ویل هانتینگ کیست +عکس ویل هانتینگ نابغه

0

ویل هانتینگ کیست ، ویل هانتینگ نابغه ویل هانتینگ نابقه کیست ، ویل هانتینگ واقعی اصالتا اهل کجاست

ویل هانتینگ کیست

ویل هانتینگ نابغه (انگلیسی: Good Will Hunting) یک فیلم درام آمریکایی به نویسندگی بن افلک و مت دیمون و کارگردانی گاس ون سنت است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. بازیگران فیلم رابین ویلیامز، دیمون، افلک، مینی درایور، و استلان اسکاشگورد هستند. داستان فیلم در مورد ویل هانتینگ جوان ۲۰ ساله‌ای است که در دانشگاه ام آی تی سرایدار است و نبوغی ذاتی در زمینه ریاضیات دارد اما استعداد خود را باور ندارد و هیچ تلاشی نیز در نمایان کردن استعدادش ندارد.

لارنس بندر، تهیه‌کننده و سو آرمسترانگ، جاناتان گوردون، باب وینشتین و هاروی وینشتین تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم ویل هانتینگ نابغه بوده‌اند. ژان یوس اسکافیر مدیر فیلمبرداری، ملیسا استوارت طراح تولید، جیمز مک‌آتیر کارگردان هنری، یارو دیک طراح صحنه و بئاتریکس آرونا پاستور طراح لباس و کری باردن، بیلی هاپکینز و سوزان اسمیت انتخاب‌کننده بازیگران و تعیین نقش‌های فیلم بوده‌اند.

از ویژگی‌های این فیلم بداهه‌گویی‌هایی است که آزادانه به دیالوگ‌های فیلمنامه تزریق شده‌اند. همین گفتگوهای عامیانه ارزشی دوچندان به فیلم بخشیده‌اند و باعث شده تا نوع رابطه برادرانه ویل و دوستانش چاکی (بن افلک)، بیلی (کول هاوزر)، و مورگان (کیسی افلک) و همین‌طور دوستی ویل و اسکایلر دختر دانشجوی دانشگاه هاروارد بسیار جالب و تماشایی شود.

ویل هانتینگ نابغه با نقدهای مثبت منتقدان همراه بود و بیش از ۲۲۵ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم نامزد دریافت نه جایزهٔ اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد و توانست جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ویلیامز و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی برای افلک و دیمون را کسب کند. در سال ۲۰۱۴ نام این فیلم در رتبهٔ ۵۳ فهرست «۱۰۰ فیلم موردعلاقه» از هالیوود ریپورتر قرار گرفت.

ویل هانتینگ معرفی فیلم و سریال مت دیمون

بازیگران

  • رابین ویلیامز در نقش دکتر شان مگوایر
  • مت دیمون در نقش ویل هانتینگ
  • بن افلک در نقش چاکی سالیوان
  • استلان اسکاشگورد در نقش پروفسور جرالد لمبو
  • مینی درایور در نقش اسکایلر
  • کیسی افلک در نقش مورگان اوملی
  • کول هاسر در نقش بیلی مک‌براید
  • جان مایتون در نقش تام
  • اسکات ویلیام وینترز در نقش کلارک
  • جیمی فلین در نقش قاضی جورج اچ. مالون
  • کریستوفر بریتون در نقش مدیر اجرایی #۲
  • آلیسون فالند در نقش دانشجوی ام‌آی‌تی
  • جرج پلیمپتن در نقش هنری لیپکین

مت دیمون بازیگر نقش ویل هانتینگ کیست

مت پیج دیمون (انگلیسی: Matthew Paige Damon؛ متولد ۸ اکتبر ۱۹۷۰) بازیگر، تهیه‌کنندهٔ و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است. نام او در رتبه‌بندی فوربز از پول‌سازترین بازیگران قرار گرفته و فیلم‌هایش بیش از ۳٫۸ میلیارد دلار در گیشهٔ آمریکای شمالی فروش داشته که این موضوع او را به یکی از پرفروش‌ترین بازیگران تاریخ تبدیل کرده‌است. او جوایز مختلفی از جمله یک جایزهٔ اسکار و دو جایزهٔ گلدن گلوب برنده شده و هفت بار نامزد دریافت جایزهٔ امی ساعات پربیننده بوده‌است.

دیمون بازیگری را با حضور در محصولات تئاتر دبیرستان آغاز و بازیگری حرفه‌ای را در شجاعت در زیر آتش (۱۹۹۶)، دلال بیمه (۱۹۹۷) و میستیک پیتزا (۱۹۸۸) تجربه کرد. او در سال ۱۹۹۷ با بن افلک فیلم‌نامهٔ ویل هانتینگ نابغه را نوشت و در آن ایفای نقش کرد که برایش توانستند جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را کسب کنند و خود دیمون نیز نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او بعدها در فیلم‌هایی ایفای نقش کرد که اکثرشان از لحاظ تجاری و نظر منتقدان موفق بودند: نجات سرباز رایان (۱۹۹۸)، آقای ریپلی بااستعداد (۱۹۹۹)، سیریانا (۲۰۰۵)، رفتگان (۲۰۰۶)، اطلاع‌رسانی! (۲۰۰۹)، شهامت واقعی (۲۰۱۰)، شیوع (۲۰۱۱)، فورد در برابر فراری (۲۰۱۹)، استیل‌واتر و آخرین دوئل (هردو ۲۰۲۱).

دیمون برای به تصویر کشیدن فرانسوا پینار در زندگی‌نامه‌ای شکست‌ناپذیر (۲۰۰۹) نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. همچنین در فیلم علمی تخیلی مریخی (۲۰۱۵) بابت بازی در نقش یک فضانورد گیرافتاده در مریخ، توانست برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب و همچنین نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شود. او همچنین برای بازی در نقش جیسون بورن در مجموعهٔ بورن (۲۰۰۲–۲۰۰۷؛ ۲۰۱۶) و لاینس کالدول در سه‌گانهٔ یار اوشن شهرت دارد. او برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی پشت چلچراغ نامزد دریافت جایزهٔ امی ساعات پربیننده شد. دیمون از تهیه‌کنندگان درام منچستر بای د سی (۲۰۱۶) بود که برایش نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین فیلم شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ