گزارش فنی/ گل زده یا گل خورده؟/ معیار قهرمانی کدام است؟

0

 پایگاه خبری ساتین- «تیمی قهرمان می‌شود که کمتر گل بخورد»؛ این ادعایی بود که فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پیش از بازی با سپاهان مطرح کرد. 

به گزارش ساتین، این اتفاق و ادعای فرهاد مجیدی در ۲۰ دوره برگزاری لیگ برتر تنها ۱۰ بار افتاده است شامل ۵ مرتبه در ۶ فصل اخیر. در ۲۰ دوره‌ای که از لیگ برتر سپری شده، ۷ بار بهترین خط دفاع فصل، قهرمان شده؛ ۳ بار جام قهرمانی به بهترین خط حمله فصل رسیده ؛ ۳ قهرمان صاحب هر دو عنوان بهترین خط حمله و دفاع بودند و در ۷ دوره، تیمی با جام دور افتخار زده که نه بهترین خط دفاع بوده و نه بهترین خط حمله. 

* لیگ اول: مردود 

 عنوان قهرمانی به پرسپولیس رسید؛ تیمی که نه بهترین خط حمله فصل را داشت و نه، بهترین خط دفاع را. بهترین خط دفاع به فجرسپاسی تعلق داشت که دهم شد و عنوان بهترین خط حمله به ابومسلم رسید که فصل را روی پله پنجم به پایان رساند. 

* لیگ دوم: مردود 

 سپاهان به عنوان بهترین خط حمله فصل جام قهرمانی را بالای سر برد. عنوان بهترین خط دفاع به پرسپولیس و فجرسپاسی تعلق گرفت که به ترتیب روی پله‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. 

* لیگ سوم: مردود 

 همان قصه فصل قبل؛ قهرمانی به پاس رسید که بهترین خط حمله فصل را داشت. بهترین خط دفاع به فولاد رسید که فصل را روی پله سوم جدول رده بندی به پایان رساند. 

* لیگ چهارم: مردود 

 بهترین خط حمله فصل، استقلال بود که رتبه‌ای بهتر از سوم در پایان فصل نصیبش نشد. قهرمان اما بهترین خط دفاع هم نبود؛ جام را فولاد بالای سر برد ولی بهترین خط دفاع، ذوب‌آهن رده دومی بود. 

* لیگ پنجم: تایید 

 برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، تیمی جام قهرمانی را بالای سر برد که صاحب بهترین خط دفاع فصل بود یعنی استقلال. بهترین خط حمله فصل یعنی پاس، روی پله دوم قرار گرفت. 

* لیگ ششم: مردود 

 قهرمانی به تیمی رسید که هیچ‌کدام از دو عنوان بهترین را نداشت یعنی سایپا. بهترین خط دفاع، استقلال اهواز و سپاهان بودند که به ترتیب دوم و پنجم شدند. عنوان بهترین خط حمله فصل به پرسپولیس رسید که سوم شد. 

* لیگ هفتم: مردود 

 استقلال اهواز با ۶۱ گل زده صاحب بهترین خط حمله فصل بود که درنهایت کارش را روی پله نهم تمام کرد. بهترین خط دفاع، پاس رده پنجمی بود و قهرمان، پرسپولیس. 

* لیگ هشتم: تایید 

 یک قهرمانی بی‌حرف و حدیث برای استقلال قلعه‌نویی. آنها هم بهترین خط حمله فصل را داشتند و هم بهترین خط دفاع را. البته در دومی با سپاهان رده چهارمی شریک بودند. 

* لیگ نهم: مردود 

 سپاهان با جام قهرمانی، دور افتخار زد. آنها صاحب بهترین خط حمله فصل هم بودند. عنوان بهترین خط دفاع اما به ذوب‌آهن تعلق داشت که فصل را روی پله دوم به پایان رساند. 

* لیگ دهم: تایید 

 فولاد با ۵۸ گل زده، بهترین خط حمله فصل را داشت ولی درنهایت رتبه‌ای بهتر از ششمی نصیبش نشد. عنوان بهترین خط دفاع به سپاهان و تراکتور رسید که اولی، قهرمان شد. 

* لیگ یازدهم: تایید 

 استقلال ۵۸ گل زد، بهترین خط حمله فصل شد ولی درنهایت روی پله سوم قرار گرفت. سپاهان قهرمان شد چون بهترین خط دفاع فصل را داشت. 

* لیگ دوازدهم: تایید 

 سپاهان بهترین خط حمله فصل بود ولی کارش را روی پله سوم جدول تمام کرد. استقلال قهرمان شد آنهم با آمار درخشان تنها ۱۸ گل خورده که آنها را بهترین خط دفاع فصل کرده بود. 

* لیگ سیزدهم: مردود 

 عنوان بهترین خط حمله فصل به ملوان رسید یعنی تیم هفتم جدول. پرسپولیس بهترین خط دفاع فصل بود با تنها ۱۵ گل خورده ولی درنهایت تیمی که جام را بالای سر برد، فولاد بود.  

* لیگ چهاردهم: مردود 

 تراکتورسازی که فصل را روی پله دوم تمام کرد، بهترین خط حمله بود. بهترین خط دفاع تعلق داشت به فولاد یعنی تیم پنجم جدول. لیگ جام را روی دستان سپاهان تماشا کرد. 

* لیگ پانزدهم: تایید 

 رویارویی پرسپولیس به عنوان بهترین خط حمله فصل با استقلال خوزستان که بهترین خط دفاع لیگ را داشت، درنهایت رای به برتری دومی داد و آنها قهرمان لیگ شدند. 

* لیگ شانزدهم: تایید 

 آغاز سلطنت پرسپولیس و برانکو بر فوتبال ایران بدون هیچ حرف و حدیثی بود چون آنها هم بهترین خط حمله فصل بودند و هم بهترین خط دفاع. 

* لیگ هفدهم: تایید 

 کپی برابر اصل فصل قبل؛ قهرمان همان تیمی بود که بهترین خط دفاع فصل را داشت، همان تیمی که صاحب بهترین خط حمله فصل هم بود: پرسپولیس. 

* لیگ هجدهم: مردود 

 پرسپولیس قهرمان شد ولی این بار نه خبری از بهترین خط حمله بود و نه، بهترین خط دفاع. سپاهان با ۴۶ گل زده، بهترین خط حمله بود و درنهایت دوم شد. استقلال با شفر، بهترین خط دفاع را با تنها ۱۳ گل خورده به خودش اختصاص داد ولی روی پله سوم قرار گرفت.

* لیگ نوزدهم: تایید 

 بهترین خط حمله فصل، استقلال بود ولی آنها قهرمان نشدند. درعوض، پرسپولیس طبق معمول قهرمان شد و بازهم عنوان بهترین خط دفاع را هم به خود اختصاص داد. 

* لیگ بیستم: تایید 

 یک بار دیگر جام قهرمانی برای بهترین خط دفاع فصل یعنی پرسپولیس. دست سپاهان به عنوان بهترین خط حمله فصل به جام نرسید. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری ساتین

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

گزارش فنی/ گل زده یا گل خورده؟/ معیار قهرمانی کدام است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ