شورای نگهبان طرح واردات خودرو را تأیید خواهد کرد

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین- لطف‌الله سیاهکلی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان به طرح واردات خودرو ایراد وارد نکرده است، اظهار داشت: آنچه شورای نگهبان درباره اجرای این طرح گفته، تنها ۳ ابهام بوده که هر ۳ ابهام با حضور نماینده شورای نگهبان و نماینده بانک مرکزی بررسی شد که هر ۳ ابهام را رفع کردیم. حتی در این حوزه نظر بانک مرکزی هم تأمین شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین از نظر ما پاسخ لازم درباره این طرح را به ایراد‌ها و ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته دادیم و به نظر می‌رسد که دیگر ابهام و مشکلی وجود نداشته باشد و اعتقاد داریم که شورای نگهبان طرح واردات خودرو را تأیید خواهد کرد و این کش‌وقوس‌ها تمام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: واردات به شرط رفع انحصار


سیاهکلی در ادامه این گفتگو فاصله خیلی‌زیاد بین میزان عرضه و تقاضا را دلیل التهاب در قیمت خودرو دانست و ادامه داد: در حال حاضر تقاضای میلیونی داریم، ولی عرضه ما ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه است. البته تولیدکننده‌ها توان تولید بالاتر از این را دارند؛ یعنی می‌توانند تا ۱.۵ میلیون خودرو در سال تولید کنند، ولی به ما می‌گویند که این میزان تولید خودرو برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

وی یادآور شد: ضمن اینکه امروز خودروسازان خودرو‌هایی را که تولید کردند، بیرون نمی‌دهند و به بهانه اینکه عرضه خودرو رد بازار صرف نمی‌کند، حاضر نیستند این خودرو‌ها را به بازار بیاورند؛ بنابراین امروز امروز اگر خودروسازی ادعا کند که می‌توانم تولید خودرو را بالا ببرم، چون تولیدکننده‌ها به خاطر قیمت موجود حاضر نیستند تولیدشان را افزایش بدهند.

منبع: تسنیم

شورای نگهبان طرح واردات خودرو را تأیید خواهد کرد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ