غزاله شکور کیست جنازه او کجاست؟ +عکس

3

غزاله شکور که بود جسد غزاله شکور چه شد عکس غزاله شکور در اینستاگرام

غزاله شکور ghazale shakoor دختر ۱۹ ساله‌ای بود که در سال ۱۳۹۲ هجری خورشیدی به دست دوست پسر خود، آرمان عبدالعالی احتمالاً کشته شد و جسدش هرگز یافت نشد. آرمان عبدالعاملی در زمان وقوع جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشت. روند طولانی رسیدگی به پرونده قتل غزاله شکور در نتیجه مفقودی جسد و همین طور صدور احکام متعدد اعدام و لغو در آخرین لحظات این پرونده را به یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی تبدیل کرد. عبدالعالی سرانجام در دادگاه مجرم شناخته و بامداد چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ قصاص شد.

غزاله شکور عکس آرمان و غزاله آرمان عبدالعالی

شرح واقعه

غزاله شکور دختر ۱۹ ساله‌ای بود که در تاریخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۹۲ از خانه خارج شد و پس از آن ناپدید گردید و هرگز اثری از او یافت نشد، پس از گزارش مفقودی توسط خانواده شکور، تحقیقات پلیس نشان داد که غزاله به قصد دیدار با آرمان عبدالعالی، دوست پسر خود از خانه خارج شده و پس از آن ناپدید شده‌است.

عبدالعالی در بازجویی های اولیه اعتراف کرد که غزاله بابت مهاجرت تصمیم داشته تا رابطه خود با او را خاتمه دهد و در نتیجه این تصمیم بین آنها درگیری روی می‌دهد و که در پی آن به سر غزاله ضربه وارد شده و از هوش می‌رود، عبدالعالی در بازجویی‌های نخستین معترف می‌شود که پس از هل دادن غزاله سر دختر دچار ضربه می‌شود، اینجاست که آرمان چندین بار با میله فلزی به سر غزاله می‌زند و پس از آن جسدش را در کیسه پلاستیکی پیچیده و به سطل زباله می‌اندازد، اما بعداً این اعترافات را پس گرفت و وارد آمدن ضربه به سر غزاله را ناشی از سر خوردن او در راه پله دانست و مدعی شد که از ترس بدنش را معدوم کرده.

در سال ۱۴۰۰ به نقل از وکیل عبدالعالی و رئیس مرکز حل اختلاف در خصوص آخرین وضعیت پرونده گزارش شد که کار رسیدگی پایان یافته و تصمیم نهایی دادگاه اعدام است که اجرای آن بستگی به تصمیم خانواده مقتول دارد.

حکم آرمان عبدالعالی

در طول محاکمه، عبدالعالی در طی سالهای ۹۹ و ۱۳۹۸ دستکم دوبار به اعدام محکوم شد که هر بار حکم قصاص به تعویق افتاد، در یکی از این موارد حکم اعدام عبدالعالی در پای چوبه دار متوقف شد، خانواده شکور به او مهلتی یک ماهه دادند تا به محل رهاسازی بدن غزاله اعتراف کند، اما در همین حال وکیل عبدالعالی با توسل به این که حساب کاربری فیسبوک غزاله دوباره بازگشایی شده بود و همین‌طور خانواده‌اش برای او از دانشگاه مرخصی تحصیلی گرفته بودند مدعی بی گناهی موکلش شد و درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد.

عبدالعالی همچنین در طی سالیان رسیدگی به پرونده در نتیجه صدور حکم اعدام بارها به انفرادی منتقل شد. در سال ۱۴۰۰ عبدالعالی چهار بار طی فقط ۳ هفته برای اجرای حکم اعدام به انفرادی متوقف شد، حکم وی بنا بود تا در ۲۱ مهر اجرا شود اما تا ۲۴ مهر به تعویق افتاد، او سپس در ۲۵ مهر باز هم به انفرادی منتقل شد اما دوباره اجرای حکم لغو گردید، مطابق اعلام خرمشاهی یکی از وکلای عبدالعالی، حکم اعدام موکلش در تاریخ ۲۵ مهر ماه به دلایل عمومی (توقف تمام اعدام‌ها در آن مقطع) متوقف گردید، او بار دیگر در ۱۰ آبان، ۱۴۰۰ برای اجرای حکم در تاریخ ۱۲ آبان به انفرادی منتقل شد. سرانجام حکم اعدام آرمان عبدالعالی در سحرگاه سوم آذر ۱۴۰۰ در زندان رجایی شهر اجرا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. هستی می گوید

    آخه وقتی چیزی پیدا نشده مگه مفقودالاثرای جنگ تا سی و چند سال مفقود نبودن تا پیکر پیدا بشه پس غزاله ای که مفقودالاثره آرمان چه جوری قاتل شده کاش شکور ها به اندازه ی گناهش مجازاتش می کردن خوشحالم که از ایران رفتن چون می دونن جایی جا ندارن

  2. دوستا ی آرمان می گوید

    ما دوستای آرمان خونواده شکور رو نه می بخشیم نه فراموش می کنیم وقتی چیزی پیدا نشده آرمان چه جوری قاتل شده آرمان پسری بود آزارش به مورچه نمی رسید یک دفعه شد قاتل امیدواریم یک روز خداوند تقاص دوستمونو از شکور های قاتل بگیره

    1. N می گوید

      منظورتون اینه که میشه کسی رو کشت و جسد رو طوری سر به نیست کرد که پیدا نشه؟