شهید غلامرضا در سرجوخه کیست؟

0

«حمیدرضا محمدی» درباره حضورش در سریال «سرجوخه» و بازتاب این مجموعه که این شب‌ها به کارگردانی احمد معظمی از شبکه سه سیما پخش می‌شود توضیح داد: بازخورد‌های سریال بسیار خوب بوده و نشان داده است که این سریال و قصه‌هایی که کنار هم قرار گرفته اند تا الان مخاطبش را جذب کرده است.

وی اظهارداشت: من چندین سال تئاتر کار کرده ام و این تجربه و همچنین مشورت‌ها و تمهیدات مختلف تهیه کننده و کارگردان سریال برای این نقش و به کار بستن آن‌ها به خروجی این شخصیت کمک کرد.

بازیگر «سرجوخه» درباره نقش خود در سریال نیز گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی ممکن است وجود داشته باشد و شاید همین نقش و همین سریال در فضای شبکه خانگی بازتر و راحت‌تر می‌توانست به تولید و پخش برسد. به هر حال کار از حساسیت‌ها و ملاحظاتی هم برخوردار بود، ولی با همه این‌ها می‌توان گفت عوامل پروژه هر کدام به سهم خود، مخلصانه جنگیدند تا این سریال به خروجی برسد و حتی برخی تابو‌های قدیمی و کلیشه‌ای بشکند که تماشاگر نگوید چرا این مسائل را می‌توانیم در شبکه خانگی ببینیم، اما در تلویزیون نه.

سریال سرجوخه حمیدرضا محمدی بیوگرافی حمیدرضا محمدی بازیگران سریال سرجوخه

وی با اشاره به این سریال و جذابیت‌های آن عنوان کرد: در این سریال چند داستان به صورت موازی پیش می‌رود و در نهایت به هم گره می‌خورند. مخاطب هم با قصه همراه و درگیر آن می‌شود.

محمدی که پیش از این در فیلم و سریال‌های مختلفی بازی کرده است درباره بازی در فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» عنوان کرد: من پیش از این در سریال «مینو» و فیلم «آبادان ۱۱۶۰» بازی کردم که در هر دو این آثار هم کاراکتری را ایفا می‌کنم که به شهادت می‌رسد و شخصیت‌هایی هستند که زندگیشان براساس واقعیت بوده است، بازی در این نقش‌ها همه به نوعی تجربه‌های زیادی به من آموخت. بازی در این نقش‌ها به گونه‌ای بود که به نظرم خدا مرا دوست داشت به ویژه نقشی که با مهرداد خوشبخت همکاری کردم و در «آبادان یازده ۶۰» بازی کردم.

وی درباره شروع کار خود گفت: من کارم را با رادیو شروع کردم وارد حوزه نمایش‌های رادیویی شدم و در جشنواره‌های دانشجویی حضور داشتم و چندین سال هم در عرصه تئاتر فعالیت کردم که البته هنوز هم ادامه دارد.

محمدی در ادامه درباره لزوم ورود چهره‌های تئاتری به تلویزیون و سریال‌ها عنوان کرد: وظیفه یک کارگردان است که اگر می‌خواهد کار حرفه‌ای بسازد از بازیگر درست، کارکشته و باسواد بهره بگیرد. بازیگرانی که اهل تلاش و تمرین هستند و نیامده اند که یک شبه با اینستاگرام معروف شوند. عده‌ای یک بار می‌آیند و به چشم بیننده آشنا می‌شوند و فکر می‌کنند حالا می‌توانند با فعالیت در فضای مجازی همچنان ماندگار باشند درحالیکه همه اش اینستاگرام و یوتیوب نیست. باید تلاش کرد، برای خود من تئاتر در وهله اول و تصویر در وهله دوم قرار دارد. بازیگران قدیمی پیشکسوت اگر خوب بودند و ماندگار شدند همه تئاتر کار کرده اند و صحنه و تئاتر است که بازیگر را می‌سازد.

محمدی که این روز‌ها در یک نمایش مرتبط با سازمان منافقین به ایفای نقش می‌پردازد گفت: این روز‌ها در حال اجرای نمایش «بابا آدم» هستیم که درباره خانواده‌هایی است که فرزندانشان به کمپ اشرف پیوسته اند و این خانواده‌ها آمده اند تا فرزندان شان را ببینند. من یک شخصیت عرب را بازی می‌کنم که کمپ به او تعلق دارد.

وی درباره فضای این نمایش عنوان کرد: دغدغه من درست القا کردن اتفاقی است که از متن بیرون می‌آید. از طرفی موضوع این کار فضایی دارد که شاید جوان و نوجوان الان آن‌ها را نشنیده باشد و نداند. خود من گاهی روی صحنه ماجرا‌ها و اتفاقاتی را فهمیده ام و حتی بعدا به تحقیق درباره آن‌ها پرداخته ام و این ماجرا‌های مرتبط با سازمان مجاهدین هم به نوجوان و جوان الان کمک می‌کند که ابتدا این واقعیت‌ها را بشنود و بعد خودش برود و تحقیق کند.

سریال سرجوخه حمیدرضا محمدی بیوگرافی حمیدرضا محمدی بازیگران سریال سرجوخه

بازیگر «سرجوخه» درباره پرداختن به شخصیت‌های رئال در تئاتر و فیلم و سریال‌ها گفت: داستان غلامرضا هم بسیار رئال و شبیه به زندگی خیلی از آدم هاست و هرکسی نگاه کند می‌تواند با بخشی از این زندگی همذات پنداری کند. غلامرضا شخصی از همه جا بی خبر و ساده و ناآگاه است که این ناآگاهی اش به دلیل نداشتن آموزش‌های نادرست است که هرکسی را هم می‌توان مسئول دانست از خانواده تا آموزش و پرورش و دانشگاه که کم کاری کرده اند.

شخصی مثل غلامرضا می‌خواهد به دلیل سختی‌ها و بیکاری و همه مشکلاتی که در زندگی دارد به هر شکلی ثروتمند شده و حتی دیده شود و نبود فضای درست آموزشی و آگاهی بخش باعث می‌شود او به بیراهه برود. او با یک ایمیل سر از کشور‌های خارجی درمی آورد و همه این اتفاقات و ماجرا‌هایی که در سریال «سرجوخه» می‌بینیم بر اساس واقعیت‌هایی است که برای آدم‌ها رخ داده است.

وی در پایان درباره همکاری با تیم سازنده سریال گفت: گروه بسیار زحمتکش بود و به شدت برای محقق کردن خروجی آنچه که نویسنده روی کاغذ و در فیلمنامه نوشته بود و ابوالفضل صفری به عنوان تهیه کننده می‌خواست تلاش می‌کردند. ما سفر‌های مختلفی در خارج از تهران داشتیم و هم و غم گروه این بود که آگاهی‌ای را به بیننده بدهیم و در عین حال جذاب باشد.

غلامرضا در قسمت اخر سریال سرجوخه شهید شد

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ