بازیکن جنوبی استقلال رکورد خودش را شکست

0

پایگاه خبری ساتین – وینگر ۲۴ ساله خوزستانی تیم استقلال در یازده هفته برگزار شده لیگ برتر با به ثمر رساندن سه گل رکورد خودش در فوتبال حرفه ای را شکست.

به گزارش ساتین و به نقل از خبرورزشی، جعفر سلمانی وینگر جوان استقلال، متولد شهر شادگان از استان خوزستان با ۱۷۳ سانتیمتر قد و ۷۰ کیلوگرم وزن در ابتدای فصل بیست و یکم لیگ برتر پس از جدایی از باشگاه پورتیموننزه  پرتغال به استقلال پیوست.

این بازیکن که فوتبالش را به شکل حرفه‌ای از فصل هفدهم با حضور در باشگاه صنعت نفت آبادان آغاز کرده بود در نخستین سال حضورش در لیگ برتر تنها در دو دیدار مقابل سیاه جامگان و پیکان به ترتیب ۵۳ و ۶۰ دقیقه در لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران بازی کرد.

سلمانی در لیگ برتر هجدهم با ۲۳ حضور در لیگ برتر و ۱۳۵۸ دقیقه شمار دقایق حضور در مسابقات را افزایش داد و البته در آن فصل توانست ۲ گل هم به ثمر برساند. جعفر سلمانی در لیگ هجدهم مقابل ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان گلزنی کرد که نتیجه هر دو بازی به تساوی یک بر یک انجامید و گلهای این بازیکن امتیازآور محسوب شد.

سلمانی در لیگ برتر نوزدهم از ۳۰ هفته در ۲۹ بازی به مدت ۲۵۹۸ دقیقه در ترکیب تیم صنعت نفت به میدان رفت تا غیر از دیدار مقابل تراکتور در دور برگشت (که در دقیقه ۷۸ از زمین بیرون آمد) در ۲۸ بازی ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفته باشد. سلمانی با اینکه ۲۹ بار در ترکیب صنعت نفت در لیگ نوزدهم به میدان رفت تنها موفق شد یک بار گلزنی کند که آن هم مقابل سایپا بود. دیداری که با نتیجه یک بر صفر تمام شد و سه امتیاز حساس برای تیم صنعت نفت به ارمغان آورد.

جعفر سلمانی در پایان لیگ نوزدهم راهی پورتیموننزه شد و یک فصل ناموفق را در آن تیم پشت سر گذاشت. سلمانی در باشگاه پرتغالی فقط در ۱۱ بازی در ترکیب حضور یافت و هرگز نتوانست یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای را به پایان برساند. ۲۷۹ دقیقه حضور در یازده بازی میانگین ۲۵ دقیقه بازی در هر دیدار را برای او ثبت کرد و هرگز هم موفق به گلزنی در پرتغال نشد.

اما این بازیکن در فصل جاری لیگ برتر و با حضور در تیم استقلال توانسته در هر ۱۱ بازی استقلال تا اینجا در ترکیب این تیم حضور پیدا کند. سلمانی در ۱۰ بازی به طور کامل به میدان رفته و فقط در دیدار مقابل گل گهر سیرجان در شروع نیمه دوم به میدان رفت.  

اما سلمانی با به ثمر رساندن سه گل تا اینجا بهترین رکورد گلزنی اش در طول چهار سال گذشته را ثبت کرده است. او دو گل سه امتیازی مقابل هوادار و سپاهان زد که هر دو بازی با همان یک گل و با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید و در دیدار مقابل شهرخودرو نیز زننده گل اول تیمش در دقیقه ۱۲ بود. گلی که تا حد زیادی انسجام تیم مشهدی را بر هم ریخت و زمینه برای زدن گل‌های دوم و سوم توسط ژستد و رمضانی فراهم شد تا استقلال نیمه اول با نتیجه ۳ بر صفر به رختکن برود.

سلمانی تا به اینجا دو کارت زرد مقابل تیم‌های تراکتور و پیکان دریافت کرده که با توجه به شرایط حضور ثابتش در ترکیب اصلی تیم استقلال طبیعی به نظر میرسد.

این بازیکن دریبل زن که با شرایط فوتبال خوزستان و بازی مقابل تیم‌های این استان آشناست قطعاً در دیدار پیش رو با فولاد در هفته دوازدهم یکی از ارکان اصلی تیم فرهاد مجیدی برای مقابله با تیم جواد نکونام به شمار می‌رود.

۱۴۷۰

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

بازیکن جنوبی استقلال رکورد خودش را شکست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ