سفر رئال مادرید به «شوروی کوچک»/ تانک، چکش و داس در خیابان های تیراسپول

0

رئال مادرید نیوز : زندگی تیراسپول پایتخت منطقه خودمختار ترانسنیستریا درست مثل این است که فروپاشی شوروی رخ نداده و دیوار برلین هنوز سر جایش است. در حقیقت اگر رهبر شعار “خداحافظ لنین” در این شهر بیدار شود، شاید هیچ تغییری حس نکند. رئال مادرید امروز وارد منطقه جغرافیایی می شود که انگار در زمان گیر کرده است. تیراسپول انگار قطعه ای از بقایای شوروی سابق است و حالا تیم شریف قرار است که در این منطقه میزبان رئال مادرید باشد.

اولین چیزی که توجه مسافران تیراسپول را به خود جلب می کند، مجسمه ای ۲۰ متری از لنین، تانکی از جنگ جهانی داوم با شعار “برای وطن”  و نمادی از چکش و داس در خیابان کارل مارکس است. منطقه ای که فقط با ویزای موقت می توان از ان عبور کرد (هواداران تیم های مهمان باشگاه های مولداوی با صدور ویزایی ده ساعته می توانند باز تیمشان را ببینند) و سربازان زیادی در خیابان هایش قدم می زنند.

خیابان هایی سرد و خاکستری، با معماری یادبود شوروی سابق بدون حتی فروشگاه مک دونالد (چرا که آن را نماد سرمایه داری می دانند). این منطقه از زمان استقلال پس از جنگی کوچک در سال ۱۹۹۲، توسط کشور روسیه حمایت می شود (تقریبا ۳۵۰ میلیون یورو از سرمایه تولید داخلی ترانسنیستریا را تامین می کنند و گاز طبیعی رایگان به آنها می دهند) اما نیمی از جمعیتشان را از دست داده اند و استفاده از کارت بانکی جهانی در آن تقریبا غیرممکن است. در حقیقت برای این که ارزهای دیگر را به روبل  تبدیل کنید، باید به صرافی های مولداوی مراجعه کنید…

رئال مادرید در “هتل روسیه” اقامت خواهد کرد که تنها هتل شیک تیراسپول است و در آن جا فقط پول نقد قبول می کنند. اگر کسی فیلم های دوران جنگ سرد را دیده باشد، با خود تصور می کند که در دیوارها میکروفون کار گذاشته باشند چرا که این هتل مثل مکان های دیگر شهر به شرکت شریف سرمایه دارد که مالکانش اعضای سابق کاگ ب بوده اند. در حقیقت مجموعه ورزشی تیراسپول، سوپرمارکت ها، پمپ بنزین ها و … همگی متعلق به شرکت شریف هستند و لوگوی پنج ستاره این کمانی در همه جای شهر مشهود است.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

سفر رئال مادرید به «شوروی کوچک»/ تانک، چکش و داس در خیابان های تیراسپول

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ