بازیگران فیلم منصور شهید ستاری +خلاصه داستان

0

بازیگر نقش منصور در فیلم سینمایی شهید ستاری کیست

منصور با نام سابق اوج ۱۱۰ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم به روایت از زندگی منصور ستاری می پردازد.

منصور در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر با مدت زمان ۱۱۷ دقیقه به نمایش درآمد و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.

فیلم سینمایی منصور داستان فیلم سینمایی منصور بیوگرافی محسن قصابیان بازیگران فیلم سینمایی منصور اخبار فیلم و سریال

فیلم منصور بازیگرانی دارد که در نقش هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای بازی می‌کنند، رویارویی بازیگر اصلی با این کاراکترهای سیاسی قدرتمند از جمله نکاتی است که بیننده ایرانی را به خود جلب می‌کند تا داستان تقریبا بی‌جان منصور و فراز و نشیب‌هایی که طی کرده را ببیند. در واقع حضور شخصیت‌های سیاسی یا صحبت از آنهاست که می‌تواند به ضعف‌های فیلم یک کلاه بزرگ سر کند و آنها را به روی تماشاگر نیاورد.

فیلم «منصور» یک روایت تاریخی از زندگی فرمانده‌ای است که اگرچه کمتر نامش بر سر زبان‌هاست اما کارهای بزرگی را در دوران فرماندهی‌اش انجام داد و بازخوانی از یک چهره کمتر شناخته شده برای نسل جوان بر پرده سینما، اقدامی ارزشمند و مغتنم است که می‌تواند فتح بابی برای به تصویر کشیده شدن سایر شخصیت‌های اثرگذار تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشد.

یکی از دلایل ارتباط‌گیری مخاطب با فیلم را می‌توان بازی خوب و شباهت بسیارِ چهره‌ی “محسن قصابیان” با شهید ستاری دانست. سکانس اول و ۲۰ دقیقه ابتدایی فیلم، مخاطب چندان با شخصیت و همچنین روح کلی حاکم بر فیلم ارتباط نمی‌گیرد. در حقیقت در ۲۰ دقیقه ابتدایی یک ستاریِ ناتوان از حل مشکلات و مردّد را می‌بیند که در راهروهای مجلس برای تامین جنگنده دست به دامان مرحوم هاشمی است تا اینکه در ادامه‌ی فیلم، تیمسار ستاری به یک شخصیت سرسخت، شجاع با هدف مشخص تبدیل می‌شود. اوج گرفتن فیلم بعد از ۲۰ دقیقه ابتدایی را می‌توان ناشی از زیست واقعی شهید ستاری در ابتدای فرماندهی دانست.

زمانی که تصمیم می‌گیرد در جدال با شرکت یاشی و بوروکراسی دولتی بایستد و خودش به تعمیر جنگنده‌ها و ساخت قطعات رو بیاورد. در حقیقت این فرود و فراز در فیلم احتمالاً ناشی از پرداخت شخصیتی شهید ستاری است که کارگردان آن را به خوبی به تصویر می‌کشد.

اما جدا از وجه تاریخیِ فیلم، درونمایه‌ی این اثر و پیام فیلم را باید مورد توجه قرار داد. اینکه «منصور ستاری» شخصیتی است که خود را در برابر سیستم می‌بیند و آنارشیک عمل می‌کند یا آنکه شخصیتی است که برای اصلاح یک سیستم معیوب بصورت خودجوش وارد عرصه شده است.

فیلم منصور یک فیلم دفاع مقدسی است اما در آن خبری از شلیک یک گلوله هم نیست. فیلم در واقع به عملیات پشت پرده یکی از بزرگترین و قدرتمندترین بخش‌های ارتش اشاره دارد. ما در کل مدت زمان تقریبا دو ساعته فیلم، شاهد درگیری‌های ستاری و گروهش برای مجهز کردن نیروی هوایی هستیم و پی می‌بریم که چه بدبختی‌هایی کشیده شده تا نیروی هوایی ایران بتواند در جنگ اینچنین مقتدر باشد.

کارگردان : سیاوش سرمدی

تهیه‌کننده : جلیل شعبانی

نویسنده : سیاوش سرمدی

بازیگران

محسن قصابیان
حمیدرضا نعیمی
علیرضا زمانی‌نسب
سید جواد هاشمی
قاسم زارع
لیندا کیانی

موسیقی : علیرضا کهن‌دیری

فیلم‌بردار : مجید گرجیان

تدوین‌گر : سیاوش سرمدی

محسن قصابیان نقش شهید ستاری را در فیلم سینمایی «منصور» ایفا می کند.

فیلم سینمایی منصور داستان فیلم سینمایی منصور بیوگرافی محسن قصابیان بازیگران فیلم سینمایی منصور اخبار فیلم و سریال

سایر عوامل این فیلم سینمایی

نویسنده و کارگردان: سیاوش سرمدی، تهیه‌کننده: جلیل شعبانی، مجری طرح و دستیار تهیه‌کننده: مهدی مطهر، مدیر تولید: وحید معدنی، مشاور کارگردان: علیرضا داوودنژاد، مدیر برنامه‌ریزی: عادل معصومیان، دستیار اول کارگردان: سیدعلی هاشمی، بازیگردان: کیومرث مرادی، مدیر فیملبرداری: مجید گرجیان، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، تدوین: بهرام دهقانی، موسیقی: علیرضا کهن‌دیری، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، طراح لباس: مجید لیلاجی، طراح گریم: شهرام خلج، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمد برادران، منشی صحنه: فرحناز خسروآبادی، عکاس: حبیب مجیدی، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، ساخت فیلم پشت‌صحنه: محمود نجفی، دستیار تولید: محمداسماعیل کلبی‌آبادی، مدیر تدارکات: میلاد مولازاده.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ