دعوای والدین چه تاثیری بر سلامت روان کودک دارد؟

0

سارا گلستانی روانشناس اجتماعی بیان کرد: پدر و مادر تنها تکیه گاه‌های کودک هستند و اگر اختلافی میان آن‌ها رخ دهد، تاثیر منفی بر روان و سلامت کودک خواهد داشت. زیرا کودک، سلامت روابط والدین را برابر بقا خودش می‌داند.

مراقبت از کودکان متخصص روانشناسی کودکان کودک علت منزوی بودن کودکان سلامت کودکان روانشناسی کودک روانشناسی روانشناس خانواده روانشناس رابطه سالم از نظر روانشناسی دکتر روانشناس خوب دکتر روانشناس بالینی دعوای پدر و مادر دانستنی های روانشناسی خشم کودکان تربیت کودک تاثیر دعوای پدر و مادر بر فرزندان افسردگی کودکان آینده کودکان

گلستانی در ادامه افزود: هر گونه اختلاف و تنش میان والدین، به ویژه در دوسال اولیه زندگی کودک، منجر به احساس اضطراب در او شده و در آینده برای او مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: برای مثال کودک ۲ ساله‌ای که در فضایی تنش زا قرار دارد، به دلیل عدم توانایی در کلام، اضطراب در او با علائمی از جمله بی‌قراری، نامنظم شدن خواب و حتی مشکلات گوارشی خود را بروز می‌دهد؛ بنابراین دعوای والدین از بدو تولد تاثیر منفی بر کودک خواهد داشت.

گلستانی افزود: فردی که در کودکی تجربه جدل و اختلاف میان والدین را تجربه کرده باشد، در بزرگسالی نسبت به دیگران بی‌اعتماد بوده و در روابط عاطفی و دوستانه خود دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین ضروری است والدین باید مراقب رفتار‌ها و کلام خود باشند و از هرگونه پرخاش کلامی در برابر کودک پرهیز کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ