پیش بینی بازی استقلال و پرسپولیس ۱۴۰۰

0

پیش بینی بازی دربی ۹۷ استقلال و پرسپولیس در ۱۳ آذر ۱۴۰۰

جلال چراغپور: هیچ فوتبالی را نمی‌توان پیش بینی کرد، به دلیل اینکه متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته زیادی می‌توان تعریف کرد. در تعاریف آنالیز بعد از اینکه همه چیز آنالیز می شود، می گویند متغیرها قابل آنالیز نیستند. بعضی متغیرها اصلی هستند و بعضی وابسته به متغیر اصلی. به عنوان مثال هر داوری یک استایل سوت زدن خاص خودش را دارد و یک پیش قضاوتی دارد و یک متغیر مستقل است.

متغیرهای وابسته به داور یکی این که داور یک تیم را ناقص بکند؛ مثلا شروع کند به اخطار دادن به یک تیم و آن تیم را از برتری خارج کند، یا با سوت‌های زیاد ترمز تیم را بکشد و موجب تغییر استراتژی یک تیم شود. مثلا من استراتژی پرس داشته باشم، ولی به دلیل عدم شناخت داور از چالش‌ها و برخوردهای زیادی که بازیکنان در این استراتژی دارند، داور ممکن است هر  برخوردی را خطا بگیرد و اگر من به عنوان مربی این را ببینم، استراتژی تیمم را تغییر می‌دهم. حالا تغییر استراتژی، متغیر وابسته است.

الان شما بازی های اروپا را می بینید، اینقدر عمیق آوانتاژ می دهند که ما به عنوان یک تماشاگر فکر می کنیم داور اشتباه کرده است، ولی در نهایت می بینید فوتبال با عملکرد داوران چه سرعتی پیدا کرده است. جامعه جهانی برای کم کردن تاثیر متغیرها و متغیرهای وابسته، سعی کرده تکنولوژی را وارد کند. الان چون تکنولوژی نداریم هر خطایی ممکن است رخ بدهد، مثل بازی پرسپولیس و نفت آبادان که توپ توی دروازه رفت ولی داور ندید. داوری که فوتبال بازی نکرده باشد، خیلی از بازی ها نتیجه‌اش چیزی نیست که پایان بازی باید باشد.

این نظر شخصی من است. این اول به این دلیل است که خودشان فوتبال بازی نکرده اند؛ منظور از فوتبال بازی کردن، حتما بازی کردن در سطح حرفه‌ای نیست، ولی باید حداقل در زمین‌های خاکی، دانشگاه، دسته سوم و … فوتبال بازی کرده باشند. دوم اینکه داوران ما برخلاف داوران روز دنیا، با تکنولوژی‌های نوین آموزش ندیده‌اند و به همین دلیل در مسابقات نمی توانند درست تشخیص بدهند. از آن طرف همین موضوع سبب می‌شود که خیلی راحت از فوتبالیست های حرفه ای گول بخورند. ما خودمان یک گول زدن حرفه ای داشتیم که الان در پرتغال فوتبال بازی می‌کند.

نتیجه دربی امروز نتیجه بازی پرسپولیس استقلال ساعت بازی امروز استقلال دربی استقلال و پرسپولیس پیش بینی فوتبال بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده

بهمن فروتن: من معتقدم بازی یک بر یک مساوی می‌شود. چون مانند این دربی در دنیا خیلی کم است و بازیکنان اول از همه می‌روند برای نباختن و چون ۲۲ بازیکن به زمین می‌روند تا نبازند، اگر قانون احتمالات را رعایت کنیم، با درصد زیادی احتمال مساوی زیاد است و چون در طول ۹۰ دقیقه بالاخره هر تیمی یک اشتباه می کند، فکر می کنم نتیجه یک بر یک مساوی می‌شود.

مجید جلالی: به نظر مساوی. به هر حال این‌ها در شرایطی‌اند که نگران نباختن هستند و اقداماتی که می کنند هم در این جهت است. حالا ممکن است در جریان بازی یک صحنه باعث برو اتفاقاتی شود. البته سطح خلاقیت پرسپولیس در خط هافبک بیشتر است ولی احتمال می دهم بازی مساوی شود.

سهراب بختیاری‌زاده: پیش بینی بازی دربی سخت است، چون شرایط کیفی هر دو تیم نزدیک به هم است و هر دو در شرایط خوبی به سر می‌برند. ضمن اینکه دو بازیکنان خوبی هم دارند. فکر می کنم استقلال این توانایی را دارد که مثل بازی های قبل موقعیت خلق کند و در این بازی باید از موقعیت‌هایش استفاده کند و اگر اینطور بشود، می‌تواند برنده بازی باشد. البته پرسپولیس کیفیت بهتری را در یکی دو هفته اخیر نشان داده و با توجه به اینکه پرسپولیس هم شانس دارد، چون به استقلال تعصب دارم و از نظر عقلانی هم فکر می کنم پتانسیل بردن دارد ، شانس برد را به استقلال می دهم.

 

محسن خلیلی: به نظرم دو هیچ می بریم. به خاطر اینکه پرسپولیس بعد از چند هفته ناکامی در کسب امتیاز برگشته به همان نظم تاکتیکی و باور تاکتیکی و کم کم بازیکنان جدید هم در قالب تیم قرار گرفته اند و چون روح برد و شخصیت قهرمانی در تیم وجود دارد، پرسپولیس می تواند برنده باشد.

پیروز قربانی: امیدوارم استقلال برنده باشد. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در یکی دو بازی اخیر شرایط هر دو تیم خوب بوده است ولی امیدوارم استقلال برنده این بازی باشد.

 

محمدرضا مهاجری: پیش بینی که نمی‌توان کرد. این بازی قابل پیش بینی نیست، چون به نتایج بازی های قبل بازنمی‌گردد. این بازی شرایط خاص خودش را دارد. به نظرم هر تیمی از لحاظ روانی و انگیزشی تمرکز لازم را داشته باشد، می تواند امیدوار به پیروزی باشد. نتایج قبلی تجربه نشان می‌دهد که در نتیجه دربی بی تاثیر است.

 

حمید درخشان: هر دو تیم در جدول شرایط خوبی دارند و به قهرمانی فکر می‌کنند و قطعا هم استقلال و هم پرسپولیس باید به این نکته توجه کنند که تیمی که هدفش قهرمانی است باید بازی برابر حریفان مستقیمش را پیروز شود و قطعا دربی یکی از بازی‌هایی است که تیم‌ها مقابل حریف مستقیمشان به میدان رفته‌اند. پس پیروزی در این مصاف پلی به سمت قهرمانی هم خواهد بود. هر تیمی که موقعیت هایش خوب استفاده کند مطمئنا برنده بازی خواهد بود. آنچه برای پیروزی در دربی اهمیت دارد خلق موقعیت است. بازیکنان باید این نکته یادشان باشد که در دربی فرصت‌های گلزنی معدود است و باید حواسشان را زیاد جمع کنند که نهایت استفاده را ببرند.

امیدرضا رونخواه: پیش بینی که خیلی سخت است و فکر می‌کنم اگر این گونه سوال بپرسید که دلتان می خواهد کدام تیم برنده بازی باشد بهتر است. قطعاً دلم می خواهد استقلال ببرد ولی پیش‌بینی من این است که بازی مساوی و یا با نتیجه خفیفی به نفع استقلال تمام شود.

 

کیانوش رحمتی: نتیجه فوتبال به خصوص در دربی خیلی غیر قابل پیش بینی است. اتفاقات فوتبال در نهایت می تواند نتیجه را رقم بزند. من به نوبه خودم دوست دارم تیم محبوبم استقلال برنده این بازی باشد. یکی دیگر از خوبی های این دیدار این است که هر دو تیم امسال در یک شرایط برابر از لحاظ جایگاه و امتیاز به هم برخورد کردند و هر دو تیم های خوبی هستند و امیدوارم هواداران از دیدن یک بازی خوب لذت ببرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ