این دختران خود را در آزار جنسی مقصر می‌دانند + عکس

0

آزار و اذیت های جنسی در مصر معضلی بسیار بزرگ است. بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از نود درصد زنان مصری تجربه آزار و اذیت جنسی را در طول زندگی خود دارند.

رادیو فرانسه، چندی پیش نیز ویدئویی از یکی از همین خشونت های جنسی در حیاط دانشگاه قاهره به موضوعی داغ در این جامعه بدل شد، در این زمینه نیز بسیاری از دانشجویان و حتی مجری های زن تلویزیون مصر، دختر را به خاطر به تن کردن لباس های تحریک کننده مورد نکوهش قرار داده بودند.

لباس تحریک آمیز زن مصری دختر مصری خشونت جنسی تجاوز جنسی به زور آزار جنسی زنان و دختران

گروهی بین المللی که در زمینه حقوق زنان فعال است در راستای تحقیق در زمینه آزار زنان و دختران مصری دو ویدئو منتشر کرده است که طی آن از گروهی از دختران و پسران جوان از علت و کم و کیف آزار و اذیت های خیابانی میپرسد. در این ویدئوها دیده میشود که اکثریت مطلق پسران و دختران حاضر در این ویدئو رفتار و لباس تحریک آمیز دختران را عامل اصلی آزار و اذیت جنسی زنان در خیابان های مصر میدانند. مسایلی چون بلند خندیدن، پوشیدن لباسهای تنگ از مهمترین این دلایل مطرح میشود.

لباس تحریک آمیز زن مصری دختر مصری خشونت جنسی تجاوز جنسی به زور آزار جنسی زنان و دختران

یک دختر جوان در این رابطه می‌گوید: دخترانی هستند که مردان را وادار به آزار و و اذیت در خیابان می‌کنند، آنها به شکل اغواگرانه ای راه می‌روند به نحوی که مردان به سمت آنها می‌روند و تحریک به آزار و اذیت می‌شوند.»

نکته قابل توجه آنکه دخترهای محجبه فراوانی که خود مورد آزار قرار گرفته اند نیز علت اصلی را رفتار دختران عنوان می‌کنند.

مرجع : پارسینه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ