلا براشون مهم نیست خون شهدا رو پایمال کردن اونوقت بخوان خجالت بکشن این جماعت پرروتر از حد تصور ما هستن

  4. محمد می گوید

    خدا لعنتش کنه وطن فروش پست و دزد
    این بی شرف ها باید اعدام بشن