گزارش ویژه؛ تکلیف سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان چه می‌‌شود؟

0

پایگاه خبری ساتین- فوتبال ایران، ۵ روز فوق‌العاده حیاتی را پیش رو دارد.

به گزارش ساتین، حتما در جریان نامه کنفدراسیون فوتبال به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین باشگاه گل گهر هستید که بر اساس آن احتمال حذف این سه باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر مشکلات متعددشان وجود دارد. 

در شرایطی که کاظم اولیایی عضو کمیته مجوز حرفه‌ای چند روز قبل اعلام کرده بود که گل گهر هم توانسته مجوز حرفه‌ای‌اش را بگیرد اما در توضیحات فدراسیون فوتبال در خصوص حضور ۳ باشگاه ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرده که گل گهر هم نتوانسته مجوز حرفه‌ای بگیرد هر چند که داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای گفته که گل گهر کامل‌ترین مدارک را دارد و به نظر می‌رسد اشتباهی درباره این تیم صورت گرفته است. اگر فرض کنیم که گل گهر هم مثل استقلال و پرسپولیس مشکل مجوز دارد، تکلیف سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد شد؟

۵ تقاضا به جای ۸ تفاضا

با فرض تائید گزارش فدراسیون فوتبال درباره بحث مجوز حرفه‌ای، در حال حاضر فقط دو باشگاه سپاهان و فولاد می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشند. در حالی که ۸ تیم حاضر در نیمه بالای جدول در فصل گذشته می‌توانستند برای دریافت مجوز حرفه‌ای تفاضا کنند اما فقط ۵ تیم – استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و گل گهر – درخواست مجوز حرفه‌ای کردند و حتی تراکتور هم به دنبال مجوز حرفه‌ای نبوده است!

سه مشکل مجوز حرفه‌ای

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای که برای باشگاه‌ها فرستاده به نقض مدارک آنها اشاره کرده و تلویحا حذف را به آنها اطلاع داده اما  فرصت استیناف ۵ روزه‌ای در اختیار نمایندگان ایران قرار داده است. در صورتی که در این ۵ روز باشگاههای ایرانی بتوانند مدارکشان را تکمیل کنند یا اینکه دفاعیه قابل قبولی درباره مشکلات مربوط به مدارکشان ارائه دهند، می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند اما اگر این اتفاق رخ ندهد، حذف استقلال و پرسپولیس – و احتمالا گل گهر – از لیگ قهرمانان آسیا، قطعی خواهد بود.

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌اش به باشگاههای ایرانی روی سه مورد گذاشته است. مورد اول بدهی به طلبکاران داخلی و خارجی و پرونده‌هایی است که این باشگاهها در فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و دادگاه عالی ورزش دارند. ساعاتی قبل یکی از رسانه‌ها به این نکته اشاره کرد که باشگاهها باید تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ بدهی‌هایشان را پرداخت می‌کردند اما این اتفاق رخ نداد و پرداختی‌های استقلال و پرسپولیس به طلبکارانشان بعد از آن تاریخ، مورد قبول کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست.

مورد بعدی، بدهی مالیاتی است که استقلال و پرسپولیس بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند و حل این مشکل در فرصت ۵ روزه، اصلا کار راحتی نیست و می شود گفت که غیر ممکن است. مشکل سوم استقلال و پرسپولیس هم داشتن مالکیت مشترک است که قرار بود حل شود اما فعلا اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است. ماجرای گل گهر هم ظاهرا بدهی به اشخاص است که مطمئنا حل شدن این مشکل برای گل گهر کار راحتی است.

تکلیف سهمیه‌های ایران چه می‌شود؟

با توجه به ابهامات مربوط به مجوز حرفه‌ای گل گهر و صحبتهای داریوش مصطفوی، احتمال اینکه یک سهمیه از سهمیه های استقلال و پرسپولیس به این تیم تعلق بگیرد، وجود دارد و دیگر سهمیه ایران – در صورت حذف استقلال و پرسپولیس – به کشور دیگری خواهد رسید. اگر هم گل گهر نتواند مجوز لازم را کسب کند، سهمیه این باشگاه هم به کشور دیگری می رسد.

۱۹۸۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

گزارش ویژه؛ تکلیف سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان چه می‌‌شود؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ