جام جهانی ۲۰۲۲ را در تابستان برگزار نمی شود

0

سپ بلاتر با تغییر موضع خود درباره زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهان برگزاری این رقابت‌ها در زمستان شد.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) تاکید کرد، تمام تلاشش را برای برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ در زمستان انجام خواهد داد.

کمیته‌ اجرایی فیفا قرار است در اکتبر سال جاری جلسه‌ای را در زوریخ سوئیس برگزار و در آن تصمیم نهایی درباره زمان انجام جام‌جهانی ۲۰۲۲ را اتخاذ کند. در حالی که خیلی از کشورها و مسئولان فوتبال اروپا اعلام کرده بودند که به دلیل گرمای زیاد قطر جام‌جهانی باید در زمستان برگزار شود اما عده‌ای نیز معتقدند که به دلیل همزمانی لیگ‌های اروپایی نمی‌توان چنین انتظاری را داشت.

در مقابل سران فدراسیون فوتبال قطر اعلام کردند که بازیکنان، هواداران و مسئولان تیم‌ها در مقابل گرمای ۵۰ سانتیگرادی این کشور در ماه ژوئن در امان خواهند بود. قطری‌ها معتقدند با ایجاد سیستم‌ خنک کننده در ورزشگاه‌ها و حتی خیابان‌های منتهی به ورزشگاه هواداران فوتبال گرمای قطر در تابستان را حس نخواهند کرد.

تصمیم بلاتر برای انتقال جام‌جهانی از تابستان به زمان در حالی اتخاذ شده است که خود او پیش از این معتقد بود که جام‌جهانی باید در تابستان برگزار شود. او در فوریه ۲۰۱۱ تاکید کرده بود که جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در تابستان برگزار می‌شود و این تصمیم تغییری نخواهد یافت، اما روز گذشته با تغییر از موضع خود درباره میزبانی قطر اعلام کرد: جام‌جهانی به همه مردم تعلق دارد و یک جشنواره فوتبالی است، نمی‌توان این جشنواره را در فصل تابستان برگزار کرد.

بلاتر ادامه داد: قطر شاید بتواند ورزشگاه‌ها را خنک کند اما نمی‌تواند تمام کشورش را خنک کند. بازیکنان باید در بهترین شرایط خود برای بازی کردن قرار داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ