اولین کاپیتان پرسپولیس در چه سالی بود؟

0

اولین کاپیتان پرسپولیس که بود

جاسمیان اولین کاپیتان تاریخ باشگاه پرسپولیس بود که شب گذشته در سن ۸۴ سالگی در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

حمید جاسمیان (متولد ۳ شهریور ۱۳۱۵ – درگذشته ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) بازیکن فوتبال اهل ایران بود و در پست دفاع آخر بازی می‌کرد و سابقه حضور در رشته دو و میدانی را نیز داشت و به تیم ملی دو و میدانی نیز دعوت شد.

حمید جاسمیان در مصاحبه‌ای با ایلنا بیان کرده که پیش از بازی شاهین و تهرانجوان بین دکتر اکرامی و رئیس وقت فدراسیون فوتبال درگیری پیش آمد که سبب شد تعدادی از بازیکنان نظیر هادی طاووسی، محراب شاهرخی، بیوک وطنخواه، حمید شیرزادگان و همایون بهزادی از تیم شاهین کنار گذاشته شوند و آنها نیز نزد علی عبده رفتند و پیشنهاد تأسیس تیم فوتبال پرسپولیس را به او بدهند و او موافقت کرد. اولین حضور او در پرسپولیس با برد ۲ بر هیچ در برابر دارایی همراه بود.

جاسمیان به مدت چهار سال در تیم پرسپولیس بود که در آن مدت موفق به دست یافتن به سه عنوان قهرمانی شد.

کاپیتان پرسپولیس سن حمید جاسمیان دانستنی های جالب حمید جاسمیان کیست اخبار فوری پرسپولیس

چطور شد بازوبند را شما بر دستان خود بستید؟

بازیکنان بهتری  نسبت به من همچون همایون بهزادی ، حمید شیرزادگان، محراب شاهرخی بودند اما این عزیزان با توجه به اینکه دفاع آخر بودم و قدرت رهبری داشتم تصمیم گرفتند بازوبند کاپیتانی را من بر دستان خودم ببندم.

اولین بازی پرسپولیس مقابل دارایی بود، درست است؟

بله ، بازی را ۲ بر صفر بردیم و توانستیم با پیروزی استارت بزنیم، با توجه به اینکه برخی از ستارگان آن زمان فوتبال در پرسپولیس حضور داشتند این تیم به سرعت جای خود را در قلب هواداران باز کرد و محبوب مردم شد.

اولین دربی را به خاطر دارید؟

فروردین سال ۱۳۴۷ بود که در پایان دو تیم به تساوی رسیدند. یک بازی پر برخورد که فوتبال جذابی را به نمایش گذاشتند، « روزها مثل الان نبود که فوتبالیست‌ها از ترس شکست فقط زیر توپ بزنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ