امیرحسین زارع کیست؟ اهل کجاست؟ +عکس خانواده

0

امیرحسین زارع Amir Hossein Zare متولد ۲۷ دی ۱۳۷۹ در آمل ( قد : ۱۷۹ ) کشتی‌گیر آزادکار اهل ایران است که در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به رقابت می‌پردازد. او مدال برنز بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ و همچنین مدال طلای قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در دستهٔ سنگین وزن را به دست آورده است.

کشتی امیر حسین زارع بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی امیر حسین زارع اینستاگرام امیرحسین زارع

زندگینامه ورزشی

امیرحسین زارع از دوران دبستان ورزش باستانی را شروع کرد سپس دوران راهنمایی وارد کشتی شد. وی در دوران دبستان به همراه پدر و عموی خود به سالن ورزش باستانی می‌رفت. زارع از سال ۲۰۱۸ پس از کسب رتبه نخست مسابقات استانی و کشوری، توانست در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرد و با قهرمانی در این رقابت‌ها، مجوز حضور در مسابقات آسیایی تاشکند را بدست آود. در اردیبهشت ۱۳۹۷ و در جریان رقابتهای آسیایی تاشکند ۲۰۱۸، موفق به کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین شد.

آدرس پیچ اینستاگرام امیرحسین زارع

کشتی امیر حسین زارع بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی امیر حسین زارع اینستاگرام امیرحسین زارع

@amirhossein.zarre

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

امیرحسین زارع کشتی گیر آزاد کار تیم ملی کشتی ایران در دور اول رقابت های نفس گیر المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف اولکساندر خوتسیانیفسکی کشتی گیر آزاد کار از کشور اوکراین رفت و او را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و سپس در دور دوم مسابقات به دیدار اگزون شهلا از کوزوو رفت و او را با نتیجه ۱۳ بر ۲ از پیش رو برداشت. امیرحسین زارع در دیدار نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد رقابت های المپیک به مصاف گنو پتریاشویلی از گرجستان که دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۳ مدال طلای قهرمانی جهان در سه سال پیاپی است . رفت که با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رسید. زارع در دیدار رده‌بندی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف ژیوی دنگ از کشور چین رفت که زارع در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر بر حرف خود پیروز شد و به مدال ارزشمند برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو رسید .

امیرحسین زارع در کنار پدر و مادرش

کشتی امیر حسین زارع بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی امیر حسین زارع اینستاگرام امیرحسین زارع

مقام ها و سوابق امیرحسین زارع

سال مسابقه محل برگزاری مقام رویداد
۲۰۱۸ نوجوانان آسیا تاشکند، ازبکستان اول ۱۱۰ ک‌گ
نوجوانان جهان زاگرب، کرواسی اول ۱۱۰ ک‌گ
المپیک جوانان بوئنوس آیرس، آرژانتین دوم ۱۱۰ ک‌گ
۲۰۱۹ جوانان آسیا بیروت، لبنان اول ۱۲۵ ک‌گ
جوانان جهان تالین، استونی دوم ۱۲۵ ک‌گ
زیر ۲۳ سال جهان بوداپست، مجارستان اول ۱۲۵ ک‌گ

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ