لاک زدن ناخن‌ ها یا استراحت دادن به ناخن ها

0

لاک زدن به ناخن‌ها، پاک‌ کردن لاک با پاک‌کننده‌ هایی که بر پایه استون هستند و به‌ طورکلی هر تغییر رنگی که در سطح ناخن‌ها اعمال شود، قطعاً با گذشت زمان، به ناخن‌ ها آسیب می‌رساند و منجر به تغییر رنگ و تضعیف آن‌ها می‌‌شود.

برای اینکه بتوانید ناخن‌های خود را به‌درستی تقویت کنید، ۲الی۳ هفته استراحت دادن به آنها بسیار مفید خواهد بود.

لاک ناخن برای بسیاری از زنان یکی از ضروری‌ترین ملزومات زیبایی محسوب می‌شود. رنگ‌آمیزی ناخن‌ها می‌تواند جلوه زیبایی به ظاهر شما بدهد اما فراموش نکنید اگر هر از گاهی به ناخن‌های خود استراحت دهید و دور لاک را خط قرمز بکشید، بهترین کمک را به آن‌ها کرده‌اید!

ناخن بدون لاک مشکلات ناخن مراقبت از ناخن لاک ناخن لاک زدن عوارض لاک زدن زیاد سلامت نیوز سلامت ناخن ها اکسیژن ناخن

علت این است که حلال‌های مورد استفاده برای پاک کردن لاک، مخصوصاً محلول‌های حاوی استون، می‌توانند سطح ناخن را ضعیف کرده و به سلول‌های این ناحیه آسیب برسانند.

علت دیگر این است که لاک‌های تیره‌رنگ این قابلیت را دارند که رگه‌هایی بر سطح ناخن برجای بگذارند یا باعث زردی در سطح خارجی ناخن‌ها شوند. در صورت رنگ‌آمیزی ناخن‌ها، تنها راه‌حل برای بازیابی دستان زیبا این است که چند ماه منتظر بمانید تا ناخن جدید رشد کند.

استراحت ناخن‌ها با لاک نزدن به آن‌ها، باعث می‌شود تا ناخن‌ها محکم‌تر و مقاوم‌تر شوند. وقتی لاک به مدت طولانی روی ناخن می‌ماند، می‌تواند باعث تجمع کراتین و همچنین بروز لکه‌های کوچک سفید و زمخت شود.

خطرات را محدود کنید!

در حالت ایده‌آل، اجازه دهید دو تا سه هفته بین دو رنگ‌آمیزی ناخن‌ها فاصله باشد تا ناخن استراحت کند و زمانی برای ترمیم و نوسازی داشته باشد. از این فرصت استفاده کرده و انگشتان دستان خود را کاملاً بررسی نمایید و به‌دنبال علائم عفونت، جدا شدن ناخن از انگشت یا هرگونه تغییر رنگ احتمالی آن باشید.

اگر از طرفداران لاک ژل یا ژلیش هستید، باید بدانید که بیشتر از لاک‌های معمولی به ناخن‌های شما آسیب می‌رساند. اگر این نوع لاک را انتخاب می‌کنید، قبل از خروج از منزل، حتماً دست یا پای خود را ضدآفتاب بزنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود از آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعهUV جلوگیری کنید. لازم به یادآوری ست که معمولاً این لاک‌ها با قرار گرفتن در معرض آفتاب، سریع‌تر و بهتر روی ناخن ثابت می‌شوند.

برای بهبود و چه بسا تضمین سلامت ناخن‌ها، می‌توانید لاکی را انتخاب کنید که نسبت به فرمول‌های معمول، کم‌ضررتر باشد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که قبل از مراجعه به متخصص پوست و قبل از معاینه توسط ایشان، لاک خود را حتماً پاک کنید چون تجربه ثابت کرده که التهاب، عفونت و حتی سرطان می‌توانند در زیر لاک پنهان شوند.

منبع : مجله سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ