فضانورد زن از سوال درباره موهایش شاکی شد + عکس

0

روسیه برای اولین‌بار در ۱۷ سال اخیر یک زن را به فضا اعزام کرده است. این زن فضانورد پیش از آن که راهی ماموریت شود، در کنفرانسی مطبوعاتی ناچار شد به سوال‌هایی درباره موهای خود و شیوه مراقبت از آنها در فضا پاسخ دهد.

فضانورد زن زن زیبا بیوگرافی یلنا سرووا Yelena Serova

Yelena Serova

به جز یلنا سرووا یک مرد آمریکایی و یک مرد روسی هم به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته‌اند. اعزام این گروه سه نفره در چارچوب یک ماموریت فضایی مشترک آمریکایی-روسی انجام شد.

پرواز این سه نفر با فضاپیمای سایوز و از پایگاه فضایی قزاقستان انجام شد. این فضاپیما شش ساعت بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی وصل شد.

خانم سرووا چهارمین زن فضانورد روسی است که به فضا می‌رود و اولین آنهاست که توانسته است به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود.

فضانورد زن زن زیبا بیوگرافی یلنا سرووا Yelena Serova

این مهندس ۳۸ ساله برای رسیدن به این مرحله، هفت سال آموزش دیده است.

اعضای گروهی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شده‌اند، شش ماه در آنجا خواهند ماند.

روز جمعه، ۲۶ سپتامبر، پیش از اعزام این گروه به فضا، خانم سرووا ناچار شد در کنفرانسی مطبوعاتی به سوال‌هایی درباره این که در ایستگاه فضایی چطور می‌خواهد از موهایش مراقبت کند، پاسخ دهد.

اما بعد، او پرسید: “می‌شود من هم یک سوال بپرسم؟” و به سمت دو همکار مرد خود که کنارش بودند، چرخید و گفت “نمی‌خواهید درباره موهای این همکارانم هم سوال بکنید؟”

پیش از این هم از او سوال‌های مشابهی پرسیده شده بود و براساس گزارش‌ها، این فضانورد در پاسخ به یکی از آنها، پیشنهاد کرد که اگر سوال‌کنندگان می‌خواهند، می‌تواند عملا در مقابلشان نشان دهد که چطور قرار است موهایش را در فضا بشوید.

از خانم سرووا درباره این که چطور دختر یازده ساله‌اش با ماموریت فضایی شش ماهه او کنار خواهد آمد هم پرسیده شد و او تاکید کرد که این (ماموریت) بخشی از شغل اوست.

او گفت: “من اولین زن روسی خواهم بود که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود. نسبت به افرادی که من را آموزش داده‌اند، احساس تعهد و مسئولیت زیادی می‌کنم و می‌خواهم از آنها بخواهم که اصلا نگران نباشند و به من اطمینان کامل داشته باشند.”

تا پیش از این، کرن نایبرگ آمریکایی، آخرین زن فضانوردی بود که به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت. او در سال ۲۰۱۳ به مدت شش ماه در ماموریتی فضایی بود.

روسیه در سال ۱۹۶۳ والنتینا ترشکوا را به عنوان اولین زن فضانورد به فضا فرستاد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ