بتونی:«زیدان نمی توانست رئال مادرید را بازسازی کند؛ انتخاب آنچلوتی تصمیم درستی بود»

0

رئال مادرید نیوز : داوید بتونی دستیار زیدان در دوره حضورش در رئال مادرید در مورد مسائل مختلف صحبت کرد. او قرار است که به زودی خودش به عنوان سرمربی دوران کاری خود را به  شکل جدی تری پیش بگیرد.

تفکرات مربیگری ات مشابه زیدان خواهد بود؟” طبیعتا ایده یکسانی برای بازی دارم.  البته شاید ایده هایی داشته باشم که به عنوان سرمربی بیشتر به دنبال شکل دادنش باشم. به دنبال تیمی هجومی هستم که دوست دارد صاحب بازی باشد و با تعادل دائمی بازی می کند و با مشکلات هماهنگ می شود چرا که باید بدانی که می توانی به حریف لطمه بزنی. می خواهیم که مردمی که برای دیدن بازیها می آیند را خوشحال کنیم تا لذت ببرند.”

خروج از فشار رئال مادرید:” می دانیم که رئال تاریخچه بی نظیری دارد. توقعات پیرامون باشگاه خیلی زیاد است و می دانیم که در این باشگاه باید، باید و باید برنده شوی. به همین خاطر فکر می کنم که حالا در مقابل فشارها واکسینه شده ام. باید ببینیم که شرایط بازیها چطور پیش می رود. باید لذت ببریم هر چند که برای یک مربی، نتایج تعیین کننده هستند.”

شرایط زیدان:” شرایط خوبی دارد. با هم دوست هستیم و هر از گاهی همدیگر را می بینیم. برای فصل آینده قطعا پروژه ای را انتخاب خواهد کرد تا از فوتبال لذت ببرد. سال گذشته وقتی زیدان به کرونا مبتلا شد، دو بازی هدایت رئال را به عهده گرفتم. در غیاب او برای این که جدا از او مربیگری را آغاز کنم، انگیزه گرفتم. انرژی خوبی را حس کردم و وقتی که در پایان فصل اعلام کرد که قصد استراحت دارد، تصمیم گرفتم که ادامه بدهم چون انرژی لازم را حس می کردم. البته قطعا روزی دوباره کنار هم کار خواهیم کرد.”

می خواهی رئال مادرید زیدان و بتونی چگونه در یادها بماند؟” فکر می کنم که در دوره اول زیدان همه جامها را بردیم، خیلی خوب کار کردیم و تیم فوق العاده ای داشتیم. رونالدو را داشتیم که گلهای زیادی می زد، خط هافبک، خط دفاع، دروازه و … همه عالی بودند. در نیمه دوم  شرایط عادی بود اما دیدیم که زیدان به عنوان مریب چگونه رشد کرد و با شرایط خودش را وفق داد و تاکتیک ها و سیستم های متفاوتی را تست کرد. گاهی با سه مدافع میانی بازی می کردیم. زیدان می دانست که بدون ۴۰-۵۰ گل رونالدو باید کار متفاوتی انجام بدهد. باید دفاع منسجم تری ارائه می دادیم. به همین خاطر مندی را خریدیم. کمتر برنده شدیم و دفاعی تر بازی کردیم اما دوره های متفاوتی بودند. باید چیزی را بازسازی می کردیم. در آخرین فصل، لالیگا را با جنجال های زیادی از دست دادیم و در چمپیونزلیگ مقابل قهرمان باختیم. کرونا هم تاثیر داشت.”

استعفای زیدان:”اطلاعی نداشتم. فکر می کنم که با شخصیت و قلبش این کار را کرد. زیدان شخصیتی باهوش است که حس می کرد که باید بازسازی انجام شود و فکر می کرد که شخص مناسبی برای انجام بازسازی نیست. بدین ترتیب گامی به عقب برداشت و تصمیمی را  گرفت که از آن حمایت می کنم. می بینیم که با آنچلوتی تیم داری انرژی متفاوتی است هر چند که بازیکنان تقریبا همان ها هستند. فکر می کنم که تصمیم درستی گرفت. باید لحظات خوب را در یاد داشته باشم. البته به نظرم رفتار رسانه ها با زیزو کمی ناعادلانه بود. باید رسانه ها بفروشند، صحبت کنند و گاهی انتقادها عادلانه است وباید اشتباهات را بگویند اما خیلی از اوقات کمی غیرعادلانه بود و باشگاه باید کمی بیشتر حمیات می کرد. البته این نظر شخصی من است و به آن باور دارم.”

مصدومیت های فصل قبل:” همه چیز در رئال بزرگنمایی می شود. بر اساس امار رسمی یوفا ۵۵ مصدومیت به طور متوسط برای تیمی که به نیمه نهایی چمپیونزلیگ می رسد، عادی است و ما ۵۷-۵۸ مصدومیت داشتیم. البته باید کرونا را هم در نظر گرفت. چهار ماه بازیها متوقف بود. بعد از آن یازده فینال در دو ماه داشتیم. بسیاری ملی پوشان به بازیهای ملی رفتند و بدون آماده سازی مناسب، فصل جدید شروع شد. این مسئله خیلی به تیم ضربه زد. فکر نمی کنم که مشکل از روش بود. تیم تاوان سنگینی برداشت و شاید در مقابل چلسی برای ما شرایط غیرممکنی وجود داشت. قرار نیست که همیشه همه چیز خوب باشد. این هم بخشی از اتفاقات است و مثبت نگر هستیم. دوازده جام در پنج سال و نیم بردیم و فوتبال خوبی ارائه دادیم.”

رئال مادرید کنونی بعد از رفتن واران و راموس:”انتخاب آنچلوتی تصمیم درستی از جانب باشگاه بود چرا که مربی آرام و باتجربه ایست که به خوبی تیم را می شناسد. از دست دادن این بازییکنان باعث شد تا بازیکنان دیگری گامی به جلو بردارند. تیم بسیار قدرتمند و متعهد است و بازیکنان انگیزه بالایی دارند. فوتبال تیم به سبک کارلو نزدیک تر شده است، توپ را به خوبی منتقل می کنند و با شایستگی صدرنشین هستند. فکر می کنم که لالیگا را می برند و می دانیم که در چمپیونزلیگ همیشه رقابت می کنند. برای قهرمانی خواهند جنگید و شرایط خوبی دارند. دیدن بازی رئال را دوست دارم. بازیکنان شرایط بسیار خوبی دارند: کورتوا، موریدچ، کروس، بنزما، وینیسیوس و …”

وینیسیوس در دوران زیدان:” جوان است. به زمان و بازی کردن نیاز دارد. چهارمین فصلش است و بازیکنی است که سخت تلاش می کند و لذت می برد. خیلی بهتر شده است و وقتی تیم به تو اعتماد دارد، همه چز ساده تر است. حالا باید ببینیم تا آخر فصل چطور می کند اما تا کنون عملکرد وینیسیوس و تیم عالی بوده است. در دوران زیدان ثبات کافی را نداشت چون جوان است. نیاز داشت تا کمی ریتم بازی عوض شود. همیشه می خواست گل بزند و نقش داشته باشد اما به نظرم امسال به تعادل ذهنی و حسی داشته و بیشتر گل می زند. ”

میلیتائو:” او هم روند هماهنگی کندی داشت. بازیکنی خارجی است. راموس و واران را بالاتر از خود داشت و اسان نیست. پوشیدن پیراهن رئال کار بزرگی است. بازیکنی است که همیشه دوستش دارم. کیفیت بالایی دارد و مثل واران ده سال در رئال خواهد بود. سریع و منسجم است و اعتماد به نفس خوب بدون سرجیو و رافا دارد.”

راموس:” این که تقریبا هیچ وقتی بازی نکرده مشکل است. در ژانویه مصدوم شد، دوباره مصدومیتش تشدید شد و با ما خیلی کم بازی کرد. حالا به کشوری متفاوت رفته که سبک بازی متفاوت است و فوتبال در فرانسه فیزیکی تر است. فکر می کنم که دو بازی داشته و خیلی سخت است اما می دانیم که می تواند چه نقشی در تیمش داشته باشد و در چمپیونزلیگ اثر گذار باشد. شرایط سرجیو ناراحت کننده است.”

بازی رئال و پی اس جی:” باید تا فوریه منتظر باشیم و ببینیم شرایط دو تیم چطور است اما دو بازی بزرگ خواهد بود. فکر نمی کنم شانس تیمی بیشتر باشد. رئال مادرید را انتخاب می کنیم چون رئالی هستیم اما پی اس جی تیم فوق العاده ایست و هدفش چمپیونزلیگ است.”

امباپه:” همیشه گفته که رئال مادرید را دوست دارد. رئال می خواهد او را بخرد. شش ماه از قراردادش مانده است. شرایط خوبی دارد. نمی دانم که چه خواهد شد چرا که در باشگاه بزرگی حضور دارد و برای بردن چمپیونزلیگ می جنگد اما برای رئال خرید بزرگی است. مثلث هجومی با بنزما، وینیسیوس و امباپه رویایی است. کیلیان دو، سه سال در بالاترین سطح بوده است. جام جهانی را برده است و در کنار  هالند، وینی و … ستاره بزرگ بعدی است. بازیکنان بزرگ باید در رئال مادرید بازی کنند.”

زیدان در پی اس جی:” نمی دانم. در مورد مقصد بعدی اش صحبتی نداشتیم. گفت که یک سال استراحت می کند. به خوبی زیزو را می شناسم و مطمئنم که به این موضوع فکر نکرده است. در کنار خانواده اش است و وقتی آماده باشد به پیشنهادهایش گوش می دهد و ببینیم که چه تیمی را انتخاب می کند. اماده هر چیزی است و بهترین باشگاه را برای خود انتخاب خواهد کرد. عوامل زیادی نقش دارند و در پایان فصل مشخص می شود که کجا گتر خواهد کرد.”

نرسیدن توپ طلا به بنزما:” برای مربیان تیم مهمتر است. این جایزه را رسانه ها تعیین می کنند. برایم عجیب بود که بنزما چهارم شد و ناامید شدم چرا که لیاقتش خیلی بیشتر بود.  رهبر بهترین تیم دنیا بود و آماری در سطح بهترین مهاجمان داشت.”

از کجا با زیدان آشنا شدی؟”در لیگ فرانسه با او آشنا شدم. خاطرات خوشی از ولودروم با زیزو دارم. در تیم مارسی بودم که قهرمان اروپا شد. تا ۳۲ سالگی بازی کردم. سطح فوتبالی معمولی داشتم. سالها با جوان های فرانسوی کار کردم .در ۲۰۱۴ به کادر زیدان ملحق شدم اما همیشه در تماس بودیم و در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ که به مربیگری فکر می کرد از من سوالاتی پرسید. وقتی که می خواست مربیگری را شروع کند به فرانسه آمد و با هم صحبت کردیم. وقتی قرار بود دستیار انچلوتی شود به من گفت که می خواهد با سبک مشخصی آشنا شود و از تجربیات بازی خود استفاده کند. سعی کردم قطعات را کنار هم بگذاریم. در کاستیا در ابتدا شرایط مشکل بود اما به خوبی هماهنگ شدیم.”

کاماوینگا:”شرایطش را دنبال می کردیم چون در باشگاه در موردش صحبت می کردند. بازیهای زیادی را دیدیم و با توجه به شخصیتش بازیکن جذابی بود. ترسی نداشت که توپ را بخواهد. شخصیت بازی در رئال را داشت. بازیکن شادی است که تحت تاثیر فشار قرار نمی گیرد. شروع خوبی داشت  و با زیدان به این نتیجه رسیدیم که می تواند در کنار کروس، مودریچ یا ایسکو خیلی پیشرفت کند.”

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

بتونی:«زیدان نمی توانست رئال مادرید را بازسازی کند؛ انتخاب آنچلوتی تصمیم درستی بود»

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ