نصیرزاده: استقلال و پرسپولیس در صورت پرداخت بدهی‌های خود می‌توانند بازیکن خارجی بگیرند/ کمبود بازیکن باعث افزایش نجومی قیمت‌ها در بازار نقل و انتقالات شده است

0

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و درباره مسائل و مشکلات روز نقل و انتقالات فوتبال ایران به گفتگو پرداخت.

به گزارش فوتبالی، هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال درخصوص ممنوعیت سرخابی‌ های پایتخت از جذب مربی و بازیکن خارجی تصریح کرد: استقلال و پرسپولیس در صورت پرداخت بدهی های خارجی خود می توانند برای جذب مربی و بازیکن خارجی اقدام کنند. زمانی که من از قانون منع ورود افراد خارجی به فوتبال ایران دفاع کردم، پرونده های شکایت زیادی از باشگاه ها در کشور ما وجود داشت و ایران از این حیث در میان ۲۱۱ کشور فیفا رتبه ۲۳ را به خود اختصاص داده بود. چیزی حدود ۹۰ درصد آرایی که فیفا درخصوص باشگاه های ایران صادر می کند ناشی از عدم ایفای تعهدات باشگاه هاست، نه محکومیت. و نمی توان اسم آن را شکست در پرونده گذاشت. بلکه فیفا تنها می گوید پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته خواهد ماند تا زمانی که بدهی فلان بازیکن خارجی پرداخت شود. ضمنا باید بپذیریم که آثار و تبعات ناشی از پرونده ویلموتس باعث شد یک سری فشارها به فدارسیون وارد شود که در تصویب قانون منع ورود افراد خارجی موثر بود.

وی درباره قیمت های نجومی بازیکنان در بازار نقل و انتقالات ایران عنوان کرد: ما می دانیم که در حوزه اقتصاد زمانی که عرضه کم باشد، قیمت ها افزایش خواهد یافت. متاسفانه آکادمی ها در اغلب باشگاه های ایران کم کاری کردند و در حال حاضر با کمبود بازیکن مواجه هستیم. در کشور ما سن بازیکنان بالا رفته است و سن مربیان کاهش یافته است! الان باشگاه استقلال به دنبال یک بازیکن ۳۸ ساله است. پیش از آن که قانون منع ورود بازیکن خارجی تصویب شود هر ساله تعدادی بازیکن از سایر کشورها به فوتبال ایران تزریق می شد اما تصویب این قانون هم مزید بر علت شد که با کمبود بازیکن مواجه شویم. به تازگی فدراسیون فوتبال کار استعدادیابی بازیکنان را به صورت سامانه آغاز کرده اما در دنیا پرورش بازیکن برعهده باشگاه هاست، نه فدراسیون. اما متاسفانه آکادمی باشگاه ها ضعیف عمل کرده اند و تبعات این کم کاری چند سال آینده تازه خودش را نشان خواهد داد. ضمنا در کشور ما مربیانی هستند که به بازیکن زیر ۳۰ سال بازی نمی دهند و اجازه نمی دهند بازیکن جوان خودش را نشان بدهد.

نصیرزاده در پایان درخصوص دلالی و واسطه‌گری در فوتبال ایران توضیح داد: دلالی در قانون تجارت شغل شریفی است اما می تواند جنبه منفی هم داشته باشد؛ زیرا برخی واسطه ها مبلغ بازیکن را بالا می برند تا پول بیشتری کسب کنند و این مسئله باعث قیمت های نجومی در بازار نقل و انتقالات می شود.

۷۴۷۴

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

نصیرزاده: استقلال و پرسپولیس در صورت پرداخت بدهی‌های خود می‌توانند بازیکن خارجی بگیرند/ کمبود بازیکن باعث افزایش نجومی قیمت‌ها در بازار نقل و انتقالات شده است

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ