«رسوایی» فوتبال ایران با حذف «طبیعی» پرسپولیس و استقلال

0

پایگاه خبری ساتین- بازیکن پیشین فوتبال ایران گفت: آنقدر عملکرد باشگاه‌های‌مان عجیب و غریب بود که کار به حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان کشیده شد.

به گزارش ساتین و به نقل از تسنیم، رضا ترابیان با اشاره به دو برد اخیر سرخپوشان در جام حذفی و لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس بازی به بازی بهتر می‌شود و ثبات خودش را پیدا می‌کند. تیم رفته رفته با این ترکیب و بچه‌های جدید هماهنگ می‌شود. اوایل فصل تیم خیلی به هم ریخته بود و چند بازیکن کلیدی رفتند و جایگزین‌های آنها فرصت هماهنگی نداشتند. بنابراین هر چه رو به جلو می‌رویم با تجربه و هوشی که گل‌محمدی دارد، تیم را منسجم‌تر و هماهنگ‌تر می‌کند. نتایج اخیر این را نشان ‌می‌دهد.

وی در مورد اضافه شدن دو بازیکن تاجیکستانی به سرخپوشان در پی باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه، تصریح کرد: طبیعی است که بازیکنان تاجیک بازیکن درجه یک نیستند و در زمره بازیکنان درجه دو محسوب می‌شوند اما در فوتبال منطقه دیدیم که این اواخر خیلی سرمایه‌گذاری کردند و نسبت به گذشته رشد می‌کنند. در همین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دیدیم که آنها به مصاف پرسپولیس و استقلال رفتند. هرچند در مسیر رشد هستند ولی زمان می‌برد به آن درجه برسند که در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشند.

مهاجم پیشین پرسپولیس افزود: پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی نمی‌تواند بازیکن درجه یک بگیرد که سراغ آنها رفته است. در داخل کشور که دیگر بازیکن خوب و کلیدی باقی نمانده و همه قرارداد بسته‌اند، بنابراین باید سراغ خارجی‌ها رفت که آن هم پول خوب می‌خواهد. اگر تیم بخواهد دنبال بازیکن خارجی باکیفیت برود، هم باید پول زیادی خرج کند و هم اینکه ما در این زمینه بدسابقه هستیم.

ترابیان یادآور شد: با توجه به اینکه معمولاً به خاطر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در خصوص پرداخت تعهدات‌مان به مربیان و بازیکنان خارجی کم‌کاری کردیم، کسی تمایلی ندارد که داخل ایران بیاید و اینجا کار کند. کسی نمی‌تواند پولش را راحت بگیرد. هر سال هم می‌بینیم چه مشکلاتی در این زمینه به وجود می‌آید و در نهایت هم کار خارجی‌ها در ایران به شکایت و بعد هم بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی می‌کشد. اینها به فوتبال ما لطمه می‌زند و در عین حال هم بازیکنان درجه یک به اینجا نمی‌آیند. از این رو مربی‌ای چون یحیی گل‌محمدی مجبور است که بازیکن درجه دو مثل تاجیک‌ها را بگیرد که قطعا نمی‌توانند مشکلی از پرسپولیس کم کنند. انتخاب این بازیکنان از روی ناچاری بوده ولی امیدوارم حالا که آنها شروع به رشد کردند، به درجه‌ای برسند که بتوانند تا حدودی به پرسپولیس کمک کنند.

عضو پیشین تیم ملی در واکنش به حذف سرخابی‌ها از آسیا خاطرنشان کرد: اینکه با قدمتی ۵۰-۶۰ ساله، اکنون دو تیم پرسپولیس و استقلال در آستانه حذف از آسیا قرار گرفته‌اند یک فاجعه و رسوایی برای فوتبال ما و در عین حال کاملاً طبیعی است. آنقدر عملکرد باشگاه‌های‌مان عجیب و غریب است که کار به اینجا رسیده است. باشگاه‌های ما چیزی را رعایت نمی‌کنند. افراد غیرساتین مرتب بالای سر این تیم‌ها هستند بدون اینکه جایگاه این تیم‌ها و فوتبال را بدانند و کارهای عجیب و غریب می‌کنند.

ترابیان گفت: پرسپولیس و استقلال فاقد یک زمین تمرین هستند، این برای فوتبال ما فاجعه است که تیم‌های اول و دومش با این همه طرفدار، یک زمین تمرینی ندارند. امکانات الهلال را ببینید. پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا وارد کشوری می‌شود که همه گونه امکانات دارد اما اینجا هماهنگی یک پرواز را هم نتوانستند درست انجام دهند و برنامه کادرفنی و تیم به خاطر یک روز وقفه‌ای که در اعزام ایجاد شد، به مشکل خورد. امکانات آنها در فوتبال فوق‌العاده است، درواقع ما با تفنگ آبپاش به جنگ تانک رفتیم. تیم از نظر روحی و روانی به هم ریخته بود و آن نتیجه رقم خورد. شاید یکسری اشتباهات خودش را زود نشان ندهد، اما به هرحال مجموعه این اشتباهات به شرایط فعلی منجر می‌شود.

وی در مورد بازی روز چهارشنبه سرخپوشان با سپاهانی که در هفته‌های اخیر افت کرده، گفت: سپاهان همراه با تراکتور و فولاد به معنای واقعی باشگاه هستند. آنها در چند بازی اخیر نتیجه نگرفتند اما این یک بازی ساده برای پرسپولیس نیست. تیم در این هفته‌ها با هماهنگی بیشتری بازی می‌کند و امیدوارم نتیجه هم به سود پرسپولیس باشد.

۴۱۵۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

«رسوایی» فوتبال ایران با حذف «طبیعی» پرسپولیس و استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ