علامت صبحگاهی در بدن که نشانه کمبود یک نوع ویتامین است

0

به نقل از العربیه، اهمیت دادن به میزان کافی ویتامین B۱۲ در رژیم غذایی خود دشوار است. این ویتامین به تولید گلبول‌های قرمز خون، DNA و عملکرد طبیعی سیستم عصبی کمک می‌کند. اگر این شما را قانع نکند، ممکن است با اثرات شدید سطوح پایین B۱۲K، که می‌تواند توانایی شما در عملکرد را مختل کند، متقاعد شوید.

پزشکان هشدار می‌دهند که اگر علیرغم داشتن یک خواب خوب، خسته از خواب بیدار شوید، این می‌تواند به معنی سطح پایین B۱۲ باشد. این به این دلیل است که کمبود این ویتامین می‌تواند باعث ضعف و خستگی مداوم شود.

بر اساس گزارشی که توسط روزنامه انگلیسی اکسپرس منتشر شده است، ویتامین B۱۲ به تشکیل گلبول‌های قرمز و انتقال اکسیژن توسط آن‌ها از ریه‌های شما به تمام نقاط بدن کمک می‌کند و اکسیژن برای ماهیچه‌های شما و برای بهبودی بعد از تمرین یا ورزش مهم است.

علاوه بر این، ویتامین B۱۲ همچنین به متابولیسم پروتئین کمک می‌کند، که برای عضله سازی مهم است. این بدان معناست که هر چقدر هم که شب خوب بخوابید و در طول روز ورزش کنید، اگر ویتامین B۱۲ کافی دریافت نکنید، باز هم احساس خستگی و ضعف خواهید کرد.

ویتامین b۱۲ در چه چیزهایی وجود دارد مجله سلامت کمبود ویتامین ب 12 باعث چه میشود فقر ویتامین ب 12 علائم کمبود ویتامین b12

علائم دیگر کمبود ویتامین B۱۲ عبارتند از:

– تنگی نفس

– احساس ضعف

– سردرد

– پوست رنگ پریده

ضربان قلب قابل توجه (تپش قلب)

– شنیدن صدا‌هایی که از داخل بدن می‌آید و نه از منبع خارجی (وزوز گوش)

– از دست دادن اشتها و کاهش وزن

اگر همیشه این علائم را احساس می‌کنید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

تشخیص با علائم

بر اساس گزارش این روزنامه، “این موارد اغلب بر اساس علائم و نتایج آزمایش خون قابل تشخیص است. ” تشخیص و درمان کمبود ویتامین B۱۲ در اسرع وقت اهمیت مضاعفی دارد. دو عامل خطر اصلی برای کمبود B۱۲ کم خونی خطرناک و رژیم غذایی است.

علت اصلی کمبود ویتامین B۱۲ کم خونی خطرناک است؛ کم خونی خطرناک یک وضعیت خود ایمنی که در آن سیستم ایمنی به سلول‌های معده یعنی پروتئینی که بدن شما برای جذب ویتامین B۱۲ از آن استفاده می‌کند، حمله می‌کنند.

برخی از افراد در نتیجه عدم دریافت کافی ویتامین از رژیم غذایی می‌توانند دچار کمبود ویتامین B۱۲ شوند. گیاهخواران کاملاً در خطر ابتلا به کمبود ویتامین B۱۲ هستند، زیرا این ویتامین عمدتا در گوشت، ماهی و محصولات لبنی یافت می‌شود.

کمبود ویتامین B۱۲ چگونه درمان می‌شود؟

درمان کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B۱۲ یا اسید فولیک بستگی به علت بیماری دارد. اکثر افراد را می‌توان به راحتی با تزریق یا قرص برای جایگزینی ویتامین‌های از دست رفته درمان کرد. کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B۱۲ (تعداد کم گلبول‌های قرمز خون) معمولاً با تزریق ویتامین B۱۲ درمان می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ