منشا و یامگا؛ موارد عجیب آقای گلی فوتبال ایران

0

پایگاه خبری ساتین- دو خارجی شاغل در لیگ برتر در صدرجدول گلزنان قرار گرفتند، البته که آنها از مجموع ۱۴ گل زده‌شان ۱۰ بار از روی نقطه پنالتی گل زده‌اند!

به گزارش ساتین و به نقل از ورزش سه، اینکه بازیکنان خارجی در تیم های لیگ برتری به مهره های کلیدی تبدیل شدند، یک موضوع قابل پیش بینی است. تیم هایی که ضعف خود در برخی پست ها را با بازیکن خارجی پر می‌کنند، باید هم نفرات قابل اتکایی را جذب کنند. حالا در استقلال و مس رفسنجان این موضوع به شکل جدی تری نمود پیدا کرده و دو بازیکن خارجی دو تیم در صدرجدول گلزنان هم قرار گرفته‌اند.

کوین یامگا ستاره فرانسوی استقلال و گادوین منشا ستاره نیجریه‌ای مس رفسنجان این روزها در امر گلزنی بسیار موفق بوده‌اند و توانسته‌اند به صدرجدول گلزنان برسند. البته یامگا و منشا شانس هم آورده اند که پنالتی زن اول تیم شان هستند و از این مساله نیز برای گلزنی نهایت بهره را می‌برند.

کوین یامگا اگرچه پست اصلی اش مهاجم نیست و در هفته های گذشته نیز به جای وریا غفوری در پست پیستون راست به میدان رفته اما با چراغ سبز فرهاد مجیدی به پنالتی زن اول تیمش تبدیل شده و حالا بهترین گلزن آبی پوشان است.

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

این بازیکن فرانسوی در اولین مسابقه‌ای که برای استقلال به میدان رفت، توانست دو بار دروازه ذوب‌آهن را باز کند و نگاه ها به او خیره شود. در آن بازی یامگا در نقش مهاجم بازی کرد و نشان داد بازیکن توانمندی است. آرام آرام و بعد از مصدومیت وریا غفوری اما یامگا با توجه به توانایی اش در زدن ضربات پنالتی، نظر فرهاد مجیدی را جلب کرد و پنالتی زن اول آبی ها شد.

او در ادامه فصل ۴ بار از روی نقطه پنالتی دروازه حریفان را باز کرد. در مصاف با فجرسپاسی و آلومینیوم این اتفاق برای یامگا رخ داد و در بازی با مس رفسنجان نیز دو بار یامگا ضربات پنالتی اش را به تورچسباند تا در مجموع ۶ گله شود و در رده دوم جدول گلزنان قرار بگیرد.

صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر اما یک مهاجم خارجی است؛ گادوین منشا بازیکن نیجریه ای مس که سوابق زیادی در فوتبال ایران دارد و پیراهن استقلال، پرسپولیس، پیکان و گل‌گهر را نیز برتن کرده، حالا برای نارنجی‌پوشان یک مهره کلیدی محسوب می‌شود.

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

او امروز در شرایطی مقابل استقلال هشتمین گلش را از روی نقطه پنالتی زد که البته فقط دو گل خود را در جریان بازی زده است. منشا در جریان باخت تیمش مقابل فولاد و برد مقابل ذوب‌آهن دو گل در جریان بازی زد و ۶ گل دیگر خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

او در دیدارهای مس مقابل نفت مسجدسلیمان، هوادار تهران، تراکتور، نساجی ، ذوب‌آهن و استقلال برای تیمش پنالتی زده که همه این ضربات تبدیل به گل شده است.

به عبارت بهتر منشا فقط ۲۵ درصد از گل‌های زده اش در این فصل را در جریان بازی زده و بقیه اش از روی پنالتی بوده است.

امروز در مسابقه استقلال و مس رفسنجان هم این فرصت برای یامگا و منشا به خوبی فراهم شد تا آنها گل های زده شان را به واسطه پنالتی بالاتر ببرند. یامگا دوبار ضربه پنالتی اش را گل کرد و منشا هم یکبار برای تیمش گل زد تا این دو ستاره خارجی به ترتیب با ۶ و ۸ گل زده در بالای جدول رده بندی قرار داشته باشند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که نمی‌شود ایراد خاصی به دو بازیکن خارجی گرفت؛ از آنجایی که پنالتی زدن خودش یک هنر بزرگ برای بازیکنان است و بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا نمی‌توانند پنالتی هایشان را به گل تبدیل کنند، اینکه یامگا و منشا بسیار مسلط ضربه پنالتی خود را به تور دروازه حریفان می‌چسبانند اتفاق مهمی برای آنها است.

اگرچه شاید برای آقای گل های لیگ برتر اتفاق خوبی نباشد که اکثر گل هایشان را از روی پنالتی زده باشند اما به هر حال نمی‌شود به این مساله ایراد گرفت. چراکه در گذشته نیز در لیگ برتر ایران آقای گل هایی داشته ایم که بیشتر از ۷۰ درصد گل های خود را از روی نقطه پنالتی زدند.

به هر ترتیب چیزی که مشخص است منشا و یامگا نظر مساعد محمد ربیعی و فرهاد مجیدی را برای تبدیل شدن به پنالتی زن اول تیم خود جلب کردند و احتمالا در آینده نیز شاهد گلزنی آنها از روی پنالتی باشیم.

۴۱۵۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

منشا و یامگا؛ موارد عجیب آقای گلی فوتبال ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ