خواص فوق العاده روغن نارگیل برای پوست صورت

0

همه ما با فواید روغن نارگیل در پخت‌ و پز آشنا هستیم اما لازم است بدانید که این روغن، محصولی معجزه‌آسا برای پوست و به‌ ویژه صورت محسوب می‌شود.

این روغن شهرت بدی دارد زیرا ظاهراً بیش از حد چرب و کومدوژنیک (جوش‌زا) است. با این حال، کافی است بدانید که چگونه از آن استفاده کنید تا پوستی زیبا، هیدراته و درخشان داشته باشید. در اینجا فواید و کاربردهای روغن نارگیل برای پوست و صورت توضیح داده شده است.

سلامتی و زیبایی پوست سلامت پوست در طب سنتی راه های مراقبت از پوست بدن راز پوست زیبا خواص روغن نارگیل برای پوست خواص روغن نارگیل پوستی صاف و شفاف با طب سنتی پوست خشک پوست چرب پوست جوش دار پوست آکنه روی پوست

۱. مرطوب‌کننده پوست

روغن نارگیل از اسیدهای چرب تشکیل شده است که خشکی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین به آبرسانی و حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کند تا سالم بماند.

توصیه ما به شما این است که از آن در تابستان استفاده کنید چون در این فصل، پوست معمولاً دچار کم‌آبی و خارش می‌شود و نیز احتمال پوسته پوسته شدن پوست در این موعد سال،‌ بیشتر است. ناگفته نماند که روغن نارگیل حالت برنزه زیبایی نیز به پوست می‌بخشد!

۲. محافظت از پوست

روغن نارگیل همچون سدی محافظ از پوست در برابر سموم محافظت می‌کند. این روغن، پوست را از انواع آلودگی‌هایی که ممکن است در طول روز در معرض آن‌ها قرار بگیرد، محافظت می‌کند.

۳. صاف کردن پوست

کمی روغن نارگیل روی پوست خود قرار دهید تا بلافاصله اثر نرم و صاف‌کنندگی آن را روی پوست ظریف خود احساس کنید.

این روغن برای کاهش حلقه‌های تیره دور چشم و نیز لکه‌های پوستی، بسیار مناسب است. اگر به‌طور مرتب از آن استفاده کنید، حتی به بهبود بافت پوست نیز کمک می‌کند.

۴. کاهش خطوط و چین‌وچروک‌های ریز پوستی

اگر روغن نارگیل به‌طور منظم استفاده شود، علائم پیری پوست مانند خطوط ریز و چین‌وچروک، کاهش می‌یابند. روغن نارگیل این قابلیت را دارد که به اعماق پوست نفوذ و درنتیجه فرورفتگی‌های سطح پوست را دوباره پُر کند.

۵. برطرف‌ سازی قرمزی‌ های سطح پوست

اگر نواحی قرمز رنگی روی پوست دارید یا مبتلا به روزاسه هستید، روغن نارگیل برای شما بسیار مفید خواهد بود زیرا دارای اثری آرامبخش است که به‌طور مداوم قرمزی را کاهش می‌دهد.

۶. غنی از آنتی‌اکسیدان

به دلیل داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و مواد مغذی گیاهی، روغن نارگیل برای تغذیه پوست صورت، گزینه فوق‌ العاده‌ای است. این روغن از پوست حساس صورت در برابر اثرات استرس، مراقبت و در برابر عوامل خارجی که مسوول پیری پوست هستند محافظت می‌کند.

۷. نفوذپذیری عالی در پوست

روغن نارگیل به‌راحتی و سریع به پوست نفوذ می‌کند. به همین دلیل، پوست را آب‌ رسانی و به بهترین شکل از آن محافظت می‌کند.

۸. لایه‌برداری از پوست

اگر روغن نارگیل با یک محصول دانه‌دار مانند شکر یا نمک درشت دریا مخلوط شود، یک لایه‌بردار عالی است. این مواد را با هم مخلوط کرده و صورت خود را با حرکات دورانی شکل کوچک، ماساژ دهید و درنهایت پوست را شستشو دهید. مطمئن باشید که از نرمی پوستتان به وجد خواهید آمد!

۹. تسکین تحریکات پوستی

اگر پوستتان مستعد تحریک است، روغن نارگیل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود چون با استعمال آن، پوست به سرعت تسکین می‌یابد.

۱۰. پاکسازی پوست

پوست چرب را می‌توان با روغن نارگیل تمیز کرد. فقط کافی است تا کمی روغن روی صورت خود بمالید، بگذارید ۱ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید. نگران نباشید چون پوست شما چرب نخواهد شد. پوستی که به خوبی هیدراته شده است، برای دفاع در برابر خشکی خود، نیازی به تولید سبوم ندارد.

۱۱. پاکسازی آرایش

روغن نارگیل همانطور که آلودگی‌ها و مازاد سبوم پوست را پاکسازی می‌کند، برای پاک کردن آرایش نیز گزینه مناسبی است. این روغن، آرایش را بدون آسیب رساندن به پوست یا تحریک آن، پاک می‌کند؛ حتی در برابر مواد آرایشی ضدآب نیز بسیار موثر است. این روغن برای پاکسازی آرایش صورت و نواحی اطراف چشم، فوق‌العاده است.

۱۲. روغنی برای تمام بدن

علاوه بر اینکه روغن نارگیل را به صورت خود می‌زنید، آن را به تمام بدن خود نیز بمالید تا تمام پوست بدن هیدراته شود. چون این بهترین راه برای داشتن پوستی آبرسانی و هیدراته شده است.

چه نوع روغن نارگیلی برای پوست مناسب است؟

بهترین روغن نارگیل برای پوست، نوع ارگانیک آن است که در دمای پایین فشرده شده است. چون دچار تغییرات کمتری شده و بیشترین مواد مغذی را در خود حفظ کرده است. توصیه می‌کنیم از روغن‌ های نارگیل مخصوص پخت‌وپز به‌هیچ عنوان برای پوستتان کمک نگیرید.

نحوه مصرف روغن نارگیل روی پوست

می‌توان از آن به‌عنوان پاک‌کننده، مرطوب‌کننده یا پاک‌کننده آرایش استفاده کرد. علائم پیری را کاهش و پوست تحریک‌شده را تسکین می‌دهد.

برای استفاده از آن، مقدار کمی از روغن را در دستان خود بریزید، کف دست‌ها را بمالید تا روغن کاملاً گرم و روان شود، سپس آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند تا به‌خوبی نفوذ کند، سپس صورت خود را با پارچه گرم و مرطوب بشویید. وقتی از روغن نارگیل به‌عنوان پاک‌کننده آرایش استفاده می‌کنید نیز به همین شیوه عمل نمایید.

برای پاکسازی دور چشم‌ها، می‌توانید مقدار کمی از روغن را روی پنبه بریزید و با آن این ناحیه را تمیز کنید.

برای استفاده از روغن نارگیل به‌عنوان کرم مرطوب‌کننده، مراحل زیر را دنبال کنید:

– پوست خود را با یک محصول طبیعی مخصوص صورت تمیز کنید.

– تونر و سرم مخصوص پوست خود را استفاده کنید.

– مقدار کمی روغن نارگیل جامد بردارید و کف دست مالش دهید تا گرم شود. سپس، آن را روی صورت و گردن خود بمالید.

– کرم همیشگی مخصوص دور چشم را بمالید.

– صبح‌ها حتماً ضد آفتاب بزنید.

روغن نارگیل برای چه نوع پوستی مناسب است؟

اغلب گفته می‌شود که روغن نارگیل برای صورت، کومدوژنیک است یعنی تولید جوش و آکنه می‌کند. این بدان معناست که می‌تواند به‌طور بالقوه منافذ پوست را مسدود کند و باعث ایجاد جوش شود.

با توجه به نوع پوست، روغن نارگیل انتخاب خوبی است برای:

  • پوست‌های حساس: این روغن برای پوست‌های حساس انتخاب خوبی است چون آرامش‌بخش است. می‌تواند قرمزی و سوزش موقت پوست را کاهش دهد.
  • پوست‌های خشک: این روغن برای مرطوب کردن پوست خشک یا بسیار خشک، انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود. روغن نارگیل باعث افزایش حجم پوست شده و از مشکلات ناشی از خشکی پوست، اگزما یا پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند.
  •  پوست بالغ: روغن نارگیل خطوط و چین‌وچروک‌های این نوع پوست را به حداقل می‌رساند و بافت پوست را بهبود بخشیده و جوان‌تر می‌کند.
  • پوست چرب یا مختلط: اگر پوست شما تمایل به تولید بیش از حد سموم دارد، بهتر است از روغن نارگیل خالص روی صورت خود استفاده نکنید. در واقع، بسته به هر فردی، می‌تواند باعث افزایش تولید سموم یا آکنه شود. اما اگر روغن نارگیل تنها یک عنصر در محصولات زیبایی و آرایشی روزانه شما باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. پس خودتان را از این محصولات محروم نسازید!

منبع : مجله سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ