محل فیلمبرداری سریال وضعیت سفید کجاست؟

0

لوکیشن و محل فیلمبرداری سریال وضعیت سفید

وضعیت سفید مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی، تهیه شده در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما جمهوری اسلامی ایران، است‌. این سریال در پاییز ۱۳۹۰ پخش شد این مجموعه به کارگردانی حمید نعمت‌الله و به نویسندگی هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت‌الله تهیه شده‌است.

تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی در این باره می‌گوید: در این مجموعه با تعدد لوکیشن و بازیگر روبه‌رو بودیم. این مجموعه ۳۵ بازیگر برای ایفای نقش‌های اصلی داشت؛ به همین دلیل کار چندان راحت نبود و سختی‌های خودش را داشت.

معرفی فیلم و سریال مرتضی گرد کجاست لوکیشن فیلم ها سریال وضعیت سفید چهاردانگه کجاست بازیگران سریال وضعیت سفید

یکی از مشکلاتی که این روزها برخی عوامل سازنده آثار نمایشی با آن روبه‌رو هستند این است که اگر بخواهند اثری درباره تاریخ معاصر بسازند به لحاظ لوکیشن و خیلی موارد با مشکلاتی روبه‌رو هستند، چرا که برای فضای تاریخ معاصر، شهرک سینمایی نداریم و از سوی دیگر فضای شهر نسبت به سی تا چهل سال پیش تغییرات زیادی به لحاظ معماری کرده است، به همین دلیل کسانی که حاضر می‌شوند درباره تاریخ معاصر اثری تهیه کنند، قطعاً با سختی‌های زیادی در طول کار مواجه هستند.

وی ادامه می‌دهد: ما برای تهیه مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» به‌ناچار باید برخی دکورها را می‌ساختیم و همین مسئله نه تنها کار ما را خیلی سخت ‌کرد، بلکه زمان تصویربرداری هم طولانی‌تر شد، چون باید برخی دکورها را می‌ساختیم تا این مجموعه ایرادی در این باره نداشته باشد و فضای قصه کاملاً برای مخاطبان باورپذیر و قابل لمس باشد.

معرفی فیلم و سریال مرتضی گرد کجاست لوکیشن فیلم ها سریال وضعیت سفید چهاردانگه کجاست بازیگران سریال وضعیت سفید

لوکیشن مدرسه جنگ‌زده ها

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده این سریال خاطرنشان کرد: صحنه‌های مربوط به فصل زمستان از لوکیشن مدرسه جنگ‌زده‌ها تصویربرداری شده‌است و سکانس‌های مربوط به فصل تابستان از این لوکیشن هم‌اینک تصویربرداری می‌شود. به گفته‌ی وی لوکیشن مدرسه جنگ‌زده‌ها در محله چهاردانگه از منطقه ۱۹ تهران قرار دارد.

معرفی فیلم و سریال مرتضی گرد کجاست لوکیشن فیلم ها سریال وضعیت سفید چهاردانگه کجاست بازیگران سریال وضعیت سفید

لوکیشن ومحل فیلمبرداری باغ

شفیعی از لوکیشن باغ، واقع در محله مرتضی گرد منطقه‌ی ۱۹ تهران، به عنوان لوکشین اصلی سریال «وضعیت سفید» نام برد. باغ را که لوکیشن اصلی بود پیدا کردیم، اما خانه داخل باغ را کاملا ساختیم. مدرسه‌ای که در سریال می‌بینید یک مدرسه خالی بود، داخل آن را طراحی کردیم. همیشه به هر لوکیشنی که می‌رفتیم کلی اثاث دنبالمان بود و آن جا را می‌چیدیم، مثلا یک حمام نیمه مخروبه را مرمت کردیم. ریزه‌ریزه مکان‌ها را پیدا کردیم و همه را به هم چسباندیم و سمباده زدیم تا نقاط اتصال محو شود. کار مشکلی بود، اما خوش گذشت.

باغی به مساحت ۵ هزار متر مربع واقع در روستای مرتضی‌گرد لوکیشن آرام و خلوتی است که حمید نعمت الله برای تصویر بخشی از سریال جدیدش انتخاب کرده است.

این باغ که نام آن باغ مش صفر است، در کوچه‌ای کاه گلی واقع در یکی از روستاهای مرتضی‌گرد است که دیوارهای بیرونی و درخت‌های اطراف آن با نمک و یونولیت پوشیده شده و از دور که می‌بینی فکر می‌کنی خانه پوشیده از برف است، آن هم امروز که هوا صاف صاف است و هوا آفتابی.

باغ دری کوچک و چوبی دارد و پایت را داخل باغ که می‌گذاری یک حوض بزرگ پیش روی خود می‌بینی و غازهایی که از این طرف به آن طرف می‌روند و سر و صدا می‌کنند.

یک عمارت، دو اتاق مجزا و یک چادر به همراه چند خودروی قدیمی اجزای این لوکیشن را تشکیل می‌دهند. گروه نیز در حال آماده‌سازی دوربین‌ها هستند و در این میان رفت و آمد بوقلمون‌ها و مرغ و خروس‌ها لابه لای درختچه‌های خشکیده باغ که در سریال موسوم به باغ مادربزرگ است، از نکات جالب توجه محسوب می‌شود.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ