درمان و پیشگیری از سرطان تخمدان با مصرف کلم

0

اخیراً تعدادی از محققان بر اساس تحقیقات خود، شاید بزرگترین فایده کلم را که از بین بردن سرطان تخمدان است، شناسایی کرده اند.

کلم حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام DIM است که در سایر سبزیجات چلیپایی یافت می‌شود. این ماده شیمیایی به طور طبیعی در بدن، هنگام خوردن سبزیجات به ویژه کلم تشکیل می‌شود و به نوبه خود به مبارزه با سلول‌ های سرطانی کمک می‌کند.

مواد مغذی کلم متخصص سرطان کلم علائم سرطان تخمدان شیمی درمانی سلول های سرطانی سلامت نیوز سرطان تخمدان درمان سرطان تخمدان خواص کلم پیچ خواص کلم پیشگیری از سرطان تخمدان

این مطالعه با استفاده از موش‌های آزمایشگاهی در معرض سلول‌های سرطانی انجام شد؛ به گونه‌ای که موش‌های دارای DIM موفق شدند رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کنند. این ماده شیمیایی برای آزمایش با شرکت‌کنندگان در شیمی‌درمانی استفاده شد که در آن شرکت‌کنندگانی که این ماده شیمیایی را مصرف کرده بودند، ۵۰ درصد در درمان خود بهبودی بیشتری داشتند.

مدت‌ها است که دانشمندان می‌دانند DIM رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند؛ اما طبق آخرین تحقیقات، در واقع می‌تواند سلول سرطانی را به طور کامل حذف کند.

دکتر سانجی سریواستاوا از دانشگاه فناوری تگزاس، تحقیقی را روی DIM انجام داده است که در آن محققان به این نتیجه رسیده اند که این ماده در واقع “سیس پلاتین” را در بدن افزایش می‌دهد؛ بدون این که برای سلول‌های طبیعی یا غیر عفونی تخمدان مضر یا سمی باشد که به نوبه خود به از بین بردن سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

کلم برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و حفظ سیستم ایمنی بالا مفید است. نوشیدن روزانه یک لیوان آب کلم می‌تواند به پیشگیری و درمان کامل سرطان تخمدان کمک کند. پزشکان گاهی اوقات به افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند، توصیه می‌کنند که کلم بخورند یا آب کلم را بنوشند تا نتیجه بهتری به دست آورند.

سرطان تخمدان چیست؟

سرطان تخمدان از تخمدان‌ها شروع می‌شود؛ جایی که تخمدان‌ها سلول‌های تخمک، پروژسترون و استروژن مورد نیاز بدن را تولید می‌کنند. اثبات شده است که این نوع سرطان سالانه تقریباً ۷۰۰۰ زن را مبتلا می‌کند و به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می‌شود؛ زیرا علائم تشخیص این بیماری دشوار است.

علائم سرطان تخمدان گرفتگی شکم، گرفتگی پشت، خونریزی غیرطبیعی واژن، نفخ، حالت تهوع و گرفتگی مداوم معده است.

سرطان تخمدان که دیر تشخیص داده می‌شود می‌تواند کشنده باشد. تشخیص زودهنگام برای درمان موفقیت آمیز مهم است. سرطان تخمدان معمولا با شیمی درمانی یا جراحی درمان می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ