سوال روز/ مجیدی، مخالف سرپرستی امیری است؟

0

پایگاه خبری فوتبالی- انتخاب سرپرست استقلال، در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ است درحالیکه به نظر نمی‌رسد تعامل برای رسیدن به یک نام موجه و معقول، کار سختی باشد ولی در استقلال، همه چیز باید با مشکل و به سختی حل و فصل شود.

به گزارش فوتبالی، بهرام امیری، جدیدترین گزینه‌ای است که برای سرپرستی استقلال مطرح شده. مردی که سابقه‌ای طولانی در این باشگاه داشته و جزو آنهایی است که همیشه به خوبی و با احترام کامل از او یاد شده است. اما به نظر می رسد فرهاد مجیدی به هیچ عنوان موافق این انتخاب نیست.

سرمربی استقلال به باشگاه اعلام کرده احترام ویژه‌ای برای امیری قائل است ولی او را برای این پست مناسب نمی‌داند. به نظر هم می‌رسد حق با مجیدی است؛ امیری در سالیان اخیر به عنوان یکی از اعضای کمیته نقل و انتقالات باشگاه، بد کار نکرده ولی سرپرست، باید کارهای میدانی را انجام بدهد و توان و انرژی بالایی داشته باشد.

پیش از امیری، نام جواد زرینچه برای سرپرستی اعلام شد. او به باشگاه رفت، حکم گرفت و عکس یادگاری‌اش را هم با احمد مددی انداخت. ولی ناگهان اعلام کرد نمی‌تواند در این وضعیت به استقلال کمک کند و حکم سرپرستی را قبول نکرد.

سرپرست در تیم‌های ایرانی، پل ارتباطی بین باشگاه و سرمربی است یعنی کسی که باید تیم بیرونی و تیم درونی را به هم متصل کند. به همین دلیل هم معمولا این پست به بازیکنان قدیمی و پیشکسوت سپرده می‌شود که جو و اتمسفر تیم را بشناسند (محمد علوی در فولاد، علیرضا فیروزی در صنعت نفت، کاظم محمودی در تراکتور و حتی افشین پیروانی در پرسپولیس). 

نظر فرهاد مجیدی هم گویا همین است؛ او از باشگاه خواسته یکی از بازیکنان قدیمی را که مورد تایید باشگاه و سرمربی است، برای چنین پستی انتصاب کنند. جالب اینکه مجیدی هیچ نظری درباره سرپرستی برادرش ندارد و برخلاف شایعات مطرح شده در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها، اصراری و تلاشی برای اینکه فرزاد به این پست برسد نمی‌کند. حضور فرزاد هم بیشتر به دلیل سن و سال بالای نصرالله عبدالهی یعنی سرپرست قبلی تیم بوده که بی‌تردید توان لازم برای ایفای این نقش را به طور تمام و کمال نداشته است. اگر مجیدی می‌خواست برای حضور برادرش تلاش کند و روی سرپرست شدن فرزاد، نظر داشت این اتفاق فصل قبل رقم می‌خورد درحالیکه این پست در لیگ نوزدهم به سعید رمضانی رسید آنهم طبق پیشنهاد خود فرهاد مجیدی.

نکته ویژه این است که نداشتن یک سرپرست خوب، به هر تیمی ضربه می‌زند. سرپرست خوب هم کسی است که هم تعامل لازم را با سرمربی داشته و هم معتمد تمام و کمال باشگاه باشد. حتی در فوتبال اروپا هم با وجود اینکه پستی به نام «سرپرست» وجود ندارد، اما «مدیر ورزشی» تیم‌ها که تقریبا پستی نزدیک به تعریف سرپرست در فوتبال ایران است، از بازیکنان قدیمی باشگاه انتخاب می‌شود که تعامل لازم را با هر دو طرف دارد: مالدینی در میلان، زانتی در اینتر، ندود در یووه، ایگلی تاره در لاتسیو. نداشتن تعامل با سرمربی، می‌شود اتفاقاتی که در بایرن بین فلیک و صالی‌حمیدزیچ افتاد.

با وجود عدم اصرار مجیدی و عدم تمایل باشگاه به حضور فرزاد مجیدی به عنوان سرپرست، او گزینه بدی برای این پست به حساب نمی‌آید.

فرزاد مجیدی سال‌ها در استقلال بازی کرده، بازوبند کاپیتانی این تیم را به دست بسته، در حال انجام دادن وظایف یک سرپرست با وجود نداشتن چنین حکم و شرح وظیفه‌ای است و البته کسی نمی‌تواند تلاش‌هایش را در همین فصل نقل و انتقالات و اینکه همیشه یک استقلالی تمام‌عیار بوده، نادیده بگیرد.

۴۳۴۴

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

سوال روز/ مجیدی، مخالف سرپرستی امیری است؟

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ