هفت برادر سینمای ایران را بشناسید

0

در سینمای کشورمان برادرهای بازیگری وجود دارند که سالهاست در این عرصه فعالیت میکنند از جمله سینا و ساعد سهیلی، ناصر و مهدی هاشمی، محمد و مهدی سلوکی، امید و امین زندگانی، داریوش و انوشیروان ارجمند، محسن و مصطفی کیایی، محمد و علی عمرانی.

برادرهای بازیگر سینمای ایران:

خانواده بازیگران

سینا و ساعد سهیلی

ساعد و سینا سهلی برادران هنرمند سهیلی هستند که در خانواده ای هنرمند متولد شدند و پدرشان سعید سهیلی از کارگردان های مشهور دنیای سینما است.ساعد سهیلی پسر بزرگ خانواده سهیلی است که در سال ۶۶ متولد شد و بازیگری را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و در فیلم هایی چون گشت ارشاد، لاتاری، روز صفر، اتاق تاریک، ۵۰ کیلو آلبالو، چارچنگولی و… به ایفای نقش پرداخت و گلوریا هاردی بازیگر ایرانی فرانسوی کشورمان همسر او است.سینا مهراد یکی دیگر از پسران خانواده سهیلی است که در سال ۱۳۷۰ متولد شد و با بازی در سریال پدر در میان مردم شناخته شد و سریال آقازاده با بازی او در نمایش خانگی در حال پخش است.

خانواده بازیگران

هدایت و علی هاشمی

هدایت هاشمی و علی هاشمی دو برادر هنرمند سینمای ایران هستند که هدایت هاشمی پسر بزرگتر خانواده است و اغلب مخاطبان تلویزیون او را با نقش اوس موسی به خوبی می شناسند.علی هاشمی برادر کوچکتر هدایت هاشمی است که در سریال سرباز به ایفای نقش پرداخته است.

خانواده بازیگران

ناصر و مهدی هاشمی

از میان برادرهای بازیگر سینمای ایران باید به ناصر و مهدی هاشمی اشاره کرد. مهدی هاشمی بازیگر و کارگردان سینمای کشورمان متولد سال ۱۳۲۵ و همسر گلاب آدینه هنرمند سرشناس کشورمان است. از نقش های معروف مهدی هاشمی به بازی در نقش دکتر قریب در این سریال میتوان اشاره کرد.ناصر هاشمی برادر کوچکتر مهدی هاشمی است که در سال ۱۳۳۵ متولد شد. از مهم ترین نقش های ناصر هاشمی میتوان به بازی در سریال پدرسالار و سمندون اشاره کرد.

خانواده بازیگران

محمد و مهدی سلوکی

محمد و مهدی سلوکی دو برادر بازیگر سینمای ایران هستند که مهدی در عرصه بازیگری و محمد در عرصه اجرا دستی در دنیای هنر دارند. محمد سلوکی پسر بزرگ خانواده سلوکی در سال ۱۳۵۸ متولد شد و از سال ۷۷ وارد عرصه اجرا شد و در فیلم علی سنتوری ایفای نقش کرده است.مهدی سلوکی برادر کوچک محمد در سال ۱۳۶۱ متولد شد و از سال ۸۳ بازی در تلویزیون را آغاز کرد و در سریال ستایش به ایفای نقش پرداخته است.

خانواده بازیگران

امید و امین زندگانی

امید و امین زندگانی دو برادر بازیگر سینمای کشورمان هستند که امین حضور پررنگ تری در سینما و تلویزیون به نسبت امید دارد.امید زندگانی پسر بزرگ خانواده زندگانی متولد سال ۱۳۴۷ است و از سنین نوجوانی وارد دنیای بازیگری شد و سالهایی را مشغول کار در رادیو شد.امین زندگانی پسر دوم خانواده زندگانی است که در سال ۱۳۵۱ متولد شد و در سریال هایی چون معصومیت از دست رفته، پرستاران، همه چیز آنجاست و مختارنامه ایفای نقش کرده است.

خانواده بازیگران

داریوش و انوشیروان ارجمند

از میان برادرهای بازیگر پیشکسوت سینما باید نامی از داریوش و انوشیروان ارجمند ببریم. انوشیروان ارجمند پسر بزرگ خانواده ارجمند، پدر برزو و بهار اجمند است که در سال ۱۳۲۰ متولد شد و در سریال هایی چون امام علی ، مختارنامه ، معصومیت از دست رفته و روزی روزگاری ایفای نقش کرده است.داریوش ارجمند برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند است که در سال ۱۳۲۳ متولد شد و از میان نقش های او در تلویزیون باید به بازی خوبش در نقش مالک اشتر در سریال امام علی (ع) اشاره کرد.

خانواده بازیگران

محمد و علی عمرانی

محمد عمرانی بازیگر کشورمان پسر بزرگ خانواده عمرانی است که در سال ۱۳۳۵ متولد شد و در سریال هایی چون جراحت، تکیه بر باد، اولین شب آرامش، رستگارن، امیرکبیر و همه چیز آنجاست ایفای نقش کرده است.

علی عمرانی برادر کوچکتر محمد عمرانی در سال ۱۳۳۹ متولد شد و در سریال هایی چون به کجا چنین شتابان سالهای ابری، عصر پاییزی، مسافران و نوروز ۷۲ حضور داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ