مقابله با تصلب شرایین با ماهی سالمون

0

یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف ماهی سالمون به جلوگیری از وقوع تصلب شرایین کمک می‌کند.

متخصصان سلامت و تغذیه تاکید دارند که غذاهای غنی از اسیدهای امگا ۳ را حداکثر دو بار در هفته مصرف کنید، زیرا فواید متعددی برای اندام‌های بدن دارند. یک مطالعه جدید در مورد ماهی قزل آلا این توصیه را تقویت می‌کند.

منابع غذایی اسیدهای چرب امگا ۳ مجله سلامت متخصص سلامت متخصص تغذیه ماهی سالمون ماهی فواید ماهی برای انسان فواید گوشت ماهی خوردن ماهی خواص ماهی انواع ماهی امگا3 امگا 3 برای چی خوبه امگا 3 اسید های چرب

دلایل زیادی وجود دارد که باید ماهی سالمون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا این ماهی ویتامین‌های B۶ و D را افزایش می‌دهد و کاملاً در سالم‌ترین رژیم غذایی جهان قرار می‌گیرد.

اخیراً محققان گزارش کرده‌اند که اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی‌های چرب مانند سالمون یافت می‌شوند، ممکن است نقشی حیاتی در مبارزه با تصلب شرایین ایفا کنند، وضعیتی که در آن پلاک‌ها در دیواره‌های سرخرگ‌ها ایجاد می‌شود.

در این مطالعه محققان دریافتند که اسیدهای چرب امگا ۳ مولکول‌هایی را تشکیل می‌دهند که گیرنده‌هایی را فعال می‌کنند که ممکن است برای متوقف کردن روند التهابی و مبارزه با بیماری مهم باشند.

دکتر هلدور آرناردوتیر، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند از طرق مختلف به محافظت در برابر تصلب شرایین کمک کنند، به ویژه با کاهش التهاب، که عامل اصلی تصلب شرایین است.

با این حال، این مطالعه نسبت به مصرف بیش از حد طبیعی این نوع ماهی هشدار داد تا به جای کاهش خطر بیماری، آسیب‌های نامطلوب ایجاد نکند.

مطالعات متعدد تایید می‌کند که خواص ضد التهابی این اسیدهای چرب با طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی دیگر، از جمله حفظ سلامت کلی بدن و فعالیت ذهنی، کاهش درد مفاصل، بهبود سلامت قلب و چشم، تولید هورمون، حمایت از عملکرد سیستم ایمنی و حمایت از قلب و ریه مرتبط است.

اسیدهای چرب امگا ۳ دسته‌ای از چربی‌های اشباع نشده چندگانه هستند و ماهی سالمون تقریباً ۲.۲ گرم (۲۱۹۸ میلی گرم) از این اسیدها را به شما می‌دهد. مقداری که در یک روز نیاز دارید.

سامانتا کاستی، متخصص تغذیه و بهداشت عمومی، می‌گوید همه اسیدهای امگا برای بدن مفید نیستند. غذاهای فرآوری‌شده در قفسه‌ها در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی با روغن‌های کم‌کیفیت مانند روغن گلرنگ یا سویا که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ به جای امگا ۳ هستند، نمی‌توانند فید باشن.

او گفت: وقتی اسیدهای امگا به این ترتیب از تعادل خارج می‌شوند، می‌توانند منجر به التهاب مزمن و با درجه پایین مرتبط با بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله شرایط خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری قلبی و اختلالات خلقی شوند.

کاستی توصیه می‌کند دو بار در هفته ماهی‌های چرب بخورید و بیشتر روزهای هفته از آووکادو، روغن بذر کتان و روغن زیتون استفاده کنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ